Welke laptop voor het bewerken van filmpjes

Kan iemand ook een laptop aanbevelen die niet van apple is? Zoek namelijk iets zoals asus ofzo met goede processor voor games en video editting.

Ik heb OS X 10.11.4 beta erop staan.

michelr op 22 jan 2016 15:59

Hm, vaag. Enig idee wat het dan kan zijn?

degrr op 22 jan 2016 17:20

Al een keer activity monitor gedraaid? Bij een kennis van mij slurpte Firefox om onduidelijke redenen 4 gig werkgeheugen op…

Click. Click. Peace

Ik heb OS X 10.11.4 beta erop staan.

michelr op 22 jan 2016 15:59

Hm, vaag. Enig idee wat het dan kan zijn?

degrr op 22 jan 2016 17:20

Zoals @Rogier ook aangeef misschien draait er een applicatie op de achtergrond die een hoop werkgeheugen opneemt, het kan zijn dat de schijfbevoegdheden niet goed staan maar sinds 10.11 doet OSX dit automatisch controleren.

Je kan onder schijfhulpprogramma wat controleren, maar is nu een hoop dicht getimmerd. Je kan nog een herinstallatie doen maar moet je wel eerst al je foto’s video’s en andere dingen die je wilt bewaren opslaan op een externe schijf.

Al een keer activity monitor gedraaid? Bij een kennis van mij slurpte Firefox om onduidelijke redenen 4 gig werkgeheugen op…

Rogier op 22 jan 2016 18:42

Bovenstaande is voor de Mac-gebruikers.
Voor Windows gebruik ik systemexplorer: http://systemexplorer.net/
(Ga naar de downloadpagina, helemaal naar beneden scrollen, daar staat de downloadlink, er is ook een portable versie)
Deze heb ik ook wel eens gebruikt bij anderen als hun PC gegijzeld was door een virus en taakbeheer uitgeschakeld was etc

Al een keer activity monitor gedraaid? Bij een kennis van mij slurpte Firefox om onduidelijke redenen 4 gig werkgeheugen op…

Rogier op 22 jan 2016 18:42

Zojuist gedaan, er is niets geks te zien. Geheugen gebruik staat op 2GB (van de 8GB totaal). Ook CPU wordt nauwelijks gebruikt. (Ik ben overigens niet thuis in computers dus misschien zie ik wel iets over het hoofd hoor…)

Plaats een reactie