Waar komt jouw tweede huis?

Mocht ik ooit zoveel geld winnen dan komt mijn 2e huisje in de plaats waar ik in Oostenrijk altijd “thuis” kom: Hinterglemm.
Ik droom zachtjes verder ;-)

Ik droom van een plek waar ik in de buurt mijn passies kan beoefenen; skiën en zeilen. Dus ik zou ergens bij een meer willen wonen en maximaal anderhalf uur rijden van een skigebied.

Er wordt gezegd dat Noorwegen of Nieuw-Zeeland dan goed is, vanwege bergen en fjorden in de omgeving. Ik dacht ook aan Süd Tirol, ergens bij het Gardameer, alleen was ik daar in september en waren er behoorlijk veel toeristen. Ik zou graag ergens wonen waar minder toerisme is.

Ik weet dus nog niet waar ik een tweede huis zou willen hebben. Bestaat mijn droomplek wel?

Serfaus

Huisje in de sneeuw zou wel ultiem zijn, maar waar is voor mij ook een grote vraag. Liefst met meerdere mogelijkheden in de buurt. De Pyreneeën zou wel erg leuk zijn met redelijk dichtbij de Atlantische kust en Middellandse Zee, alsook Barcelona waar het heerlijk vertoeven is. De skigebieden in Andorra vind ik dan weer niet ideaal waardoor ik eerder een mooie plek in Frankrijk of Oostenrijk zou willen kiezen. Omgeving Nice/Lyon zou dan ook super kunnen zijn

Ik droom van een plek waar ik in de buurt mijn passies kan beoefenen; skiën en zeilen. Dus ik zou ergens bij een meer willen wonen en maximaal anderhalf uur rijden van een skigebied. …Ik zou graag ergens wonen waar minder toerisme is.

Ik weet dus nog niet waar ik een tweede huis zou willen hebben. Bestaat mijn droomplek wel?

Karlijn op 18 okt 2016 11:21

Berner Oberland iets voor je: Zeilen op de Thunersee of Brienzersee en skien in het Jungfraugebied?

Rob

Oooh ik zou heel graag een tweede huis in Oostenrijk willen! Droom er al jaren van maar zal er nooit van komen waarschijnlijk haha

Aangezien ik al sinds kleins af aan in Kirchberg in Tirol kom ben ik dan ook wel een beetje verknocht aan dit dorp, hier zou ik graag een tweede huis hebben :-)

Alta Badia zonder twijfel. Zomers fietsen/wandelen/klimmen en dan de winter in! Ik zou nog wel wat cash over willen houden voor een huis in de Algarve en in Bedoin. Ik ga even uit van die 3 miljoen

Droom er al jaren van maar zal er nooit van komen waarschijnlijk haha

Tja, als je blijft dromen zeker niet …
Je zult er wel wat voor moeten doen …

Rob

@RCGrootveld vertel eens hoe jij het gedaan hebt! Beetje zeewaardig bootje is ook snel paar ton denk ik. Hoe bespaar je (genoeg) op autokosten (om dit soort investeringen te kunnen doen)?

@Karlijn. De eerder door mij aangegeven combinatie is dan toch perfect. Omgeving Nice met de Middelandse Zee en altijd
's zomers goed weer en de skigebieden van Beuil en Isola 2000 op resp. 80 en 90 km. Eerst nog een prijsje winnen.

Hen48

@Hulst vergeet Auron en La Colmaine niet. En op een goede dag Gregoliere les Neiges. Maar lekker mondain zeilen aan de Cote d’Azur… verleidelijk.

@Karlijn Bestaat wel, je noemt het land al, Noorwegen. Woon er zelf al 10 jaar, aan de westkust. Het land is groot en het is zeker niet moelijk om voor een local de niet-toeristische gebieden te vinden zowel zomers als s’winters. Bergen en Ålesund zijn een goede uitvalbasis in het zuidenwesten. Hier vind je de wat grotere skigebieden , summer ski areas en je kunt er natuurlijk super zeilen.
In Noord-Noorwegen kombineren ze helemaal skien met varen. Daar wordt het steeds populairder om met een motorboot naar een schier of eilanden te varen om dan daar, zoals ze het hier heet op topptur te gaan (dus naar boven hiken een weer naar beneden skien). Konkreet voorbeeld om het makkelijker te kunnen visualiseren. http://www.visit-lyngenfjord.com/en/winter/norway-winter-hol…
Ik kon er zelf niet een 2de huis kopen dus heb er maar mijn thuisland van gemaakt

@RCGrootveld vertel eens hoe jij het gedaan hebt! Beetje zeewaardig bootje is ook snel paar ton denk ik. Hoe bespaar je (genoeg) op autokosten (om dit soort investeringen te kunnen doen)?

