Gezocht: gebied met veel km's, sfeervol dorp, goed bereikbaar met vliegtuig

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Elk jaar weer zit ik via wintersporters.nl het gebied voor de volgende wintersport uit te kiezen. Normaal gaan wij altijd met vrienden en dat is het belangrijkst vele kilometers kunnen maken (appartement, sfeer in het dorp niet belangrijk). Nu gaan mijn vriend en ik dit jaar voor het eerst met zijn tweeën en hebben we iets andere “eisen” voor het gebied waar we heen willen. Veel gezocht op deze website en in het forum rond gespeurd maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Waar wij naar op zoek zijn:

  • Gebied waar we veel tochten en vele kilometers kunnen maken. Meeste plezier beleef ik op rood, vriend gaat ook los op zwart.
  • Aprés ski hoeft voor ons niet.
  • Dorp met veel sfeer en waar ook andere dingen te doen zijn (spa, leuke restaurantjes en winkeltjes etc)
  • We zijn geen budget wintersporters maar Lech prijzen zijn voor ons te hoog.
  • Zitten voor het eerst te denken om met het vliegtuig te gaan ipv met de auto
  • Periode: maart

Hebben jullie tips?

Goed bereikbaar met vliegtuig.
Je bedoeld met Privé vliegtuig.
Ik weet niet waar je vandaan komt en waar je naar toe wilt.Er zijn een grasbaan in de buurt van Lech maar alleen als het helder weer is. Ze hebben daar geen apparatuur om je binnen te loodsen.Ik ga meestal van Lelystad naar Bodensee- Airport Friedrichshafen .

Privé-vliegtuig 😁😁😁

Goed bereikbaar met vliegtuig.
Je bedoeld met Privé vliegtuig.
Ik weet niet waar je vandaan komt en waar je naar toe wilt.Er zijn een grasbaan in de buurt van Lech maar alleen als het helder weer is. Ze hebben daar geen apparatuur om je binnen te loodsen.Ik ga meestal van Lelystad naar Bodensee- Airport Friedrichshafen .

Hooykaas op 22 nov 2017 16:05

Zit jij sinds een paar dagen op andere medicijnen Kaas? :-O

Is maar wat je onder bereikbaar verstaat. Maar troisvallee. Veel km skiën en kan je kilometers maken. Vliegveld chambery of iets verder Genève. Of dolomitieten , kan je zelfs huttentocht doen wat erg leuk is. In de ochtend als eerste over de piste. Vliegveld weet ik niet in de buurt.

*bericht bewerkt door miepmiep op 22 nov 2017 16:11

Hahaha, uiteraard geen privé vliegtuig

Via Lattea vanaf Turijn/Milaan. Serre Chevalier kan ook.
@DrPhil @Hooykaas Doe eens niet zo flauw. Er valt mij al geruime tijd een tendens op van belachelijk maken van een vraag in plaats van constructief proberen te helpen.

*bericht bewerkt door Quick op 22 nov 2017 16:12

Mr. Slow

Ik maakte de vraagsteller niet belachelijk. Ik moest lachen om de reactie van Hooijkaas. Dat lijkt me overduidelijk. Zie ook de derde reactie. @quick

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 nov 2017 16:40

Innsbruck -> trein naar Hopfgarten (Skiwelt)

Uitrusten doe je maar in de lift.

https://www.wintersport.nl/vliegvelden

Aan de hand hiervan kun je wat uitkiezen wat bij je past

Val Gardena is vanuit Innsbruck goed te bereiken. Mooiere tochten ga je waarschijnlijk niet snel vinden! @Quick gaf al een mooie tip om vanuit Turijn naar Via Lattea te gaan. Lijkt me ook een mooi tripje.
Vanuit Geneve is Portes du Soleil goed bereikbaar, al ligt dat misschien wat laag voor een tripje in maart.

Prive vliegtuig op courchevel , veel pistes

Vanaf Innsbruck kom je ook goed naar het Zillertal… vorig jaar gedaan met Transavia.

It is an amazing world

Doe eens niet zo flauw. Er valt mij al geruime tijd een tendens op van belachelijk maken van een vraag in plaats van constructief proberen te helpen.

Quick op 22 nov 2017 16:11

Ik bedoelde hetzelfde als @Quick, zei het iets minder direct.

Een heel andere optie, vliegen op Barcelona of Gerona en dan in minder dan 2 uur naar La Molina en/of iets langer naar Andorra.

Dat je met “Forza” Italie adviseert is begrijpelijk. Dat daar mooiere tochten te vinden zijn dan in Trois Vallees betwijfel ik. Ter aanvulling op Trois Vallees: je kunt kiezen uit veel plaatsen, vrij hoog, nog hoger en het hoogste. Minder tot heel duur.
Les Menuires is betaalbaar en ik vind het nog steeds het beste uitgangspunt. Meer dan 600 km.,is dat voldoende? MiepMiep heeft het vliegveld reeds gemeld. Kijk meer eens op de pistekaart met veel rood en voldoende zwart.

Hen48

Ik heb zelf zitten kijken om eens op Turijn te vliegen en dan naar Breuil-Cervinia te gaan. Weet alleen niet of dat voldoet aan je sfeer eis.

Don`t eat yellow snow

Breuil Cervinia is niet bepaald knus. Dan lijkt Monte Rosa me beter. Vanaf Turijn is het ongeveer een uur rijden.

Dat je met “Forza” Italie adviseert is begrijpelijk. Dat daar mooiere tochten te vinden zijn dan in Trois Vallees betwijfel ik. Ter aanvulling op Trois Vallees: je kunt kiezen uit veel plaatsen, vrij hoog, nog hoger en het hoogste. Minder tot heel duur.
Les Menuires is betaalbaar en ik vind het nog steeds het beste uitgangspunt. Meer dan 600 km.,is dat voldoende? MiepMiep heeft het vliegveld reeds gemeld. Kijk meer eens op de pistekaart met veel rood en voldoende zwart.

