Het Dolomiti Superski Topic

Morgen gaan we als het allemaal lukt de Sella Ronda doen. We gaan even met de auto vanuit La Villa naar Corvara of Colfosco om op te stappen. Iemand nog parkeer tips? Wat is makkelijker?

Nelis op 23 jan 2018 20:40

Vanuit La Villa naar Corvara skiën.

Idd, gewoon skiën, wel zo makkelijk.

Hallo Nelis,

Er loopt ook een skibus(2€) van dorpje la Villa naar dorpje Colfosco, vandaar vertrekken voor Sella Ronda. Wel aanpoten hoor en doorskieen (boarden).
Verleden jaar (eind jan 2017) vanuit la Villa via Colfosco, Edelweistall,Corvara,Danterpieces en alles ertussen…tot uiteindelijk in de uithoek La Longia en dan weer terug.
Tot schade en schande bus in Colfosco moeten nemen want t was 4 uur voorbij en verbindingsliften Alta Badia gingen sluiten.
Gevolg : vrouw lastig want moest te snel gaan en ik stress dat ik misschien géén bus zou vinden. No Problemo dus(zie hierboven).

Born to run. B.S.

Ik heb de auto geparkeerd bij het skipass kantoor richting Colfosco, kost €4,- voor een dag en ligt perfect aan de SR. Parkeren op p3 (ook €4,-/€5,-) in Corvara kan ook, sta je bij de kerk en loop je zo over een bruggetje de piste op. Stuk boarden van La Villa naar Corvara gaat je niet veel plezier brengen.

Ik heb de auto geparkeerd bij het skipass kantoor richting Colfosco, kost €4,- voor een dag en ligt perfect aan de SR. Parkeren op p3 (ook €4,-/€5,-) in Corvara kan ook, sta je bij de kerk en loop je zo over een bruggetje de piste op. Stuk boarden van La Villa naar Corvara gaat je niet veel plezier brengen.

Userd op 23 jan 2018 21:35

Het is anders een kort stukje. Omhoog bij Piz La Ila. Bamby naar beneden. Omhoog naar Piz Sorega. Daar aangekomen rechtsaf. Dan omhoog met La Brancia. (Alternatief is boven bij Piz La Ila voorbij Morizino en dan alsmaar rechtdoor om dan de blauwe te pakken naar Roby en vanaf daar r Braia Fraida). Daar direct naar links een kort stukje met Braia Fraida en dan is het in één stuk door naar Corvara.

Morgen gaan we als het allemaal lukt de Sella Ronda doen. We gaan even met de auto vanuit La Villa naar Corvara of Colfosco om op te stappen. Iemand nog parkeer tips? Wat is makkelijker?

Nelis op 23 jan 2018 20:40

Ik ben benieuwd! Ook qua drukte etc. Ik heb 'm namelijk voor overmorgen op de planning staan.

Is er in La Villa ook een barretje waar wat apres ski vertier is?

Bergen + Sneeuw = ❤

Is er in La Villa ook een barretje waar wat apres ski vertier is?

Nelis op 25 jan 2018 10:43

Niet dat ik weet. Maar er is wel een bakkertje op de hoek schuin tegenover de Gran Risa lift.
Ik weet het, het heeft helemaal niets met apres ski te maken, maar wel een aanrader. Je kan daar ook van alles drinken en hij heeft de heerlijkste lekkernijen.
En heel belangrijk voor ons Hollanders, niet duur 😆

Iets drinken kan wel op meer plaatsen maar voor apresski zit je in het verkeerde land.

Bovenaan de Gran Risa heb je twee hutten voor een afzakkertje. Hoef je alleen nog maar de Gran Risa af. 😉

Maar er is ook een rode omheen.

Bovenaan de Gran Risa heb je twee hutten voor een afzakkertje. Hoef je alleen nog maar de Gran Risa af. 😉

Maar er is ook een rode omheen.

Noblesse op 25 jan 2018 11:23

zelfs een blauwe piste ;), mooie plek Moritzino! Zelf weet ik dat je alleen in Corvara bij L’murin uit kunt gaan, wat overigens ook een hele goede apres ski tent is!

Even een drankje bij Moritzino gedaan. Niet echt onze tent. Vooral veel 40ers met teveel geld die gezien willen worden. 😉

Morgen is onze laatste skidag.
✅ Lagazuoi
✅ Santa Crosce
✅ Kris kras over alle pistes van Alta Badia
✅ Colfosco
✅ Poging Sella Ronda

Wat móeten we volgens jullie nog opzoeken morgen? Oversteek naar Val Gardena? Een lunch tent die we niet mogen missen?

Bergen + Sneeuw = ❤

Als het mooi weer is met weinig wind, en jullie niveau voldoende is (wat volgens mij prima is), zou ik de Marmolada/Fedaia doen. Hoger en mooier wordt het niet. Als dat te ver is dan boven Arabba naar de Porta Vescovo wellicht. En anders inderdaad Val Gardena de Saslong/Seceda/Col Raiser/La Longia.

*bericht bewerkt door HN65 op 25 jan 2018 18:18

Ik zou een dagje Kronplatz doen, La Villa > Piculin is ong 20min met de auto.

Ik zou een dagje Kronplatz doen, La Villa > Piculin is ong 20min met de auto.

Userd op 25 jan 2018 18:28

Zou ik ook doen. Je kan dan prima lunchen bij Corones.

Even een drankje bij Moritzino gedaan. Niet echt onze tent. Vooral veel 40ers met teveel geld die gezien willen worden. 😉

Nelis op 25 jan 2018 18:03

Prima tent vind ik. Ik voel mij daar dan altijd wel thuis… Ik begin een beetje een patroon te zien. ;)

Nee echt?

Dit weekend zit ik in Arabba, is het qua tijd mogelijk om vanuit Arabba naar Kronplatz te skiën en vervolgens nog genoeg tijd te hebben om daar een leuk rondje te maken?

Ik zou dan alleen in La Villa de bus naar het gebied van Kronplatz moeten pakken.

@Nelis Jou lijstje is zo ongeveer ook mijn lijstje voor eind februari. Ik heb de Marmolada icm de sottoguda kloof er nog op staan. Misschien een idee morgen?

*bericht bewerkt door Erien op 25 jan 2018 19:53

Dit weekend zit ik in Arabba, is het qua tijd mogelijk om vanuit Arabba naar Kronplatz te skiën en vervolgens nog genoeg tijd te hebben om daar een leuk rondje te maken?

Ik zou dan alleen in La Villa de bus naar het gebied van Kronplatz moeten pakken.

Jarno op 25 jan 2018 19:29

Schiet niet echt op, Arabba-La Villa is al gauw 1-1,5uur, bus met even wachten al snel een half uur. Van Piculin naar de Kronplatz zijn ook 7 liften, dus minimaal 1uur. Dus je bent er pas rond 12:00, om 13:00 moet je weer terug, dus je kunt er maximaal 2-3 lange afdalingen en je mag niet pauzeren. ;).

Kronplatz is een plateau met dalafdalingen diverse kanten op. Dus echt rondskiën doe je er niet. Je gaat steeds omhoog naar het zelfde punt.

Als je naar de Kronplatz wil zou ik met de auto gaan.

Dit weekend zit ik in Arabba, is het qua tijd mogelijk om vanuit Arabba naar Kronplatz te skiën en vervolgens nog genoeg tijd te hebben om daar een leuk rondje te maken?

Ik zou dan alleen in La Villa de bus naar het gebied van Kronplatz moeten pakken.

Jarno op 25 jan 2018 19:29

Ja, dat is prima mogelijk. Ik schat dat je 45 min tot een uur nodig hebt om naar de bus te geraken. Dus stel om 8.30u vertrek dan sta je rond 10u onder aan Pikolein. Van daaruit zit je in een half uur bij de bel als je dat wil.

Om veilig te zitten zou ik dan rond 14.30u weer de bus terug nemen.

Zat tijd om daar alle uithoeken te zien.

Dit weekend zit ik in Arabba, is het qua tijd mogelijk om vanuit Arabba naar Kronplatz te skiën en vervolgens nog genoeg tijd te hebben om daar een leuk rondje te maken?

Ik zou dan alleen in La Villa de bus naar het gebied van Kronplatz moeten pakken.

Jarno op 25 jan 2018 19:29

Schiet niet echt op, Arabba-La Villa is al gauw 1-1,5uur, bus met even wachten al snel een half uur. Van Piculin naar de Kronplatz zijn ook 7 liften, dus minimaal 1uur. Dus je bent er pas rond 12:00, om 13:00 moet je weer terug, dus je kunt er maximaal 2-3 lange afdalingen en je mag niet pauzeren. ;).

Kronplatz is een plateau met dalafdalingen diverse kanten op. Dus echt rondskiën doe je er niet. Je gaat steeds omhoog naar het zelfde punt.

