Tracking app, jouw favoriet

Na even wat op te zoeken heb ik gemerkt dat er geen recente topic is over tracking app’s voor je GSM.

Nu vorige vakantie heb ik Trace snow gebruikt die zeker goed zijn werk deed. Maar is er eventueel nog een applicatie die het nog iets beter doet ?

Hierbij :

  • Welke applicatie gebruik je ?
  • Wat is voor jouw de belangrijkste features (snelheid tracking, piste herkenning, overzicht, … ?)

Ik heb er een paar geprobeerd: Rossignol en Navionics
Maar uiteindelijk deed ik er het zelfde mee als wat er met de opname’s van een (geleende) action cam gebeurde … niets

Rob

Ik gebruik mijn Garmin Fenix 3, heb die voor het fietsen en zwemmen.

Spaart ook de GSM batterij en moet er de hele dag niet naar omzien.

iSki tracker
http://www.iskitracker.com/?lang=en
Site is in Duits of Engels maar app op GSM is gewoon in nederlands

Ik heb vorige winter Ski Tracks gebruikt, beviel wel je route kanje importeren in Google Maps. Ik ga deze winter Tracks en Slopes proberen samen met Ski Tracks.

Ski Tracks

Ik gebruik Ski Tracks al een paar jaar. Prima app en geeft veel informatie, hoewel ik me wel af en toe afvraag of de snelheden kloppen want ik heb een keer 149,4 km/u gehaald volgens de app en dat lijkt me sterk. Hoewel ik best een racer ben zo nu en dan is deze snelheid toch echt wat te enthousiast… ;)

Mijn favoriet is Trace. Of het echt accuraat is qua snelheid weet ik niet, maar ik heb nooit gekke waarden eruit gekregen.
Verder kun je de tracks op de website goed teruglezen.

Ik gebruik mijn Garmin Fenix 3, heb die voor het fietsen en zwemmen.

Spaart ook de GSM batterij en moet er de hele dag niet naar omzien.

Brian36 op 7 dec 2016 14:10

Ik gebruik ook een Garmin en stuur het uiteindelijk door naar Strava.

Ski tracks, geeft realistische gps outputs. Helaas inderdaad af en toe wel gekke uitschieters qua snelheid. Zal vast wel komen omdat hij het gps signaal kort kwijt is of iets dergelijks

Maprika gebruik ik naast skitracks. Leuke van Maprika is dat je je geskiede route op de skikaart ziet. In een oogopslag zie je welke piste je nog niet hebt gehad. Thuis even de juiste skikaart downloaden en naast je track wordt ook je snelheid gemeten. Je ziet ook op de skikaart waar jijzelf verblijft. Aanrader voor elke skiër en snowboarder.

Let it snow, let it snow, let it snow

Na even wat op te zoeken heb ik gemerkt dat er geen recente topic is over tracking app’s voor je GSM.

Nu vorige vakantie heb ik Trace snow gebruikt die zeker goed zijn werk deed. Maar is er eventueel nog een applicatie die het nog iets beter doet ?

Hierbij :

  • Welke applicatie gebruik je ?
  • Wat is voor jouw de belangrijkste features (snelheid tracking, piste herkenning, overzicht, … ?)
leevs op 7 dec 2016 13:54

Niet goed gezocht vrees ik. Item komt elk jaar opnieuw naar boven.

On topic: belangrijkste feature voor mij: tracks, hoogtemeters en afstand.

ISki.cc is een app die in veel Oostenrijkse gebieden een eigen variant heeft. Tevens zijn hier prijzen aan verbonden. Hoofdprijs paar Head ski’s.

Ter info: ben Benelux ambassadeur voor Iski. ?

*bericht bewerkt door iSKI op 07 dec 2016 20:10

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Afgelopen jaren heb ik Iski gebruikt en dit jaar ga ik daarnaast de Garmin vivoactive hr proberen(waarvan ik nog niet weet dat ik hem met kerst ga krijgen ;-) ).

Ik gebruik altijd Ski Tracks.
Ik heb er nog een aantal dingen van vorig seizoen erin staan.
Hier heb je er een voorbeeld van de verschillende schermen.

Dit is het overzicht van alles wat je hebt opgenomen.

null

We gingen van de top bij Kitzbuhel naar de top bij Kirchberg.

null

Hij kan je prestaties per uur, kilometer of rit laten zien binnen een opname.

null

En geeft je ook een mooi grafiekje van je opname.

null

En hier speelde ik nog wat met mijn nieuwe (2ehands) ski’s op de eerste ochtend:

null

Zoals de meesten hier gebruik ik Ski Stracks naar alle tevredenheid, alhoewel de topsnelheden die ski tracks (inter/extrapoleert) je met een korrel zout moet nemen :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik gebruik altijd Ski Tracks.
Ik heb er nog een aantal dingen van vorig seizoen erin staan.
Hier heb je er een voorbeeld van de verschillende schermen.

Dit is het overzicht van alles wat je hebt opgenomen.

null

We gingen van de top bij Kitzbuhel naar de top bij Kirchberg.

null

Hij kan je prestaties per uur, kilometer of rit laten zien binnen een opname.

null

En geeft je ook een mooi grafiekje van je opname.

null

En hier speelde ik nog wat met mijn nieuwe (2ehands) ski’s op de eerste ochtend:

null

_youri op 7 dec 2016 21:11

@_youri Tijd om ISki te gebruiken. Ski tracks ziet er serieus verouderd uit.
Op iSki tracker kan je ook alles bijhouden voor elk seizoen.
Alle iSki apps synchroniseren met elkaar.
Proberen zou ik zeggen ??

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ik ga in februari naar Ischgl en heb dus eens de iSki Ischgl app gedownload, maar om die UI nou beter te noemen…
Je hebt er natuurlijk wel een hoop handige info in staan en je kunt scores makkelijk vergelijken.

Ski Tracker is natuurlijk niet prachtig, maar wel duidelijk en strak met alle informatie die je wilt en ook daar kan ik alles (per seizoen) bijhouden en wordt het opgeslagen in de cloud.

Ik denk dat ik ze dit seizoen eens naast elkaar ga gebruiken om te zien hoe goed iSki werkt @Ischgeil.

Ik heb al enkele jaren Ski Tracks gebruikt. Prima app en geeft je een leuke indicatie van je dag en afstand.

Sinds dit voorjaar heb ik een Polar M400 voor hardlopen en fietsen > en sync met Strava. Iemand ervaring met deze tracker voor skiën/snowboarden?

Krijg je op Strava ook automatisch een overzicht van liften net als bij Ski Tracks?

Bergen + Sneeuw = ❤

Blijkbaar gebruiken vele ski tracks, maar wat maakt het nu iets beter als Trace snow ?

Blijkbaar gebruiken vele ski tracks, maar wat maakt het nu iets beter als Trace snow ?

leevs op 8 dec 2016 13:01

Ik heb helaas geen ervaring met Trace Snow. @Hessel noemde dat je tracks van Trace Snow op de website kan uitlezen. Dat kan volgens mij met Ski Tracks niet. @Hessel, heb je ervaring met beide apps? Wat zijn de voor- en nadelen?

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik heb skitracks nooit gebruikt, alleen trace en daar ben ik tevreden over.

Ik heb al enkele jaren Ski Tracks gebruikt. Prima app en geeft je een leuke indicatie van je dag en afstand.

Sinds dit voorjaar heb ik een Polar M400 voor hardlopen en fietsen > en sync met Strava. Iemand ervaring met deze tracker voor skiën/snowboarden?

Krijg je op Strava ook automatisch een overzicht van liften net als bij Ski Tracks?

Nelis op 8 dec 2016 11:38

Die batterij zal niet lang genoeg meegaan, tenzij je die GPS ook in een soort ‘spaarstand’ kan zetten (kan ik op mijn V800)
Ben zelf van M400 naar V800 gegaan en batterij gaat aanzienlijk langer mee.

Ik vind trace ook het fijnst, veel inzicht in de afdalingen en geen gekke dingen gezien. Skitracks wel eens getest maar vond het iets minder leuk om de skidag na te kijken…

Dat maprika klinkt wel leuk, net als iski…ik ga eens kijken!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb net Maprika eens bekeken. Ziet er leuk uit. Snelheid, hoogtemeters ed vind ik op de dag zelf minder belangrijk. Dat kijk is meestal pas 's avonds terug. Maar dat je op de pistekaart kunt zien waar je al geweest bent om daarna je verdere route uit te stippelen is super handig!
Ik ga deze eens testen komende winter,

Aftellen maar!

@Roy83 @Matthieu, Maprika is zeker iets om te testen. Als je een account aanmaakt kan je ook zien waar je vrienden zijn dacht ik. Moeten zij ook een account hebben natuurlijk.

Per dag zien waar je geskied hebt is idd leuk. Niet op Google Maps maar echt op de pistekaart:

null

null

Let it snow, let it snow, let it snow

Ik gebruik altijd ISki. Is gewoon leuk maar ik kijk er meestal pas 's avonds in het appartement naar en soms als er ergens internet is ook wel tussendoor. Soms vergeet ik 'm aan te zetten en soms ook weer om 'm uit te zetten. Lekker bij de hand! Maar geeft wel weer hoe(on)belangrijk ik het vind. De snelheden zijn niet erg zuiver. Ooit een keer 148 km/u gehaald op de Kaunertaler Gletscher. Dat kan dus helemaal niet. De extra info vind ik wel heel interessant en handig!

*bericht bewerkt door joepiedepoepie op 09 dec 2016 01:12

Die batterij zal niet lang genoeg meegaan, tenzij je die GPS ook in een soort ‘spaarstand’ kan zetten (kan ik op mijn V800)
Ben zelf van M400 naar V800 gegaan en batterij gaat aanzienlijk langer mee.

Jeroen_Cham op 8 dec 2016 16:24

@jeroen_cham bedankt voor je tips. Ik ga eens kijken of ik ook een spaarstand kan activeren. Ik zal mijn ervaringen met de M400 op dit forum wel even achterlaten, wanneer ik in Januari een weekje op het snowboard heb gestaan.

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie