Superdévoluy, Valloire of Valfréjus

Hoi iedereen!

Ik en mijn vrienden (ongeveer 6,7 personen) plannen in de lesvrije week een shortski. Hierbij hebben we 1 voorwaarde; zo GOEDKOOP mogelijk gaan skiën!

Na wat rondkijken vonden we mogelijkheden in Superdévoluy, Valloir en Valfréjus (3 dagen skiën aan €250 p.p.). Maar omdat niemand van ons reeds een van deze gebieden bezocht heeft, weten we niet welk gebied nu het best bij ons past.

Wat vinden we belangrijk?

  • Après-ski !!! (Zoveel mogelijk!!! Ook liefst enkele leeftijdsgenoten om onze vakantie nog memorabeler te maken - 18 à 19 jaar)
  • Niet teveel vlakke stukken
  • Vooral blauwe en rode pistes
  • Goedkoop eten en drinken (eventueel een supermarktje in het dorp)
  • Niet té druk, zodat we onze 3 dagen echt wel kunnen besteden aan ganse dagen skiën.

Verder horen we het graag van jullie! Naar ons lessenschema komt Superdévoluy iets beter uit, maar als de rest effectief beter is, dan zullen we ons zeker wel aanpassen.

Alvast bedankt iedereen !!!

Apres-ski? Dan zit je bij die bestemmingen niet zo heel goed. En goedkoop eten en drinken op de berg is er niet echt bij.
De lesvrije week, wanneer valt die? Wij Ollanders zijn niet zo bekend met de timing van die week ;)
Wil je de maximale ski/boardbeleving, ga dan voor Valloire. Het dorpje heeft nog wat uitstraling, maar veel te apres-skiën valt er niet. Wel wat meer jongeren dan in Valfréjus.

Wat verder nog bij je wensenlijstje past: Risoul. Dé budget studentenbestemming.

Ik ben afgelopen (eind)maart in Risoul/Vars geweest (als dertiger nog wel). Busladingen studenten komen af en aan in Risoul, en de reis inclusief skipas kost geen drol. Geen idee of je het ook halfpension kan boeken, want het aanbod in het lokale supermarkt is heel erg slecht. Maar ik stel misschien wat hogere eisen. Ik ben in ieder geval elke middag en avond uit eten gegaan.

De apres ski direct na het skiën zoals ik in Oostenrijk gewend ben ontbrak. Er wordt wel een biertje gedronken, maar de meesten duiken het appartement in om daar te gaan drinken en pas later op de avond (uur of 11-12) de clubs in te gaan tot een uur of 4.

Het gebied vond ik overigens best ok. Vrij uitgestrekt met een aantal mooie afdalingen. De liften zijn soms wel aan de oude kant en de pistepreparatie is niet altijd top. Maar gezien de prijs mag je niet klagen.

Bij de Clos Chardon (helemaal achterin) heb je een paar afgelegen pistes die 's-morgens helemaal uitgestorven zijn (logisch, want dan ligt iedere student nog op zijn gat :D). Heerlijk om volgas vanaf te carven.

Mocht je overwegen om in maart te gaan (zou ik zeker doen, het weer was geweldig toen ik ging en er lag genoeg sneeuw), vergeet je zonnebrandcreme niet. Je verbrand levend in de Zuid-Franse maartzon. Op de terrasjes leek het wel zomer!

SuperD moet je wezen zit een discotheek die wel gezellig kan zijn, la joue in het zelfde gebied heeft ook een apre ski bar die gerund wordt door husk, daar heb ik ook een paar dolle avonden meegemaakt.

Veel vlakke stukken in Valloire/Valmeinier en is Savonds helemaal niks te doen.

don't count the days, make the days count !

Val Frejus en Devoluy geweest, beiden zijn kleine dorpjes waar naast het skien niet veel te beleven valt, dus voor échte apres ski of stappen zou ik iets anders zoeken…
De gebieden zijn klein, maar denk voor drie dagen prima. Vond Devoluy rond het middag eten mega druk, lange rijen met mensen die na de lunch (of skiles van de kinderen) weer omhoog wilden. De liften waren toen oud en traag (een jaar of vier geleden). Val Frejus geweest met enorm veel sneeuw, was toen super! Kan me van de pistes niet veel meer herinneren, alleen dat er één mega mega lang vlak groen pad was…

Risoul ook geweest, qua dorp iets uitgebreider en een kroeg waar na het skien een drankje gedronken wordt.
Anders wellicht kijken naar iets in Oostenrijk? Oostenrijk heeft over het algemeen iets bruisendere apres ski dan Frankrijk!

Thanks voor de reacties!