Als je naar de Kronplatz wil zou ik met de auto gaan.

RRski op 25 jan 2018 20:03

Nou ski ik door, dus wellicht dat het daar deels aan ligt, maar 1,5 uur naar de bus vanuit Arabba is echt traag.

En van Pikolein naar de bel en terug heb ik een paar weken geleden bijgehouden. Beide kanten op onder het halve uur. Het zijn overigens 6 liften en de meesten zijn rap.

Op 'n half uur van Piculein naar de klok???
Dat moet dan toch met de Porsche zijn en niet op latten . Ik alleszins niet. Maar ja ik kijk dan ook wat rond en moet wat gas terugnemen om 't vrouwtje niet te verliezen.(smiley)

Born to run. B.S.

En inderdaad ik was ook aan 't tellen en kwam ook op zes liften. Dinsdag zit ik er en zal de chrono eens indrukken.

Born to run. B.S.

Op 'n half uur van Piculein naar de klok???
Dat moet dan toch met de Porsche zijn en niet op latten . Ik alleszins niet. Maar ja ik kijk dan ook wat rond en moet wat gas terugnemen om 't vrouwtje niet te verliezen.(smiley)

dan58 op 25 jan 2018 20:15

De een is sneller dan de ander, maar een uur is echt wel het andere uiterste.

Ps met de Porsche duurt het overigens een stuk langer om naar de klok te geraken. ;)

*bericht bewerkt door DSvier op 25 jan 2018 20:21

@DSVier
Hoezo? Je moet dan toch géén liftjes nemen, en ja sneller dan mij ben je alleszins , zou niet graag met je meegaan om achterna te moeten sjeezen, trouwens zou ik dat wel willen voor al die mooie plaatsjes te vinden en die lekkere gerechtjes te proeven. :) :)

Born to run. B.S.

@DSVier
Hoezo? Je moet dan toch géén liftjes nemen, en ja sneller dan mij ben je alleszins , zou niet graag met je meegaan om achterna te moeten sjeezen, trouwens zou ik dat wel willen voor al die mooie plaatsjes te vinden en die lekkere gerechtjes te proeven. :) :)

dan58 op 25 jan 2018 20:27

Zelfs zonder dat er sneeuw op ligt is Pikolein te steil om met de Porsche te doen, dus het zou flink omrijden worden.

Ik kan trouwens ook best rustiger skiën. Genoemde tijden zijn van wanneer ik alleen ski. Voor het stuk van Pikolein naar de bel zou dat niet zo heel veel uit moeten maken, daar dat vooral in de lift zitten is. De grootste afdaling is Erta. Daarna heb je drie liften achter elkaar, kort stukje, korte lift en weer een kort stukje en de volgende lift zet je boven bij de bel neer.

Piculin(1630m), Skitrans Bronta(396m), Miara(1705m), Col Toron(1369m), Costa(585m) en Ruis(1572m).

Dus 6 liften inderdaad. Ik heb de lengtes er tussen haakjes achter gezet. Totaal 7267m. Liftsnelheid zal 4m/s zijn (vmax. = 5m/s, maar daar draaien ze bijna nooit op), dat is 30 lifttijd, 1 minuut per instap is 6 minuten. Totaal 36 minuten. Volgas 3-4minuten skiën. Dus je hebt minimaal 40 minuten nodig.

Pffff, gelukkig iemand die ik wel zal kunnen volgen, probleem is met mij en mij vrouw wel altijd dat ik bij zo’n oversteek toch minstens 1 terrasje wil doen, maar ja dan zien we @DS Vier misschien al op zijn terugweg en trakteren we er eentje . :)

Born to run. B.S.

Piculin(1630m), Skitrans Bronta(396m), Miara(1705m), Col Toron(1369m), Costa(585m) en Ruis(1572m).

Dus 6 liften inderdaad. Ik heb de lengtes er tussen haakjes achter gezet. Totaal 7267m. Liftsnelheid zal 4m/s zijn (vmax. = 5m/s, maar daar draaien ze bijna nooit op), dat is 30 lifttijd, 1 minuut per instap is 6 minuten. Totaal 36 minuten. Volgas 3-4minuten skiën. Dus je hebt minimaal 40 minuten nodig.

RRski op 25 jan 2018 20:47

Net even nagerekend, Ried-Gipfel duurt 21 minuten voor 4300meter, dus lift draaide op 3,5m/s.

Dus dan kom je op een totaal 44minuten van Piculin naar de Bel, volgas skiën, zonder wachtrijen.

Plaats een reactie