Het Dolomiti Superski Topic

Afgelopen jaar door iemand hier op het forum gewezen op de mogelijkheid om de Brenner tol online vooraf te regelen, ideaal! Leukste deel van de hele reis als er een aardige rij op zaterdagmiddag staat voor de poorten. Idd gewoon links blijven rijden en je koopt per enkel reis bij:

https://www.asfinag.at/maut-vignette/streckenmaut/tarife/…

Je moet meen ik wel een printje van de mail in je auto hebben als bewijs van aankoop

*bericht bewerkt door HN65 op 14 dec 2017 13:03

@henkhupelschoten “en mocht je kenteken ondergesneeuwd zijn krijg je altijd nog een bewijs en kun je die afgeven en dan gaan de poortjes ook open.”
Dit is dan neem ik aan het eigen betaalbewijs?

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik het mooi voorafgaand aan de reis doen. Het zal in Januari misschien niet super veel tijdswinst opleveren, maar het is altijd makkelijker dan uit je raampje hangen met je credit card - of het kopen van een vignet aan de kassa.

*bericht bewerkt door Nelis op 14 dec 2017 13:07

Bergen + Sneeuw = ❤

Goed idee dit. Wij reizen 30/12/2017 en 6/1/2018 (Colfosco) dus dat zou wel eens druk kunnen zijn.
We zijn wel met 2 auto’s, 1 eigen en 1 huurauto waarvan ik nog geen kenteken weet maar dat kan ik tot de dag van gebruik wijzigen.

@Roy83 In Selva was het vandaag bewolkt zonder neerslag. Gister is er zo’n 25cm sneeuw gevallen op de berg, in t dorp regen. Voor iedereen die zich zorgen maakt voor de kerst: er ligt genoeg, alles is nu al operationeel. Sellarondje beide kanten op open. Alleen met harde wind dicht. Pistes heel afwisselend. Van (losse) sneeuw tot echt knalhard. Misschien nog maar even laten slijpen? Erg leuk nu is dat je in de Ciampinoi-lift zomaar tussen de FIS-mannen kunt zitten. Gister een Italiaanse coach die Innerhofer tipt voor de OS en bij Peter Fill hoofd schudde (zenuwen/nietgoedinzijnvel). Vandaag een debutant: start zaterdag zijn allereerste FIS-downhill. Start als allerlaatste…

null

Sndr op 12 dec 2017 18:39

@Sndr
Al mijn tips betreft schoolgaande kinderen op gevolgd 😉😂

May the ski force be with you !!

Goed idee dit. Wij reizen 30/12/2017 en 6/1/2018 (Colfosco) dus dat zou wel eens druk kunnen zijn.
We zijn wel met 2 auto’s, 1 eigen en 1 huurauto waarvan ik nog geen kenteken weet maar dat kan ik tot de dag van gebruik wijzigen.

Hakke op 14 dec 2017 13:46

@Hakke je bent helaas al te laat, want je moet dit 18 dagen vantevoren activeren, ivm wettelijk herroepingsrecht op online aankopen.

*bericht bewerkt door Nelis op 14 dec 2017 14:47

Bergen + Sneeuw = ❤

Vignet zojuist wel digitaal gekocht, tol betaal ik ter plekke wel want dat houdt de mogelijkheid tot andere routes open.

@CJAHulskamp Sssst!

*bericht bewerkt door Sndr op 14 dec 2017 17:21

@Nelis Bedankt, dat lukt idd niet meer. Maar kan nog wel als we in maart nogmaals gaan.
Was wel even zoeken op de site van Asfinag maar dit is de tekst:

Customers can withdraw from the online purchase of a product or service within 14 days - this is also the case when purchasing the digital vignette. The day of purchase is not counted as one of these 14 days. As the withdrawal can also be sent by post, we allow a further three days for postage.

Therefore, the digital vignette is only valid from the 18th day after the date of the online purchase and is only then valid to use the motorways and expressways in Austria.

Maar hoe zit het met die tips van @CJAHulskamp?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Goedemorgen deze mooie vrijdag, het sneeuwt als een malle momenteel, en het was al goed

https://www.skylinewebcams.com/webcam/italia/trentino-alto-a…

*bericht bewerkt door HN65 op 15 dec 2017 09:54

Voor alle Dolomieten-liefhebbers: vergeet niet morgen (zaterdag) te kijken naar de heren afdaling in Val Gardena (12.30 uur op Eurosport 1), aansluitend langlaufen in Dobbiaco (Toblach), naast het skigebied van Drei Zinnen.
Op zondag is dan de reuzenslalom van de mannen op de Gran Risa piste in Alta Badia. Om 9.15 uur de eerste run; om 12.15 uur de tweede run. Ook weer beiden live op Eurosport 1 (en meestal ook op de Duitse zender ZDF of ARD)

Voor alle Dolomieten-liefhebbers: vergeet niet morgen (zaterdag) te kijken naar de heren afdaling in Val Gardena (12.30 uur op Eurosport 1), aansluitend langlaufen in Dobbiaco (Toblach), naast het skigebied van Drei Zinnen.
Op zondag is dan de reuzenslalom van de mannen op de Gran Risa piste in Alta Badia. Om 9.15 uur de eerste run; om 12.15 uur de tweede run. Ook weer beiden live op Eurosport 1 (en meestal ook op de Duitse zender ZDF of ARD)

GiGi op 15 dec 2017 10:01

Ja, leuk! Maar wat is er vandaag dan? Ik zie op Eurosport van 12.00 uur ook live alpineskien vanuit Val Gardena. Is dat training of gewoon een foutje van de online tv gids? Ik dacht nl dat Val Gardena Vrij/Zat en Alta Badia zon/ma was tegenwoordig met de toevoeging van die avondwedstrijd op de Gran Risa?

De heren Super-G zie ik. Die had ik niet in mijn lijstje gezet, omdat ik het zelf niet kan volgen. En dat is een stukje jaloezie aan mijn zijde: als ik het zelf niet kan zien, gun ik het andere ook niet ;)

Hier de hele FIS-kalender (ook van andere disciplines): http://www.fis-ski.com/alpine-skiing/events-and-places/calen…

Ow dan denk ik dat Eurosport wel af en toe aangaat dit weekend! Tnx voor de tip!

Iets anders: Heeft iemand wel eens bij Pic Pre gegeten? Dat zit langs de rode piste bij Piz Sorega, en het lijkt erop dat je er ook kan dineren. Wij verblijven in een appartement en zullen vast wel een keer uit eten gaan 's avonds. Ik vond het drie sterren restaurant wat aan de dure kant ;), dus zoek iets anders en vind het op zich leuk om op de berg te eten. Dat kan in ieder geval bij Malga Saraghes, maar dus ook bij Pic Pre.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De heren Super-G zie ik. Die had ik niet in mijn lijstje gezet, omdat ik het zelf niet kan volgen. En dat is een stukje jaloezie aan mijn zijde: als ik het zelf niet kan zien, gun ik het andere ook niet ;)

Hier de hele FIS-kalender (ook van andere disciplines): http://www.fis-ski.com/alpine-skiing/events-and-places/calen…

GiGi op 15 dec 2017 10:37

Ze hebben recent een nieuwe vinding op de markt gebracht, waarmee je dit soort zaken kan opnemen om later een keer te kijken.

Ow dan denk ik dat Eurosport wel af en toe aangaat dit weekend! Tnx voor de tip!

Iets anders: Heeft iemand wel eens bij Pic Pre gegeten? Dat zit langs de rode piste bij Piz Sorega, en het lijkt erop dat je er ook kan dineren. Wij verblijven in een appartement en zullen vast wel een keer uit eten gaan 's avonds. Ik vond het drie sterren restaurant wat aan de dure kant ;), dus zoek iets anders en vind het op zich leuk om op de berg te eten. Dat kan in ieder geval bij Malga Saraghes, maar dus ook bij Pic Pre.