We zouden sowiso 8-12 of eventueel 9-13 februari gaan. Ervoor ben ik zelf op citytrip met de vriendin! ;) (en erna beginnen onze lessen weer) Aangezien we pas ons rijbewijs hebben, mogen we nog niet zelf naar een skigebied rijden en moeten we dus kiezen voor een ‘all-in vakantie’ met een organisatie. Daarom had ik reeds gekeken voor een shortski bij Bizztravel, Husk en Sunweb. Hierbij heb ik dan SuperD, Valloire en Valfréjus gevonden.

Risoul of Oostenrijk zouden we echt erg leuk vinden (hebben we al supergoede dingen van gehoord!) maar helaas behoort dit volgens ons niet tot de mogelijkheden. :( €300 is ook echt maar ons maximumbudget inclusief ski’s of snowboard.

In verband met de après-ski dacht ik dat het overal wel was als in Saalbach-Hinterglemm, Val Thorens … Aangezien we nog nergens anders zijn geweest (we gaan normaal altijd met onze familie), dachten we dat dit overal wel mogelijk was en zonder ouders zouden we dan ook echt eens fatsoenlijk kunnen doorzakken :)

Maar indien dit echt niet mogelijk is, wordt het dan maar een meegenomen Belgisch biertje op het appartement. :/

Zolang we nog maar naar de sneeuw kunnen gaan denk ik dan :)

Specifieke voorkeuren voor een gebied? Uit voorgaande reactie’s vat ik samen dat er in Superdévoluy nog wel een discotheek en een leuke bar is, maar tegelijkertijd ook superdruk; er echt veel vlakke stukken zijn in Valloire (waar je dan 's avonds dan nog eens echt niets! kan doen) en Valfréjus leuk is, maar wel erg klein en dat er ook een behoorlijk lang vlak stuk is.

Uit dit lijkt mij dat Superdévoluy misschien toch nog het beste is, Valfréjus ook leuk lijkt maar we in Valloire best weg blijven …

PS: Graag had ik nog geweten of je 's avonds nog (gemakkelijk) van La Joue du Loup in SuperD geraakt. Die bar lijkt ons zeker wel iets hebben en een énorme plus te kunnen zijn! :)

Er rijdt een busje van superd naar la joue ( en vica versa ), tijden hiervan zou ik niet durven zeggen. Geloof dat dit een euro kosten per persoon.

Verschillende keren in la joue geweest en 1 x in superD toen ik in superd zat, zaten vrienden in la joue en bleven we daar crashen.

Dus bel de lokale vvv daar op en vraag tot hoelaat het busje rijdt, of scoor allemaal een chicky die in la joue verblijft en blijf er crashen ;)

*bericht bewerkt door Droopy-d op 05 dec 2016 08:27

don't count the days, make the days count !

Valloire is echt wel een mooi gebied hoor! Uitgestrekt gebied over verschillende bergen. Dat maakt het erg afwisselend doordat je je elke keer weer in een andere omgeving waant.

Vorig jaar een week geskied in Valloire, en als snowboarder niet één keer m’n bindingen moeten losmaken en verder moeten lopen. Wel zijn de pistes relatief ‘kort’ omdat vrijwel de meeste pistes boven de tweeduizend meter liggen. Het hoogteverschil is daardoor dus wat minder. Wel sneeuwzeker uiteraard.

Het dorp is erg gezellig en knus, maar de prijzen zijn niet echt studentvriendelijk. Voor een drankje betaal je al gauw 4 a 5 euro, dus wanneer je hier graag zou willen skiën en wat minder te besteden hebt zou ik zoveel mogelijk eten/drinken meenemen van thuis.

Glij blij door die brei :-)

http://winter.skikot.be/

Coldfeet op 5 dec 2016 09:41

Enkel Val Tho… Aan € 360 :/

Overigens lijkt de keuze voor ons gemaakt… Waarschijnlijk Superdévoluy aangezien het alles te bieden heeft wat we wensen en de prijs en data ook het meest bevallen :)

Thanks voor alle hulp!!

Ik ben een aantal jaar terug begin februari met een groep studenten in Joue du Loup geweest, daar zat inderdaad maar een apres ski bar, maar daar was wel elke avond iets te doen, in Superdevoluy was dat veel minder het geval!

en in la joue is het eten zeer goed te betalen, mocht je nog een goedkoop tentje zoeken om te eten moet je dus beneden in La joue dorp zijn onderaand e afdaling in het midden.

klein tentje met een klein terrasje ( vaak wat muziek boxen die aan staan ) met cheeseburgers frietjes etc. tevens zit er in La joue zelf een nederlandse snackbar.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 06 dec 2016 16:01

don't count the days, make the days count !

