Help! Wij komen er niet uit. Zoektocht naar skivakantie.

Goedemiddag,

Ik kom er samen met mijn vriendin niet uit om een geschikte skivakantie voor komend seizoen te vinden. We willen 3 maart vertrekken naar Oostenrijk (met het vliegtuig). Indien mogelijk graag op loopafstand van de lift. En gelet op de datum een wat hoger gelegen gebied. Ons budget is circa € 1000 ,- per persoon.

Wie helpt ons aan de goude tip! :D

Begin maart zijn veel gebieden nog sneeuwzeker. Qua hoog gelegen gebied kom je uit bij Ischgl, Sölden, Serfaus Fiss Ladis, Obergurgl/Hochgurgl en Obertauern. Niet allemaal even makkelijk met OV te bereiken vanaf Salzburg dan wel Innsbruck (neem aan dat je daarop vliegt). Voor 1000 euro kun je wel iets moois vinden aan de piste incl. skipas e.d…

*bericht bewerkt door Quick op 11 dec 2017 14:59

Mr. Slow

3 maart is haast nog mid-winter, dus je kunt vrijwel overal nog heerlijk skien. Heb je verder nog voorkeuren, qua grootte e.d. en is 1000 euro inclusief skipas en vervoer?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als je begin maart gaat is ieder gebied boven de grofweg 1200m hoogte genoeg. Op die hoogte wordt meestal pas in die periode de dikste laag sneeuw bereikt. Je kan ook de accomodatiezoeker van deze site goed gebruiken om je wensen in te vullen.
bijvoorbeeld: https://www.wintersport.nl/accommodatie#at:2018-03-03:7nacht…

Born to Ride

Als je € 1000,- pp wilt uitgeven voor een wat groter gebied, dan ben je denk ik al zo’n € 250,- pp kwijt aan de skipas. Als je in Oostenrijk aan de piste wilt zitten, lijkt me € 500,- pp voor een pensionnetje ook geen gek bedrag. Dat betekent dat je voor die laatste € 250,- moet vliegen, inclusief transfer naar het hotel. Dat lijkt me krap, maar al met al wel te doen.

Ik zou begin maart bijna ieder skigebied wel durven boeken, om eerlijk te zijn. De gebieden van @Quick zijn supersneeuwzeker, maar ik denk dat je daar bij de lift vaak wat duurder uit bent.

Wat zijn je verdere wensen? Is loopafstand van de lift als je daar je spullen in depot kan doen ook een optie? Apresski/nachtleven? Makkelijk/moeilijk?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Goedemiddag,

Ik kom er samen met mijn vriendin niet uit om een geschikte skivakantie voor komend seizoen te vinden. We willen 3 maart vertrekken naar Oostenrijk (met het vliegtuig). Indien mogelijk graag op loopafstand van de lift. En gelet op de datum een wat hoger gelegen gebied. Ons budget is circa € 1000 ,- per persoon.

Wie helpt ons aan de goude tip! :D

philip1991 op 11 dec 2017 14:55

Wat heb je zelf al gevonden, wat is er afgevallen en waarom?

Goedemiddag,

Ik kom er samen met mijn vriendin niet uit om een geschikte skivakantie voor komend seizoen te vinden. We willen 3 maart vertrekken naar Oostenrijk (met het vliegtuig). Indien mogelijk graag op loopafstand van de lift. En gelet op de datum een wat hoger gelegen gebied. Ons budget is circa € 1000 ,- per persoon.

Wie helpt ons aan de goude tip! :D

philip1991 op 11 dec 2017 14:55

Wat heb je zelf al gevonden, wat is er afgevallen en waarom?

Userd op 11 dec 2017 15:22

Inderdaad. Ik denk dat je voor dat budget in ieder gebied naar keuze wat naar je smaak kan vinden. Wellicht red je het (net) niet in de absolute topgebieden qua prijs (Arlberg, Ischgl, de Gurgls etc.)

https://wintersport.sunweb.nl/oostenrijk/zell_am_see-kaprun/…

Kijk even op een site waarbij je pakketreizen kan boeken. De skipas zit daarbij en is daardoor veel goedkoper. Hier kan je ook nog skiverhuur/les e.d. bijboeken.

Ski you later!

Ik denk dat het in Oostenrijk lastig wordt om voor €1.000 p.p. een vakantie te boeken met hotel aan op loopafstand van de lift. Ze zijn er wel, maar het zijn de krenten uit de pap zeg maar. Ik zou zoeken in het Zillertal. Net wat hoger dan veel omliggende gebieden (al zou ik mij niet al te druk maken om sneeuw begin maart). Maar het prijsniveau is net wat lager dan in Arlberg, SFL of Sölden.

Oh, en vergeet vooral niet te kijken op de sites van de lokale vvv’s. Vaak is het aanbod daar net wat groter (vooral in het goedkopere segment) dan op Booking.com

Ik denk dat het in Oostenrijk lastig wordt om voor €1.000 p.p. een vakantie te boeken met hotel aan op loopafstand van de lift. Ze zijn er wel, maar het zijn de krenten uit de pap zeg maar. Ik zou zoeken in het Zillertal. Net wat hoger dan veel omliggende gebieden (al zou ik mij niet al te druk maken om sneeuw begin maart). Maar het prijsniveau is net wat lager dan in Arlberg, SFL of Sölden.

Oh, en vergeet vooral niet te kijken op de sites van de lokale vvv’s. Vaak is het aanbod daar net wat groter (vooral in het goedkopere segment) dan op Booking.com

Tim91 op 11 dec 2017 18:05

Het scheelt dat TS geen hotel zoekt. Particuliere appartementjes aan/bij de piste zijn er genoeg in Oostenrijk. En zeker in het naseizoen ook niet heel moeilijk te vinden.

Allen dank! Het is gelukt en zojuist geboekt 👍🏽✈️⛷

Allen dank! Het is gelukt en zojuist geboekt 👍🏽✈️⛷

philip1991 op 13 dec 2017 21:00

En waar ga je nu naar toe?

Ben ook wel benieuwd :p

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Allen dank! Het is gelukt en zojuist geboekt 👍🏽✈️⛷

philip1991 op 13 dec 2017 21:00

En waar ga je nu naar toe?

niekniek op 13 dec 2017 21:54

We vliegen met zeer gunstige tijden en voor een schappelijke prijs (€125 retour), op Innsbruck en verblijven een week in een pension op 10 minuten lopen van de (Gaislach) gondel in Sölden.

Lekker Philip1991! Alvast veel plezier!

Bergen + Sneeuw = ❤

Dankjewel @Nelis !

Plaats een reactie