Roest op de rand snowboard

Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar een tweedehands snowboard gekocht. Vond alleen dat ik erg weinig grip had in de sneeuw. Nu heb ik er nog even naar gekeken en zie ik dat er best wel veel roest op de rand zit. Ik vroeg me af of ik dit er af kan laten slijpen of of het daar echt te veel roest voor is.

null

Dit is een plek en op een andere plek zit nog een soort gelijk stukje met roest
Groet
Daan

Ik heb gehoord dat als je een verroeste schroevendraaier o.i.d in de cola doet dat de roest er afgaat. Weet niet of het echt werk en of het werkt bij je board.

Ski you later!

Doe niets met cola ;-) (behalve drinken)

Een keertje laten slijpen en je zult meer grip hebben en die roest is zo weg. (Roest is niet zo’n groot probleem…)

En voor volgend jaar: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5786/hoe-maak-je-s…

Click. Click. Peace

Dit is zeer oppervlakkige roest en kan makkelijk verwijderd worden. Dus gewoon laten waxen/slijpen en je board is weer ok. Geen grip hebben kan door heel dingen komen, bv. techniek, type board/ski, kant te bot etc.

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat cola voor invloed heeft op de rest van het board ;-)

Oke bedankt voor alle reacties! Dan ga ik het board laten slijpen :)

En doe er ook gelijk wat wax op. Kan hij ook wel gebruiken zo te zien.

Als hij eenmaal geslepen is, na het snowboarden altijd goed droogmaken. Niet ergens nat in een tas laten slingeren en hij gaat langer mee.

null

Had vandaag een Duotone uit de jaren '90 te slijpen, bizar veel roest op de rail rondom. Bij roestige rails gebruik ik altijd een speciale schuurband om andere spullen (belag) niet vies te maken. De effectieve kastenlengte is dan goed te slijpen, echter neus en tail is een ander verhaal. Daarvoor gebruik ik vaak een schuursponsje. Neus en tail hoeven natuurlijk überhaupt niet scherp te zijn. Na het boards/skiën spullen droog maken en droog opbergen. Zo jammer om extra van de staalkant te moeten slijpen om alleen al de roest eraf te halen.

Tukker(ik)

null
Ach die roest op dat board valt nog wel mee, zo te zien. Hier eentje van een klant waar een kant al een beurt heeft gehad.
Op zich gaat roest vrij makkelijk weg, hoor. Dus maak je daar geen zorgen over.

*bericht bewerkt door Coldfeet op 09 dec 2017 10:39

Glij blij door die brei :-)

Aan de kromming te zien op de foto zit deze roestvorming richting de nose of de tail van je board. Als ik zelf slijp, kom ik daar niet eens in de buurt. Een van m’n boardjes heeft daar überhaupt al geen staalkant meer zitten. ;) Je slijpt je staalkanten tot een bepaald punt waar je je edge zelfs graag wat bot wil hebben, dus als de rest van de zijkanten vrij zijn van roest en putjes en ze nog scherp zijn, zou je zo de piste op kunnen met dit board.

Omdat je het board vorig jaar tweedehands hebt gekocht, je dus waarschijnlijk niet weet wanneer deze plank z’n laatste beurtje heeft gehad en je zo te lezen het board zelf ook niet hebt laten onderhouden is de kans dat je staalkanten nog goed zijn wel heel erg klein. Tijd voor een onderhoudsbeurt dus! Als je dit niet zelf gaat doen, kunnen ze in de speciaalzaak weer aan staalkanten helpen die er dan weer uitzien als nieuw. :)
Wil je er wel zelf wat aan doen dan kan je met een schuursteentje of zelfs een schuursponsje dit al wegkrijgen omdat het, zo te zien, alleen nog maar een dun laagje op het oppervlak is. Laat je het langer zitten, dan vreet het zich wel verder in je materiaal. (Dat zou technisch gezien op deze plek alsnog geen probleem zijn)

Ik zou het boardje dus even wegbrengen voor een complete onderhoudsbeurt en in het vervolg je materiaal altijd droog opbergen. Heb je hier nooit meer last van! ;) 👍

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

null
Ach die roest op dat board valt nog wel mee, zo te zien. Hier eentje van een klant waar een kant al een beurt heeft gehad.
Op zich gaat roest vrij makkelijk weg, hoor. Dus maak je daar geen zorgen over.

Coldfeet op 9 dec 2017 10:39

Oeii die foto 'van die roestige ski’s doet gewoon pijn aan mijn ogen. Ik kan niet begrijpen dat mensen hun materiaal zo verwaarlozen.

Plaats een reactie