Wil je per sé in die periode gaan skiën? In onze studententijd gingen brosten wij destijds ieder jaar wel een paar weken de les om te kunnen reizen. Nooit spijt van gehad.

Wil je per sé in die periode gaan skiën? In onze studententijd gingen brosten wij destijds ieder jaar wel een paar weken de les om te kunnen reizen. Nooit spijt van gehad.

DavidW op 6 dec 2016 20:41

Thanks! & ja moet wel, we hebben ouders en die staan erop dat wij in de les zijn… Of dat we tenminste in Leuven zijn :p verder kunnen ze ook niet controleren… :) Maar ja, helaas!

Van de apres ski in Saalbach naar die in Superdevoluy…dat moet een beetje een cold turkey gevoel gaan geven…
Maar goedkoop is het dan weer wel (nou ja de reis dan…)

Een paar extra uurtjes werken de komende weekjes, geld opzij zetten en dan een vakantie boeken waar je iets meer aan je trekken komt :) Voor sommigen kan dit als tip werken, anderen helaas niet ;)

Of gewoon gaan naar een toffe bestemming en terug vervolgens een maand droge spaghetti van de aldi eten :D

Wil je per sé in die periode gaan skiën? In onze studententijd gingen brosten wij destijds ieder jaar wel een paar weken de les om te kunnen reizen. Nooit spijt van gehad.

DavidW op 6 dec 2016 20:41

Thanks! & ja moet wel, we hebben ouders en die staan erop dat wij in de les zijn… Of dat we tenminste in Leuven zijn :p verder kunnen ze ook niet controleren… :) Maar ja, helaas!

BudgetSki op 7 dec 2016 17:04

Haha ik had ook ouders gedurende mijn studententijd in Leuven, hoge punten behalen doe je imo niet door in de les te zitten. Maar goed, ieder zijn goesting :)

Wil je per sé in die periode gaan skiën? In onze studententijd gingen brosten wij destijds ieder jaar wel een paar weken de les om te kunnen reizen. Nooit spijt van gehad.

DavidW op 6 dec 2016 20:41

Thanks! & ja moet wel, we hebben ouders en die staan erop dat wij in de les zijn… Of dat we tenminste in Leuven zijn :p verder kunnen ze ook niet controleren… :) Maar ja, helaas!

BudgetSki op 7 dec 2016 17:04

Haha ik had ook ouders gedurende mijn studententijd in Leuven, hoge punten behalen doe je imo niet door in de les te zitten. Maar goed, ieder zijn goesting :)

DavidW op 7 dec 2016 17:30

Klopt, maar ja ze willen dat echt niet… Helaas :p daarvoor is de lesvrije week er ook zeker?

Trouwens heel goedkope vluchten naar Salzburg gevonden, hopelijk toch Oostenrijk ipv Frankrijk! :D

Wil je per sé in die periode gaan skiën? In onze studententijd gingen brosten wij destijds ieder jaar wel een paar weken de les om te kunnen reizen. Nooit spijt van gehad.

DavidW op 6 dec 2016 20:41

Thanks! & ja moet wel, we hebben ouders en die staan erop dat wij in de les zijn… Of dat we tenminste in Leuven zijn :p verder kunnen ze ook niet controleren… :) Maar ja, helaas!

BudgetSki op 7 dec 2016 17:04

Haha ik had ook ouders gedurende mijn studententijd in Leuven, hoge punten behalen doe je imo niet door in de les te zitten. Maar goed, ieder zijn goesting :)

DavidW op 7 dec 2016 17:30

Klopt, maar ja ze willen dat echt niet… Helaas :p daarvoor is de lesvrije week er ook zeker?

Trouwens heel goedkope vluchten naar Salzburg gevonden, hopelijk toch Oostenrijk ipv Frankrijk! :D

Ben 1x in Valfrejus geweest.
Niet in de andere gebieden die je noemt.

Toevallig zag ik op bizz erg goedkoper lastminutes naar Valfrejus. Rond de 200 pp. Incl bus,app,en pas.

Valfrejus, vond ik prima skiën. Mits alles open is. Natuurlijk weet je als je erheen gast dat het niet een groot gebied is. Dat terzijde vond ik de pistes prima. Echter de lift naar de punta bragna is een oude stoeltjes lift. Geen wind bescherming niks.

Wat betreft après-ski zijn er 2 of 3 leuke barretjes waar je op zijn Frans kan après skiën. Namelijk een biertje drinken met muziek, en af en toe een dansje afhankelijk van de sfeer/drukte. Voor mij prima.

Zelf zal ik puur vanwege de prijs misschien ooit terugkeren. Maat dan als een soort extra ski vakantie.

