Ontbreken boot board

Hoi!

Nadat ik afgelopen maand nieuwe skischoenen gekocht heb, heb ik de skischoenen van m’n vriendin eens uit de kast gepakt. Ik haalde ze uit elkaar om ze ter vergelijken met de mijne en het viel me op dat er geen boot board in haar schoen zit.

Nou is mijn vraag, ontbreekt dit vaker of klopt er hier iets niet?

Het betreft een Salomon Charm xx seizoen 2011/2012, op mij overkomend als een zeer slappe, goedkoop ogende schoen (nieuwprijs in de sale iets van €120 bij Perry)

Tijd voor een uitpakparty?!

Niemand?

Tijd voor een uitpakparty?!

bootboard? wat is dat? zool of bij schenen iets??

Bedoel je dat hij er niet in zit, of niet verwijderbaar is @Gaston? Of zijn ze in jouw luxe schoenen wellicht van ander materiaal en in die van je vriendin gewoon van plastic?
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er geen boot board inzit, want dit zorgt voor de helling in de schoen en natuurlijk de nodige dikte. Zonder wordt niet alleen lastig skiën, maar je zou boven je wreef denk een paar centimeter ruimte overhebben.

Overigens is met die Salomon schoenen niets mis, maar het zijn wel echt comfort gerichte schoenen.

*bericht bewerkt door Shane op 15 nov 2017 16:32

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb even gegoogeld, ken de schoen verder niet.
Het is een beginnersschoen met thermofitbare binnenschoen, dus niet echt het goedkoopste segment.
Alhoewel ze voor 160 euro nog wel te koop zijn.
Bovendien zien ze er best aardig uit wat mij doet vermoeden dat er wel degelijk een bootboard in zou moeten zitten.
Waarschijnlijk is het makkelijk te zien doordat het bootboard best veel ruimte inneemt.
Je vriendin zou dan veel teveel ruimte boven de wreef moeten hebben.
Vaak wordt zo’n board door middel van wat nokjes op zijn plaatsgehouden en zullen er dus wat onregelmatigheden te zien moeten zijn aan de binnenkant van de schoen waar de zool dus zit.
Fotootje??

Ik zag en zie er geen flex op staan dus dat lijkt me normaal geen goed teken, dit in combonatie met het volledig kunnen induwen van de schacht van de schoen, dacht ik dat het geen super kwaliteit is. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Wat betreft de foto:
Ik ontdekte dat er in de binnenschoen 2 ‘zooltjes’ zaten, dus het kan best dat die witte gezien wordt als boot board. Echter, de zwarte zool is 3mm dik en van karton ofzo, die witte is dunner (de helft) en nog slapper…dat kan toch niet de bedoeling zijn van een boot board? Zoals je ziet, als je de binnenschoen eruit haalt, zie je de ribbels van de schaal.

Overigens zegt Mn vriendin die ribbels niet te voelen…

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/05ebfa2b79d8debc651d3831...

Tijd voor een uitpakparty?!

Herstel, ik zie dat die zooltjes beide even groot zijn, en veel te klein zijn voor in de schaal te leggen, is dus een dubbele zool in de binnenschoen. Vreemd

Tijd voor een uitpakparty?!

@miepmiep een boot board is een plankje/zooltje van harder materiaal dat in je buitenschoen ligt. De binnenschoen rust daarop. Het zorgt ook voor helling want de mijne is dun bij de tenen en dik bij de hak.
@Shane het zit er gewoon echt niet in, zie foto. Gek toch?
@QmaartenQ zie foto, ik zal m’n vriendin eens vragen naar de ruimte boven de wreef.

*bericht bewerkt door Gaston op 16 nov 2017 13:29

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik zal vanavond eens kijken hoe dat bij de comfort schoentjes van mijn echtgenote zit. Wellicht zorgt de hak en het teenstuk al voor de benodigde hellingshoek en is de pasvorm hier op afgestemd?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zitten die zooltjes in de binnenschoen dan??
Vreemd. Ik vermoed dan eigenlijk dat dit ter compensatie is van het ontbreken van het bootboard.
Volgens het www hebben ze een flex van 45 :-)
Maar als ze goed zitten (doe eens een shell check) en ze skiën goed voor je vriendin, dan is het ook wel weer goed natuurlijk.

Zitten die zooltjes in de binnenschoen dan??
Vreemd. Ik vermoed dan eigenlijk dat dit ter compensatie is van het ontbreken van het bootboard.
Volgens het www hebben ze een flex van 45 :-)

Maar als ze goed zitten (doe eens een shell check) en ze skiën goed voor je vriendin, dan is het ook wel weer goed natuurlijk.

QmaartenQ op 16 nov 2017 16:45

Ja die zooltjes zitten beide in de binnenschoen en passen daar perfect in op elkaar. Waarschijnlijk omdat je anders de ribbels alsnog zou voelen?

Mijn vriendin is wel een goede gevorderde skiër, dit is gewoon te slap naar mijn mening haha. Tijd voor bootitting, ergens tussen nu en een jaar. We zullen eens een shell check doen

Tijd voor een uitpakparty?!

@Shane nog gekeken?😇

Tijd voor een uitpakparty?!

Ha, sorry Gaston. Ik ga zo gelijk kijken als ik thuis ben!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hi @Gaston, er zit wel een boot board in. Zijn toch ook wel iets betere schoenen dan ik dacht. De ribbels komen me wel bekend voor, misschien van een schoen uit het verleden…
Weet @Rogier dit eigenlijk niet?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vind dit niet schokkend. Ik verwacht eigenlijk dat er niets inzit, heb je wel vaker bij skischoenen, zelfs bij duurderde modellen. Het feit dat de binnekant van de schoen compleet egaal is doet mij vermoeden dat het zo hoort. Ook zijn deze bootboards vaak vastgeplakt in dit segment en ik zie geen lijmresten.

De belangrijkste vraag? Skiet je vriendin goed met deze schoenen?

Click. Click. Peace

Mannen bedankt voor de update.

Ja, ze heeft er geen last van en ze skied op zich prima erop, nergens pijn, vermoeidheid of controleverlies zegt ze (al moet ze altijd op mij wachten dus skied ze maar op 30% haha)

Dus denk dat t probleem eerder in mijn hoofd zit… omdat ze zo goedkoop waren denk ik dat t een slechte schoen is, wat natuurlijk relatief is.

Maar ze wil wel eens kijken voor nieuwe schoenen, ze zitten best wel ruim, dus wellicht weet ze niet beter en kan die controle en pasvorm nog veeeel beter

Tijd voor een uitpakparty?!

@gaston Goede skiërs skiën overal op weg. if it ain’t broken don’t fix it.

Of ze moet heel graag nieuwe schoenen willen :-)

Click. Click. Peace

Haha @rogier wrijf t er maar in😃

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie