Het Dolomiti Superski Topic

Mijn idee zou vooral zijn om vanuit de startpost de belangrijkste post kort samen te vatten inclusief een link naar de hele post. Ik zou voor nu zeggen: post het hier maar in een nieuwe post, er zijn veel volgers op dit topic die het zeker interessant vinden!

Roy83 op 5 dec 2017 14:28

Volgens mij snap ik het nu niet meer 😬
Ben ook niet zo’n digitaal wonder.

Zet je nieuwe tips gewoon maar in een nieuw bericht :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Miky’s Grill in Arabba is erg goed. Super lekker vlees van een bbq enz.
La Tambra in St. Cristina. Super lekker vlees en vis van zo’n groen ei grill. Dit zit in het centrum van St. Cristina, dus niet aan de piste, maar zeker een aanrader om te gaan eten.

*bericht bewerkt door Bianca2011 op 05 dec 2017 15:48

Ik zoek de gouden restaurant/lunchtip in de volgende skigebieden:

  • Carezza;
  • Passo San Pellegrino;
  • Alpe di Lusia;
  • Ski Center Latemar;
  • Val di Fassa (dus tussen Passo Sella en Passo Pordoi). Dit mag ook bij Ciampac-Buffaure of bij Catinaccio zijn.

Via Tripadvisor al e.e.a. gevonden maar kan er nog niet helemaal wijs uit worden. Ervaringen uit eerste hand zijn daarom welkom.

*bericht bewerkt door Quick op 05 dec 2017 16:07

Mr. Slow

Tussen Passo Sella en Passo Pordoi, mag het dan bij Col Rodella zijn? Dan zou ik zeggen: Friedrich August Hütte.

Bij Alpe di Lusia zit niet veel geloof ik. Niet aan de piste in elk geval (voor zover ik me kan herinneren va twee jaar geleden).

Dank! V.w.b. Alpe di Lusia kan wel kloppen, is ook niet zo groot natuurlijk. Heb je daar destijds niet ergens in het skigebied gegeten @GiGi?
Friedrich August hoor ik wisselende verhalen over, maar hij staat genoteerd! Wel karakteristiek restaurant met die grote, houten Hooglander.

Mr. Slow

Ja ik geloof een hamburger bij een tentje met uitzicht op het funpark. Maar was niet om over naar huis te schrijven.

Dank! V.w.b. Alpe di Lusia kan wel kloppen, is ook niet zo groot natuurlijk. Heb je daar destijds niet ergens in het skigebied gegeten @GiGi?
Friedrich August hoor ik wisselende verhalen over, maar hij staat genoteerd! Wel karakteristiek restaurant met die grote, houten Hooglander.

Quick op 5 dec 2017 20:42

Twee nadelen van de Friedrich August:
Het personeel heeft altijd haast en het eten is wel aan de prijs , maar tot nu toe ben ik nooit teleurgesteld. Je krijgt wel waar voor je geld.

Vorig jaar heb ik geskied en gegeten in Carezza, maar ik weet echt niet meer hoe die hut heette. Ik ga eens kijken of ik daar nog achter kan komen, want het was wel erg goed.

Vorig jaar heb ik geskied en gegeten in Carezza, maar ik weet echt niet meer hoe die hut heette. Ik ga eens kijken of ik daar nog achter kan komen, want het was wel erg goed.

Noblesse op 5 dec 2017 21:05

Ik heb het kaartje eens bekeken en ik denk dat we gegeten hebben bij de Tscheiner Hütte.

Carezza: Hennenstall. Sinds Max vanwege ruzie met zijn zoon de tent enkele jaren geleden op slot heeft gegooid is dat zonder meer de beste optie aan de piste. Wel tijdig zijn in het weekend, want dan zit het vol met locals.

Niet aan de piste en dus niet makkelijk te bereiken is Tscheiner Hütte. Het eten is daar nog beter (meer richting fine dining). Ideaal voor een dag met regen. ;) Of als je voor echt lekker eten tijd wil opofferen.

Vorig jaar heb ik geskied en gegeten in Carezza, maar ik weet echt niet meer hoe die hut heette. Ik ga eens kijken of ik daar nog achter kan komen, want het was wel erg goed.

Noblesse op 5 dec 2017 21:05

Ik heb het kaartje eens bekeken en ik denk dat we gegeten hebben bij de Tscheiner Hütte.

Noblesse op 5 dec 2017 21:16

Was het ver van de piste, met parkeren aan de overkant van de weg?

Ski center latemar zou ik gaan voor de pizza van Baita Passo Feudo.

Geweldig gebied, maar eten is daar vooral van niveau massaal. Geen echte uitschieters naar boven, maar de pizza in BPF is wel de moeite waard.

Vorig jaar heb ik geskied en gegeten in Carezza, maar ik weet echt niet meer hoe die hut heette. Ik ga eens kijken of ik daar nog achter kan komen, want het was wel erg goed.

Noblesse op 5 dec 2017 21:05

Ik heb het kaartje eens bekeken en ik denk dat we gegeten hebben bij de Tscheiner Hütte.

Noblesse op 5 dec 2017 21:16

Was het ver van de piste, met parkeren aan de overkant van de weg?

DSvier op 5 dec 2017 21:34

Dan was het toch niet de Tscheiner Hütte. 😢
Het was wel aan de piste. Volgens mij een blauwe.

*bericht bewerkt door Noblesse op 05 dec 2017 21:41

Ochsenhütte dan waarschijnlijk. Aan de piste Tschein. Veel plek buiten, weinig binnen. En vrij nieuw.

Ochsenhütte dan waarschijnlijk. Aan de piste Tschein. Veel plek buiten, weinig binnen. En vrij nieuw.

DSvier op 5 dec 2017 22:14

Klopt, dat was hem!
We zijn niet binnen geweest, dus de verdeling van de ruimte weet ik niet zoveel van, maar ik weet het nu wel zeker.
Hebben we prima gegeten!

Merci dames en heren! In de filmpjes hier op de website hebben Kristy en Michael ook twee opties genoemd. Ene weet ik niet meer (die in Latemar) maar de andere was volgens mij de Laurin Lounge in Carezza. Is dat wat?
@DSVier je opties staan allebei genoteerd! Dank je. Zo te horen kom je er vaker! ;)

Mr. Slow

Merci dames en heren! In de filmpjes hier op de website hebben Kristy en Michael ook twee opties genoemd. Ene weet ik niet meer (die in Latemar) maar de andere was volgens mij de Laurin Lounge in Carezza. Is dat wat?

@DSVier je opties staan allebei genoteerd! Dank je. Zo te horen kom je er vaker! ;)

Quick op 6 dec 2017 01:11

Laurins lounge heeft vaak erg leuke bediening, de locatie is goed en het eten ook. Prima tent dus, maar ik vind Hennenstall wel een klasse beter. En vanaf Laurins lounge kun je alleen kiezen tussen zwart en zwart, wat niet voor iedereen ideaal is.

En ja, ik kom er geregeld. Zodanig dat ik er niet meer anoniem kan rondlopen. Wat ook iets zegt over de grootte van het dorp natuurlijk. ;)

Ps is er een filmpje van wintersporters over carezza? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Heerlijk zo`n topic over de dolomieten, mooie tips en overzichtelijk.

Op de weg naar de Marmalade met de lift kan je halverwege prima een soepje of iets dergelijks eten. (redelijk nieuw, 2015?)
Maar vooral het uitzicht is daar geweldig, met mooi weer kan je 180 graden kijken!
Als je de tijd hebt absoluut een aanrader.:-)

Heerlijk zo`n topic over de dolomieten, mooie tips en overzichtelijk.

Op de weg naar de Marmalade met de lift kan je halverwege prima een soepje of iets dergelijks eten. (redelijk nieuw, 2015?)
Maar vooral het uitzicht is daar geweldig, met mooi weer kan je 180 graden kijken!
Als je de tijd hebt absoluut een aanrader.:-)

R_Dolomieten op 6 dec 2017 11:07

Dan is het wel handig om die tent te noemen… ‘halverwege op weg naar de Marmolada’ is wel erg vaag. Halverwege vanaf waar?

Heerlijk zo`n topic over de dolomieten, mooie tips en overzichtelijk.

Op de weg naar de Marmalade met de lift kan je halverwege prima een soepje of iets dergelijks eten. (redelijk nieuw, 2015?)
Maar vooral het uitzicht is daar geweldig, met mooi weer kan je 180 graden kijken!
Als je de tijd hebt absoluut een aanrader.:-)

R_Dolomieten op 6 dec 2017 11:07

Dan is het wel handig om die tent te noemen… ‘halverwege op weg naar de Marmolada’ is wel erg vaag. Halverwege vanaf waar?

GiGi op 6 dec 2017 11:08

Je hebt helemaal gelijk, excuus.
Ik weet niet hoe de tent heet.
Wat ik wel weet dat je naar boven met de lift vanaf Malga Ciapela, bij de 2e tussenstop (3 is helemaal boven), kan je op 2944 meter eten, men noemt het Serauta

@Roy83

Ik zie dat jij naar San Cassiano gaat. Heb ik nog een tip voor je.

Een paar jaar geleden hebben wij eens ‘s avonds gegeten bij Malga Saraghes. 1 x per week organiseerden ze een avond waarvoor je kon reserveren. Volgens mij was het de woensdagavond.
We werden opgehaald met een pistebully vanaf de parkeerplaats bij Piz Sorega en we hebben een fantastische culinaire avond gehad. Wel een vast menu.

Als ze het nog steeds doen, echt een aanrader!

Wij gaan in januari naar Corvara en ben zeker van plan om te gaan als het mogelijk is.

Goede tip! Dat lijkt nu op donderdag te zijn maar dat klinkt wel interessant! Tnx, staat genoteerd!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zie net dat de Sella Ronda tegen de klok in vanaf vandaag open is, dat is ook best vroeg, lekker hoor.

Mooie tips. Bedankt daarvoor. Zit vanaf volgende week zaterdag in Corvara (Planac). Kijk er ontzettend naar uit.

Mooie tips. Bedankt daarvoor. Zit vanaf volgende week zaterdag in Corvara (Planac). Kijk er ontzettend naar uit.

Bert61 op 6 dec 2017 13:22

Ben nu ontzettend jaloers 😬 maar wens je veel plezier!

Onder het motto “voorpret is ook pret” 😉
Onderweg van Wolkenstein naar de Grödnerjoch.

https://www.facebook.com/thomas.kuzmic/videos/14487514885780…

@DSvier Excuus voor de late reactie, maar die is er inderdaad! Kijk even op de gebiedspagina van Carezza Ski hier op de site of op https://www.wintersport.nl/videos/land/italie

Die hut die ze daar noemen ook een aanradert dan? En iemand bij Passo San Pellegrino geweest en een mooi hutje getroffen met lekker eten?

*bericht bewerkt door Quick op 08 dec 2017 19:07

Mr. Slow

@DSvier Excuus voor de late reactie, maar die is er inderdaad! Kijk even op de gebiedspagina van Carezza Ski hier op de site of op https://www.wintersport.nl/videos/land/italie

Die hut die ze daar noemen ook een aanradert dan? En iemand bij Passo San Pellegrino geweest en een mooi hutje getroffen met lekker eten?

Quick op 8 dec 2017 19:06

Zie mijn bericht van 6-12 over Laurin’s Lounge.

In januari heb ik een hotel bij Passo San Pellegrino. Als ik dan wat tegen komt wat het vermelden waard is meld ik mij.

Plaats een reactie