Sndr op 18 okt 2016 16:47

Hoe ik dat gedaan heb?
1: Om te beginnen door geen waarde, laat staan status aan een auto toe te kennen en je niet druk te maken over de maximum snelheid, het aantal cylinders, rpm’s, Kw’s, PK’s, donkere ruiten, lage, lichtmetalen velgen, spoilers, het aantal secondes van 0-100 (terwijl die 80-120 vele malen belangrijker zijn) en alle andere onzinnige accesoires die bij normaal weggedrag niets toevoegen
2: Die auto als niets anders te beschouwen als waar hij voor bedoeld is: Een (kapitaal vernietigend) stuk blik op wielen met slechts één doel: Je comfortabel en veilig van A naar B te brengen
3: Je exploitatiekosten zo laag mogelijk te houden door alleen zinnig en nodig onderhoud te plegen (condition monitoring) en je rijgedrag dat je brandstof verbruik zo laag mogelijk is. En dat bereik je niet met het zogenaamde ‘sportieve’ (meestal als aso te bestempelen) rijgedrag of 180+ op de autobahn
4: Gewoon geen nieuwe te kopen, maar één waar de kop van af is en die doorrijden tot 10jaar/500000 km oid
5: Defensief en schadevrij rijden en daarmee je verzekeringspremie te drukken
6: Je gewoon aan de regels te houden en daarmee de nodige AG’s van het CJIB beperken
7: Hem gewoon eens te laten staan en het OV nemen (Als wij een avondje Amsterdam doen, kost alleen het parkeren al meer dan 2 retourtjes met de trein … 1e klas)

Voor de rest:

  • Niet roken
  • Beperkt alcohol
  • Niet meelopen met de meute als het gaat om AaiFoons en andere electronische zaken, geen 'merk’kleding etc.
    en zo is er nog wel wat te bedenken

Het belangrijkste: WHO !
1: Je zelf een doel stellen (Wat)
2: Hoe dat doel te bereiken (Hoe)
3: Is dat haalbaar (Of)
En dan is het een kwestie van op het juiste moment de juiste beslissingen nemen icm een beetje geluk en mazzel.

Maar met elke 2 jaar een nieuwe auto of (om maar even in de sfeer te blijven), elk jaar een nieuw board, nieuwe ski’s of nieuwe skikleding en in een week wintersport € 500 opzuipen tijdens de apres ski haal je dat doel niet.

Waar een wil is, is meestal ook een weg …

Oh, en inderdaad; een beetje schip kost al snel een aardig rijtjes huis; maar dan heb je ook wat en het is een betere investering als een auto. Als ik moet kiezen, gaat de auto er eerst uit, dan pas de boot…
Voor een auto zijn voldoende alternatieven, voor het genot van varen niet (hoewel skiën aardig in de buurt komt)

Rob

Tja…ik moet al de bovenstaande dingen al doen om überhaupt op wintersport te kunnen.

Als geld idd geen rol zou spelen zou er een huisje komen in/ bij Aspen Snowmass skigebied in de VS. Wat een gaaf gebied lijkt me dat zeg! Ondanks alle ’ eigenaardigheden’ die de VS hebben is er zoveel mooie natuur en zijn er ook zo ontzettend veel bijzondere plekken en dingen te zien in dat land!

Aequilater Nubila

Tja…ik moet al de bovenstaande dingen al doen om überhaupt op wintersport te kunnen.

joepiedepoepie op 18 okt 2016 22:20

Tja, niet alles is voor iedereen weggelegd en dat ben ik me ook best wel bewust.
Maar toch fijn, dat je op wintersport kunt; want zelfs dat is voor velen niet haalbaar.

Rob

Als geld idd geen rol zou spelen zou er een huisje komen in/ bij Aspen Snowmass skigebied in de VS. Wat een gaaf gebied lijkt me dat zeg! Ondanks alle ’ eigenaardigheden’ die de VS hebben is er zoveel mooie natuur en zijn er ook zo ontzettend veel bijzondere plekken en dingen te zien in dat land!

winterwonderland op 18 okt 2016 22:56

VS is inderdaad een fraai land, alleen jammer van die simpel denkende minderheid van de bevolking die het voor de rest verpesten.

