Over niveaus van ski's

Wellicht interessant om van zijn kant eens een verhaal over schoenen te lezen
@Pvdh Hij gaat er komen. Promised :-)

When life gets too complicated.... SKI

Klopt, @Menn0. Maar om op basis van één ski een heel merk de prullenbak in te verwijzen…

GiGi op 15 feb 2016 18:14

Inderdaad niet de suggestie die ik wilde wekken. Al moet ik bekennen dat ik dat zelf makkelijker doe dan dat ik zou willen. Ik heb ooit een nare huurski van Völkl geskieed (geen idee welk type dat meer was) en had op basis daarvan niet snel meer een andere Völkl uitgekozen. Test weekend heeft anders bewezen zoals je weet. (Een setje Kendo’s inkomende).

Denk dat het best lastig is om je persoonlijke voorkeur (al dan niet merk, ervaring of erger uitstraling van een merk) tijdens het testen uit te sluiten. En dat geldt natuurlijk ook voor het lezen van een review of advies,
iemand die Atomic liefhebber is zal het toch tegen de haren instrijken als iemand zijn geliefde ski een mindere beoordeling geeft.

Test weekenden of dagen kan ik in ieder geval iedereen aanraden. En praten met mensen die veel testen, zoals Gijs helpt ook enorm.

Zeer mooi duidelijk stuk. Ook ik ben op zoek naar nieuwe ski’s , maar wat ik heel moeilijk vind is om door al die informatie van de fabrikanten/ testers en skileraren de juiste ski te vinden.( teveel verschillende informatie??)

Afgelopen ski vakantie heb ik de head i.slr gehuurd op aanraden van de skiverhuur omdat ik op zoek was naar een ski met veel kantengrip die met meer snelheid geskied kon worden. ( zat in een snelle lesgroep) was er heel erg blij mee. Echter kwam ik er achter (net voor ik deze wou kopen ) dat het verhaal waarmee deze verkocht worden niet klopt waardoor ik me een beetje voor de gek gehouden voelde.

Misschien laat ik me teveel leiden door alle reviews, maar aangezien ik maar 1 paar nieuwe ski’s kan kopen wil ik wel de juiste hebben.
Heb al 1 keer een miskoop gedaan.

Maar om even terug te komen op de topic, ook ik maakte altijd de fout om ski’s met een lagere plafon te huren/kopen omdat ik bang was dat ik niet goed genoeg kon skiën voor expert ski’s en nu heb gemerkt dat dit juist meer vertrouwen geeft bij het skiën en niet minder.

@Daphne76
Fijn dat jij ook ervaart wat ik heb ervaren. Als je nog meer suggesties wil voor een nieuwe ski, stuur me even een PB.

Zeer leuk en goed topic!
Echter 1 kanttekening wanneer je begint over persoonlijke voor of afkeur van een bepaalde ski en of merk, ik ben er heilig van overtuigd dat dit allemaal heel persoonlijk is, ik zit wat in het racewereldje, mijn 2 dochter 16 en 20 jaar doen wedstrijden en ze kiezen beide ook voor compleet verschillende raceski’s.
We vinden ook allemaal gelukkig niet dezelfde vrouw of man de beste en hebben ook daarin onze eigen smaak :-)

Het forum waarnaar ik eerder verwees met betrekking tot het inschatten/beschrijven van je eigen skiniveau is inmiddels ook leesbaar als je niet bent aangemeld (of geen account hebt)…

Hier het topic waar het over gaat: http://mountain-collective.nl/viewtopic.php?f=25&t=22…

Plaats een reactie