Ben 1x in Valfrejus geweest.
Niet in de andere gebieden die je noemt.

Toevallig zag ik op bizz erg goedkoper lastminutes naar Valfrejus. Rond de 200 pp. Incl bus,app,en pas.

Valfrejus, vond ik prima skiën. Mits alles open is. Natuurlijk weet je als je erheen gast dat het niet een groot gebied is. Dat terzijde vond ik de pistes prima. Echter de lift naar de punta bragna is een oude stoeltjes lift. Geen wind bescherming niks.

Wat betreft après-ski zijn er 2 of 3 leuke barretjes waar je op zijn Frans kan après skiën. Namelijk een biertje drinken met muziek, en af en toe een dansje afhankelijk van de sfeer/drukte. Voor mij prima.

Zelf zal ik puur vanwege de prijs misschien ooit terugkeren. Maat dan als een soort extra ski vakantie.

Pim1986 op 9 dec 2016 16:42

Oh klinkt leuk! Toch ook nog maar een tweede keer eens naar kijken dan!!

Afgelopen twee jaar in beide gebieden geweest, idd vanwege budget. In beide gebieden heerlijk kunnen skiën. Voor apres ski moet je hier echt niet naar toe gaan, Valfrejus heeft wel iets meer sfeer ipv het betondorp SuperD en ook een discotheek waar het pas laat op de avond op gang komt. Als ik weer tussen de twee moet kiezen zou het Valfrejus zijn, voornamelijk vanwege de Eskimo-pas waarmee je de omringende gebieden kunt aan doen.

Dit jaar doen we Valmeinier, het dorpje dat samen met Valloire het skigebied Galibier Thabor deelt. Ook een budgetbestemming.

Afgelopen twee jaar in beide gebieden geweest, idd vanwege budget. In beide gebieden heerlijk kunnen skiën. Voor apres ski moet je hier echt niet naar toe gaan, Valfrejus heeft wel iets meer sfeer ipv het betondorp SuperD en ook een discotheek waar het pas laat op de avond op gang komt. Als ik weer tussen de twee moet kiezen zou het Valfrejus zijn, voornamelijk vanwege de Eskimo-pas waarmee je de omringende gebieden kunt aan doen.

Dit jaar doen we Valmeinier, het dorpje dat samen met Valloire het skigebied Galibier Thabor deelt. Ook een budgetbestemming.

Sjees op 9 dec 2016 21:59

Valfréjus moeten we dan echt overwegen!!

Weet iemand meer over leuke skigebieden in de buurt van Salzburg (te bereiken in max. 1,5 uur met de trein?)

Ik had deze al gevonden …
Salzburger Sportwelt
Schladming Dachstein
Gastein
Kitzbühel - Kirchberg
Hochkönig
Obertaueren
Schmitten - Zell am See
Dachstein - West
Skischaukel Dorfgastein Grossartal
Katschberg
Almenwelt Lofer
Sankt Johann in Tirol - Oberndorf
Winklmoosalm - Steinplatte
Kitzsteinhorn Kaprun
Hinterstoder Höss

Thanks in advance!

Afgelopen twee jaar in beide gebieden geweest, idd vanwege budget. In beide gebieden heerlijk kunnen skiën. Voor apres ski moet je hier echt niet naar toe gaan, Valfrejus heeft wel iets meer sfeer ipv het betondorp SuperD en ook een discotheek waar het pas laat op de avond op gang komt. Als ik weer tussen de twee moet kiezen zou het Valfrejus zijn, voornamelijk vanwege de Eskimo-pas waarmee je de omringende gebieden kunt aan doen.

Dit jaar doen we Valmeinier, het dorpje dat samen met Valloire het skigebied Galibier Thabor deelt. Ook een budgetbestemming.

Sjees op 9 dec 2016 21:59

Vorig jaar Valmeinier gedaan, niet zo leuk dorp met veel trappen en dan bedoel ik heel heel heel veel trappen… alles komt pas erg laat op gang restaurants zijn niet heel super en ook pas erg laat eten te bestellen. de discotheek heb ik wel weer een memorabele avond meegemaakt ging pas open om 01:00 uur met 16 locals en wij met zijn 2e en despardos voor 7 euro per flesje.

En toch was die avond bizar gaaf, die Franse kunnen toch best een feestje vieren!! Ik ken geen Frans spreken maar die avond kon ik het vloeiend… halve vakantie budget erdoor maar het was de moeite waard!

Skigebied is Mwa maar wel vermakelijk, voor boarders wel wat veel vlakke stukken.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 09 dec 2016 22:40

don't count the days, make the days count !

Gelukkig zijn we geen boarders en gaan we niet voor de apres ski @Droopy-d ;)

Plaats een reactie