Hulst op 22 nov 2017 17:55

Klopt les menuires heeft goede uitvalsbasis voor trois vallees. Veel beter dan val thorens.

Val Gardena is vanuit Innsbruck goed te bereiken. Mooiere tochten ga je waarschijnlijk niet snel vinden! @Quick gaf al een mooie tip om vanuit Turijn naar Via Lattea te gaan. Lijkt me ook een mooi tripje.
Vanuit Geneve is Portes du Soleil goed bereikbaar, al ligt dat misschien wat laag voor een tripje in maart.

Forza op 22 nov 2017 17:00

Inderdaad de Dolomieten kun je prachtige tochten doen en lekker lunchen op de piste. En het uitzicht krijg je erbij.

May the ski force be with you !!

Val Gardena is vanuit Innsbruck goed te bereiken. Mooiere tochten ga je waarschijnlijk niet snel vinden! @Quick gaf al een mooie tip om vanuit Turijn naar Via Lattea te gaan. Lijkt me ook een mooi tripje.

Vanuit Geneve is Portes du Soleil goed bereikbaar, al ligt dat misschien wat laag voor een tripje in maart.

Forza op 22 nov 2017 17:00

Inderdaad de Dolomieten kun prachtige tochten doen en lekker lunchen op de piste. En het uitzicht krijg je erbij.

CJAHulskamp op 22 nov 2017 18:49

Alleen Dolomieten in maart heb ik geen ervaring mee?

Ben meermaals in Maart geweest, skiën zal geen enkel probleem zijn, mogelijk dat het decor niet meer helemaal wit is maar dan nog, het blijft er prachtig. Maar net zo vaak nog genoeg verse sneeuw gehad.

ik ben benieuwd hoe iedereen dan vh vliegveld naar bestemming komt en weer terug? Ter plekke een taxi of boeken jullie iets van te voren? Hoe gaat dat?

Vanuit Chambery naar Les Menuires kun je gewoon met de bus.

Hen48

ik ben benieuwd hoe iedereen dan vh vliegveld naar bestemming komt en weer terug? Ter plekke een taxi of boeken jullie iets van te voren? Hoe gaat dat?

elisabeth101 op 22 nov 2017 20:57

Auto huren of taxi

May the ski force be with you !!

ik ben benieuwd hoe iedereen dan vh vliegveld naar bestemming komt en weer terug? Ter plekke een taxi of boeken jullie iets van te voren? Hoe gaat dat?

elisabeth101 op 22 nov 2017 20:57

. Je kan bus regelen of taxi . Ik zou van te voren doen dan weet je zeker dat je snel weg komt.

Tochten in L3V zijn oké, maar het gaat haast te soepel om het spannend te maken. Doet verder niets aan de kwaliteit van het gebied af hoor @Hulst In Paradiski of Espace Killy vind ik het dan beter. Tignes is op Les Brevières na niet echt sfeervol, maar Val d’Isere gaat wel. Verder is Vallandry één van de betere plaatsen in Paradiski. Serre Che is ook prima, maar denk ook eens aan bijvoorbeeld plekken als Morzine of Mégève.
Zelf vind ik Leogang of Wagrain ook best wel oké en zijn prima te bereiken van Salzburg. Maar qua tochten staat Italië bij mij ook wel bovenaan.

Qua dorp met sfeer en spa waar 's avonds wat te doen is denk ik aan Avoriaz, met het daarin gelegem aquariaz. Km’s genoeg in Portes du Soleil. Qua vliegen… ik weet niet of Basel of Lyon een vliegveld hebben? Het is wel redelijk dichtbij qua rijden. Chatel is nog dichterbij en heeft ook leuke sfeer maar geen spa achtig iets. Mogelijk zou je ipv vliegen ook met de thalys hierheen kunnen.

Serre Chevalier is ook echt top en heeft in Monetiers les bains een heel mooie spa en met Briancon een echt stadje direct aan het skigebied. Vliegen zou je kunnen op Turijn. Met de auto is dit geen snel bereikbaar gebied.

Als je met het vliegtuig op wintersport wilt kom je natuurlijk al snel uit op vliegveld Innsbruck. Daar liggen verschillende kleinere gebieden in de buurt, je zou per dag een ander deelgebied kunnen doen. Ook hier heb je dan de stad Innsbruck waar in de avond wel wat te doen is. Of daar een spa ligt weet ik niet, in Oostenrijk ken ik er maar 2, in Kaprun en in het Otztal.

Ik lees zo dikwijls dat je in bepaalde gebieden de bus moet gebruiken om een behoorlijke tocht te kunnen maken. In Trois Vallees heb je dat gedoe in elk geval niet. Overigens moet ik opmerken dat ik weinig ervaring heb in andere gebieden. Misschien is de vraagstelling “spannende tochten” dan een leuker uitgangspunt.

Hen48

Privé-vliegtuig 😁😁😁

DrPhil op 22 nov 2017 16:07

Ja en dan naar Altiport Meribel van L3V …
V-1 op break release heb ik me laten vertellen

Rob

Vanuit Chambery naar Les Menuires kun je gewoon met de bus.

Hulst op 22 nov 2017 21:04

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vanaf Geneve reden er in de tijd dat wij regelmatig die kant op gingen gewoon lijnbussen.

Rob

Ik zie op de routeplanner Chambery-Les Menuires ruim 1 uur en Genève-Les Menuires ruim 2 uur. De keuze ligt dan voor de hand, als je althans naar Trois Vallees wilt.

Hen48

Plaats een reactie