Rob

@RCGrootveld Daar ben ik ook zeker blij mee.?

@RCgrootveld dat schaarde ik ook onder de noemer ‘eigenaardigheden’ , maar helemaal mee eens. En ja, is dat niet met zoveel dingen dat de minderheid het verpest voor de rest ;-)

Aequilater Nubila

@RCGrootveld vertel eens hoe jij het gedaan hebt! Beetje zeewaardig bootje is ook snel paar ton denk ik. Hoe bespaar je (genoeg) op autokosten (om dit soort investeringen te kunnen doen)?

Sndr op 18 okt 2016 16:47

Hoe ik dat gedaan heb?
1: Om te beginnen door geen waarde, laat staan status aan een auto toe te kennen en je niet druk te maken over de maximum snelheid, het aantal cylinders, rpm’s, Kw’s, PK’s, donkere ruiten, lage, lichtmetalen velgen, spoilers, het aantal secondes van 0-100 (terwijl die 80-120 vele malen belangrijker zijn) en alle andere onzinnige accesoires die bij normaal weggedrag niets toevoegen
2: Die auto als niets anders te beschouwen als waar hij voor bedoeld is: Een (kapitaal vernietigend) stuk blik op wielen met slechts één doel: Je comfortabel en veilig van A naar B te brengen
3: Je exploitatiekosten zo laag mogelijk te houden door alleen zinnig en nodig onderhoud te plegen (condition monitoring) en je rijgedrag dat je brandstof verbruik zo laag mogelijk is. En dat bereik je niet met het zogenaamde ‘sportieve’ (meestal als aso te bestempelen) rijgedrag of 180+ op de autobahn
4: Gewoon geen nieuwe te kopen, maar één waar de kop van af is en die doorrijden tot 10jaar/500000 km oid
5: Defensief en schadevrij rijden en daarmee je verzekeringspremie te drukken
6: Je gewoon aan de regels te houden en daarmee de nodige AG’s van het CJIB beperken
7: Hem gewoon eens te laten staan en het OV nemen (Als wij een avondje Amsterdam doen, kost alleen het parkeren al meer dan 2 retourtjes met de trein … 1e klas)

Voor de rest:

  • Niet roken
  • Beperkt alcohol
RCGrootveld op 18 okt 2016 22:10

Waarom denk jij altijd dat iedereen die met de auto gaat als een randdebiel over de Duitse autobahn scheurt??
Zelf moet ik het “helaas” doen met een Hyundai i20 met de lichtste motor erin. Het ding komt er mee waar ik zijn wil maar ik hou echt geen geld over om een fatsoenlijk jacht te kopen.

En vaak is een biertje net zo duur/goedkoop als een cola dus dat maakt ook al niks uit. (niet dat ik bier drink maar daar zal jij vast wel van uit gaan want ik ga graag naar Oostenrijk)

Übung macht den meister!!!

En… weer door.

Waarom denk jij altijd dat iedereen die met de auto gaat als een randdebiel over de Duitse autobahn scheurt??
Zelf moet ik het “helaas” doen met een Hyundai i20 met de lichtste motor erin. Het ding komt er mee waar ik zijn wil maar ik hou echt geen geld over om een fatsoenlijk jacht te kopen.

En vaak is een biertje net zo duur/goedkoop als een cola dus dat maakt ook al niks uit. (niet dat ik bier drink maar daar zal jij vast wel van uit gaan want ik ga graag naar Oostenrijk)

RFKANGOO op 19 okt 2016 06:52

Ik denk in dit kader helemaal niets en geef aan de vraagsteller slechts aan hoe ik het een en ander voor elkaar heb gekregen.
En het antwoord is simpel: Keuzes maken en prioriteiten stellen icm een beetje mazzel en geluk.

Dus ik ga nergens van uit, dat doe jij. En meestal is dat het gevolg van ‘wie de schoen past …’

Rob

Beste @RCGrootveld, je moet wel heul veul mazzel en geluk hebben!
De gemiddelde mens kan het gewoon niet!

