Wax en slijp set kopen

Ik wil een wax en slijp basis set kopen, waar hebben jullie dat setje kunnen kopen of gezien voor een nette prijs?
Svp geentips over hoe te waxen en te slijpen, die kan iK genoeg vinden in andere topics, en ik heb reeds een clinic gevolgd…

Met een avondje googlen kom ook jij een eind voor je wax- en slijpsetje?
Ik heb mijn spullen gekocht/koop mijn spullen daar waar ik mijn clinics heb gevolgd: bij Skicentrum Heemskerk.
En af en toe koop ik wat bij Intersport in Oostenrijk omdat mijn kids racen.
Het ontloopt elkaar allemaal niet zo veel is mijn ervaring.

mama on a mission in the snow

Dank je wel,

Ja google, maar ik hoor graag ervaringen van forum leden. Die zijn namelijk echt, en van google wie het meest betaald en het hardst schreeuwt komt bovenaan in de resultaten …

Decathlon heeft wel wat spulletjes van swix en vola. Verder een goede wintersportwinkel heeft het ook (Duijvestein, Skihut, MK Skiservice). Soms liggen er leuke spulletjes in de grabbelbak bij Bever Eindhoven.
Verder online genoeg te vinden bij de grote webshops (glisshop, ekosport, sport conrad of xspo etc.)
Ontloopt elkaar qua prijs allemaal niet zo

Uuuuh…het gaat je toch om vergelijken van prijzen? Of begrijp ik je verkeerd?
De ene keer scheelt het bij de ene shop een paar euri, de andere keer bij de andere shop. Gewoon ff rondneuzen dus.
Hebben ze daar waar je je clinic hebt gevolgd die spullen dan niet in de verkoop? Meestal is dat het geval.
Je geeft aan dat je een basissetje wil aanschaffen, niks bijzonders dus, hangt van jezelf af hoe duur jij het wil gaan maken.

mama on a mission in the snow

Let er ook even op ofdat je slijper wieltjes heeft of niet, belangrijk detail!

LA NORMA😍☃️

Ik heb onlangs waxijzer, wax, schraper en werkbanksteunen aangeschaft bij Decathlon. Diamantvijl, gradenhoek en Sidecutter bij http://www.kleinwintersport.nl Even zoeken op Google voor de leuke prijzen.

One life. Live it.

Let er ook even op ofdat je slijper wieltjes heeft of niet, belangrijk detail!

Piefke op 3 dec 2016 09:32

En de moet de slijper dan juist wel of geen wieltjes hebben?

Op amazon.de kom je vaak mooie aanbiedingen tegen.

Wieltje/geen wieltje… hier bedoelen ze denk ik op de sidecutter. Ik heb er geen opzitten en mis ze niet.

One life. Live it.

Nederlandse winkels vind ik best wel duur. De meeste spullen heb ik aangeschaft bij racewax in de USA en jibtuning in de UK.

http://www.racewax.com
http://jibtuning.co.uk

De verzendkosten zijn soms wat meer, maar als je alles ineens koopt dan ben je in het algemeen toch veel goedkoper uit. Als ik opnieuw een set zou moeten aanschaffen, dan zou ik weer losse spullen kopen in plaats van een alles-in-1 setje. Bij de meeste ‘complete’ setjes moet je nog van alles bijkopen. Er zit b.v. vaak geen sidewall cutter bij. Of er zit een duur waxijzer bij terwijl je net zo goed een 2e hands strijkbout van 5 euro kunt gebruiken.

Ik heb een vola set gekocht bij Decathlon en had aanvankelijk ook een tweedehands strijkijzer. Toch maar vier tientjes uitgegeven voor een simpel model van toko en die blijft echt een stuk stabieler op temperatuur. Voor een snowboard (groter oppervlak) toch wel handiger.

Ik heb vorig jaar een koffertje van Vola gekocht met waxijzer, 3 soorten wax, cleaning wax, schraper, 2 borstels (haar en koper). Was iets van 80 euro. Werkt prima. Ik heb er ook een grote staaf Vola universeelwax bijgekocht. Slijpen is de volgende stap. Ik heb de set bij Aux Vieux Campeur in Albertville gekocht.

Amazon.de idealo.de gospodin.de xspo.de

Plaats een reactie