Förderband heubergarena (kleinwalsertal)

Komende winter gaan wij voor het eerst naar het Kleinwalsertal.

Maar weet iemand of er ook een Förderband/kinderland is bij de Parsenbahn (Heubergarena)? En mag je daar dan gebruik van maken (uiteraard met skipas),
als volwassenen/kind als je geen les hebt?

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Het kinderland met Forderband is onder bij de Heuberglift. Ook in Mittelberg is deze, bij de kerk. Dit behoort bij de Skischolen en is niet vrij toegankelijk. En naar mijn weten is dit voor kinderen bedoeld en niet voor volwassenen. Halverwege het Parsengedeelte is een kleine sleeplift, en in het gedeelte boven de Parsenn idem. Heuberg is volop blauw en groen te vinden, maar voor geheel onervarenen is het tussenstuk tussen van Parsenn naar de Heuberglift wat lastig.

Welke pistes (nrs) bedoel je die lastig kunnen zijn?

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

de 8.

Ok, dank je wel voor de info.

Wij skiën zelf al jaren, maar we hebben nu een echte beginner bij ons. Deze dingen zijn dan erg handig om te weten.

Verdere tips zijn zeer welkom.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ok, dank je wel voor de info.

Wij skiën zelf al jaren, maar we hebben nu een echte beginner bij ons. Deze dingen zijn dan erg handig om te weten.

Verdere tips zijn zeer welkom.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

o oeps, 1 keer was genoeg…

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Hi Maartje,

die bij de kerk in Mitelberg is vrij toegankelijk maar wordt veel gebruikt door de lokale skischool, maar je hebt hem nodig als je van Mittelberg naar Riezlern gaat op de ski en is dus openbaar.
Er zijn ook forderbanden onder aan de Kanzelwand (volgens mij van de skischool/kinderland ter plekke) en de Ifen (openbaar, verder weg en alleen per bus/auto te bereiken) waar vaak les wordt gegeven. ook onder aan de Jedermann lift bij de skischool van Bodmen Baad liggen twee Forderbanden die alleen gebruikt worden door hun Kinderland, maar hier kun je wel helemaal naar toe op de ski vanaf de Walmedingehorn/Mooslift en vanaf de skiweggetjes uit de Parsenn/Heuberg, of met de bus/auto. de Skischolen in MIttelberg en Bodmen Baad hebben heel veel Nederlandse leraren/leraressen, ik denk de andere scholen in Riezlern dat ook hebben maar daar weet ik minder van. als je meer wil weten, laat dat even weten.

Hoi,

Dank je voor de info.

Ik heb zooooveel vragen. Gewoon omdat we er nog nooit geweest zijn.

Ik vroeg naar de förderband, zodat de beginner na de les ook even zelf kan oefenen. Altijd wel handig zo’n ding in de buurt.
Maar we gaan niet extra naar een ander dorp voor zo’n band.

Ons appartement ligt langs sporthotel Walliser in Hirschegg. Als het goed is zitten we daar erg dicht bij een lift.

We zijn er helaas niet de hele week (6 dagen/4 skidagen), dus het skiën zal beperkt blijven tot de heubergarena en de Ifen.

Kun jij ons zeggen welke de makkelijkste pistes zijn, zodat de beginner ook eens mee kan gaan. Dat zou nl erg leuk zijn.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

De blauwe pistes op de Heuberg en Ifen zijn allemaal erg goed te doen. Vorig jaar met onze dochter (8 jr) daar geweest en die kon na een paar dagen lessen met ons mee al die blauwe pistes af. Ietsje verderop in Oberstdorf (D) ligt de Söllereck, die is ook erg leuk voor beginners.

Plaats een reactie