LA NORMA😍☃️

@Piefke en alle anderen, heerlijk dromen en als je later groot bent kan de droom soms zomaar uitkomen.
Mijn vriendin schreef in ons gastenboek, weet je nog El vroeger ( in die periode ging ik met haar altijd iedere maand liftend naar Oostenrijk of Zwitserland) zei je altijd dat je een theetuin ging beginnen in Oostenrijk, de tuin heb je nu de thee nog ;) Heb helemaal geen wereld baan in de zorg en mijn man ook niet, maar zuinigheid met vlijt ;) En een huis wat nog lang niet de helft van die drie ton van GiGi is.
Maar een huisje in Italië?! heerlijk verder dromen :D
Zo’n droom kan natuurlijk ook pas uitkomen als jullie dan ook wat ouder zijn.

Dienten Die Alte schule

Het is ook net waar je je prioriteiten legt. Ik wil bijv helemaal niet de zorgen van een 2e woning of een boot hebben. Ieder heeft gewoon zo zijn voorkeur. Wij leven ook gewoon zuinig en gaan van het geld dat we over hebben 4 of 5x per jaar op vakantie. Zo kom je iedere keer weer op andere plaatsen, en dat is onze manier van genieten. De een vind zn vrijheid in een boot, de ander in een 2e woning en zo vinden wij het weer in regelmatig op vakantie gaan naar de meest uiteenlopende bestemmingen. Er is wat dat betreft maar 1 ding wat belangrijk is, en dat is dat je gelukkig bent!

Born to Ride

@RCGrootveld
Ieder z’n ding he, wij blijven er voorlopig nog van dromen omdat het door omstandigheden gewoon niet kan, dat jij je zaakjes nou zo goed voor elkaar hebt ;-) Misschien is het leuker om ff on topic te blijven dan iedereen af te kraken die hier een reactie neer zet.

Het is ook net waar je je prioriteiten legt. Ik wil bijv helemaal niet de zorgen van een 2e woning of een boot hebben. Ieder heeft gewoon zo zijn voorkeur. Wij leven ook gewoon zuinig en gaan van het geld dat we over hebben 4 of 5x per jaar op vakantie. Zo kom je iedere keer weer op andere plaatsen, en dat is onze manier van genieten. De een vind zn vrijheid in een boot, de ander in een 2e woning en zo vinden wij het weer in regelmatig op vakantie gaan naar de meest uiteenlopende bestemmingen. Er is wat dat betreft maar 1 ding wat belangrijk is, en dat is dat je gelukkig bent!

Matthias123 op 19 okt 2016 11:22

Zo is dat, ieder zijn plezier op zijn/haar manier.

Geniet er van

Rob

@RCGrootveld
Ieder z’n ding he, wij blijven er voorlopig nog van dromen omdat het door omstandigheden gewoon niet kan, dat jij je zaakjes nou zo goed voor elkaar hebt ;-) Misschien is het leuker om ff on topic te blijven dan iedereen af te kraken die hier een reactie neer zet.

fvanveer op 19 okt 2016 11:35

Wie kraak ik af dan?

Rob

@Piefke en alle anderen, heerlijk dromen en als je later groot bent kan de droom soms zomaar uitkomen.
Mijn vriendin schreef in ons gastenboek, weet je nog El vroeger ( in die periode ging ik met haar altijd iedere maand liftend naar Oostenrijk of Zwitserland) zei je altijd dat je een theetuin ging beginnen in Oostenrijk, de tuin heb je nu de thee nog ;) Heb helemaal geen wereld baan in de zorg en mijn man ook niet, maar zuinigheid met vlijt ;) En een huis wat nog lang niet de helft van die drie ton van GiGi is.
Maar een huisje in Italië?! heerlijk verder dromen :D
Zo’n droom kan natuurlijk ook pas uitkomen als jullie dan ook wat ouder zijn.

Elly3 op 19 okt 2016 11:18

Jij snapt het …

Rob

Als ik deze mogelijkheid heb dan staat mijn 2e huis in Saalbach, heb er al naar gekeken.

De reden is omdat ik het voor mij een leuk gebied is qua kilometers, en aangezien mijn vrouw genoeg heeft aan de blauwe piste aan het eind van de kohlmais is dit een perfect gebied voor ons.

Auto kan in de garage blijven en kan lopend naar de liften.

Daarbij is er eengletsjer in de buurt en kunnen in de zomer naar Italie.

Ik zou kiezen voor Damuls, denk ik. Leuk skigebied in de winter (ik heb er leren skieën en kom er nog steeds heel erg graag) en zomers is er leuk te wandelen, hiken en mountainbiken. En goed aan te reizen vanuit nederland. Als je dan een tweede huisje hebt, wil je er natuurlijk ook graag zo vaak mogelijk heen :-)

Plaats een reactie