Waar komt jouw tweede huis?

Ik denk dat ik de buurman van @Ta@sje ga worden. Iets verderop danwel, Schoppernau (of Au) omdat ik daar al verschillende winters ben geweest en me er goed op m’n gemak voel. Genoeg keuze uit de omliggende ski-gebieden, een betaalbare seizoenspas, goed aan te rijden vanuit ons platte land, relatief betaalbaar en niet massa toeristisch. En voor die paar dagen dat je eens echt wil kilometers vreten: Warth ligt op 20 minuten rijden en vanaf daar heb je 300 km rond te knarren tussen de bontmanteltjes en dure parfums.
Ook Lichtenstein ligt om de hoek, dus als je van die 3M nog wat op de bank wil zetten…
Voor een lang weekendje vanuit daar is ook Zwitserland weer goed aan te rijden, het hele Montafon dal is vlakbij (gewoon een campertje bij je huisje parkeren en die gebruiken om lange weekends weg te gaan zonder een hele dag met 100 over de duitse autobaan te moeten sukkelen!)
Kortom: waar zit de uitbetalenknop zodat ik komende januari ginder bij een makelaar kan binnen stappen?

Ik ben een zeer groot fan van Italië, dus sowieso komt mijn 2e huis daar! Het zou aan de volgende eisen moeten voldoen:

  • enigszins rustig gelegen (niet midden in een grote stad)
  • ruimte om het huis
  • in de zomer ook een goed klimaat ( > 25 graden elke dag)
  • max 1,5 uur rijden van Breuil Cervinia
  • max 2 uur rijden van andere leuke gebieden
  • niet al te ver van een luchthaven met rechtstreekse vluchten vanuit kleine luchthaven in NL

Ik kom dan denk ik ergens rondom Aosta, Turijn oid uit? Ik zou ook wel op rij afstand van de dolomieten willen zitten, maar dat is denk ik wat veel gevraagd…

Het lijkt me heerlijk! Donderdagmiddag pak je het vliegtuig, vrijdag t/m zondag lekker skien en maandagochtend weer terug…dat betekent natuurlijk wel dat er ook een auto ter plekke moet zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie