skiles beginner

skiles als beginner, wat is dan de beste methode in Nederland. Op één van de overdekte skipistes, op een buitenbaan zonder sneeuw of op een overdekte rollerbaan?

Buitenbaan(borstelbaan) Lekker in de frisse lucht.

  • Als je echt gelijk een goede houding wilt leren: overdekte rollerbaan. Aangezien je relatief gezien niet echt veel beweegt kan de instructeur je goed bekijken en jij jezelf in de spiegel. Kan je veel gerichter op techniek trainen. En je wordt gewoon snel afgestraft op zo een baan, waardoor je die fouten niet blijft maken.
  • Overdekte piste; meer het echte gevoel, maar je krijgt veel minder specifieke feedback. Je fouten worden veel minder hard afgestraft dan een rollerbaan.

Outdoor skibaan of indoorsneeuwbaan als je het mij vraagt. Kies je voor een rollerbaan dan vind ik het grootste voordeel dat de instructeur dicht bij je staat en het goed is om aan je conditie en spieren te werken. In zijn ogen komt de techniek die je gebruikt niet 100% overeen met de techniek die je in de sneeuw gebruikt. Als je uit de sneeuw, of je hebt nog nooit op zo’n band gestaan, dan moet je eraan wennen.

Outdoor skibaan of indoorsneeuwbaan als je het mij vraagt. Kies je voor een rollerbaan dan vind ik het grootste voordeel dat de instructeur dicht bij je staat en het goed is om aan je conditie en spieren te werken. In zijn ogen komt de techniek die je gebruikt niet 100% overeen met de techniek die je in de sneeuw gebruikt. Als je uit de sneeuw, of je hebt nog nooit op zo’n band gestaan, dan moet je eraan wennen.

Rob64 op 30 mrt 2017 21:33

Zijn of mijn ogen?

Alles wat genoemd wordt heeft zijn voor/ nadelen, ik zou vooral ook af laten wegen wat je in de buurt van je woonplaats hebt, zodat je of in de sneeuwhal, rollerband of buitenpiste in ieder geval enkele lessen kunt volgen en niet maar 1!

Ik vind persoonlijk de leraren van Snowworld Zoetermeer erg professioneel en bekwaam. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen ervaring heb met lessen voor (ver) gevorderden.

Ik denk dat het erg belangrijk is wat @An32 zegt. Ik weet niet wat je van plan bent maar om een beetje te leren skiën zou ik aanraden om op zijn minst 10 uur les te nemen en waar je dat dan doet maakt waarschijnlijk niet enorm veel uit. Daarmee zorg je voor een solide basis waardoor je er meer plezier mee beleeft en er minder makkelijk fouten in je techniek slijten die je er daarna weer uit moet zien te krijgen met nog veel meer les.

Daarnaast ben je nooit uitgeleerd en heb ik nog steeds met veel plezier wekelijks les in Snowworld hoewel mijn techniek waarschijnlijk al ruim boven het Hollands gemiddelde ligt. In mijn ogen: Meer les = meer beter = meer plezier! ;)

Outdoor skibaan of indoorsneeuwbaan als je het mij vraagt. Kies je voor een rollerbaan dan vind ik het grootste voordeel dat de instructeur dicht bij je staat en het goed is om aan je conditie en spieren te werken. In zijn ogen komt de techniek die je gebruikt niet 100% overeen met de techniek die je in de sneeuw gebruikt. Als je uit de sneeuw, of je hebt nog nooit op zo’n band gestaan, dan moet je eraan wennen.

Rob64 op 30 mrt 2017 21:33

Zijn of mijn ogen?

An32 op 31 mrt 2017 10:12

mijn ogen

Plaats een reactie