Roy83 op 15 dec 2017 11:41

Ik heb er alleen einde middag tijdens laatste afdaling wat gedronken (oranje achtig spul) in de zon. Maar het ziet er netjes uit na de verbouwing, qua eten kan ik je niet helpen. Wat ook kan is bij Las Vegas hut (laat de naam je niet misleiden) dineren met haal/breng service of op eigen risico naar beneden skiën in het donker. Zeer goed restaurant en wijnkaart!

Zet ik die ook ff de voorlopige lijst! En na een goede, uitgebreide maaltijd met een paar heerlijke glazen wijn hoef ik echt niet meer naar beneden te skien, ik laat me wel brengen :)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor wie nog even een afdaling wil meemaken, hier een 3D opname van de Saslong in wedstrijdtrim, werkt niet goed in Safari:

Ik zet die Pic Pre ook even op mijn lijstje. Gewoon ‘s middags een keer gaan eten en aankijken hoe het is.

Weet iemand misschien of dat in de buurt van Corvara ook kan, op de piste dineren?

*bericht bewerkt door Noblesse op 15 dec 2017 14:57

Hier kan je trouwens ook ‘s avonds eten. Ligt op de Gardenacia piste bij La Villa.
Heb hier weleens geluncht, was helemaal prima.

http://www.rifugiosponata.it/rifugio-sponata-d.htm

Wij verblijven nabij Kronplatz en willen ook zeker een dagje gaan skiën in Alta Badia/Sella Ronda. Ik kan op de sites van dat gebied niet goed vinden wat de parkeermogelijkheden zijn (al dan niet betaald) bij de liften. La Villa, San Cassiano en Corvara zijn de beste plekken on te starten/eindigen. Welke parkeermogelijkheden zijn daar? Iemand (recente) ervaring?

La Villa onderaan de lift, betaald. Is het makkelijkste vanuit Kronplatz. Of je moet Badia mee willen pikken, dan kan je ook daar parkeren en dmv skien/liften naar La Villa en door naar Alta Badia

Bij La Villa kan je o.a. (betaald) parkeren bij de lift naar Piz la Ila.

San Cassiano kan je parkeren bij Piz Sorega. Ik weet niet of dit betaald parkeren is.

In Corvara liggen drie liften bij elkaar en kan je dus drie kanten op. Daar is ook een grote parkeerplaats bij. Zal wel niet gratis zijn.
Ik denk dat die wel aangegeven staat als Boé.

Dagkaart Piz Sorega parkeerplaats is maar 5 euro (kan nu 6 zijn). Zeker als je vroeg bent plaats zat.

Als je de Sella Ronda wilt skiën zou ik beginnen in Corvara.
Wij hebben vorig jaar 50 meter van de Piz Boe geparkeerd voor 5 euro.
Dan heb je genoeg tijd om de ronde te doen en als je nog tijd over hebt Alta Badia te verkennen.
Ik zou de Sella Ronda linksom nemen (met de klok mee).
Is in mijn ervaring veel minder druk dan tegen de klok in.

Don`t eat yellow snow

Thanks. Ik heb zelf de Sella Ronda al vaak gedaan, in beide richtingen. Daar komen we wel uit. Vraag was alleen parkeermogelijkheden. Maar ook daar mogelijkheden genoeg dus.

*bericht bewerkt door GiGi op 16 dec 2017 15:19

Onderaan de Crepe de mont (net voorbij Corvara) zitten een aantal parkeerplaatsjes.

May the ski force be with you !!

En als al die plekken vol zijn, in Colfosco voor het gebouw om kaartjes te kopen ook een ruime parkeerplek. Officieel betaald maar slagbomen staan volgens mij altijd open

Hoe lang doe je er ong over om van Corvara/Colfosco in St Christina te komen (skiënd)?

Plaats een reactie