Dames skibril OTG

Ik zoek een skibril OTG (met lens categorie 2) bij mijn Salomon helm maat S. Mij is verteld dat er geen specifieke (kleinere) damesmodellen bestaan, maar de (unisex) modellen die ik tot nu toe heb gezien zijn bedoeld voor “grotere gezichtsmaten” en drukken een beetje op mijn neusvleugels. Zijn er OTG brillen die wat kleiner uitvallen?

Ik heb geen bril maar ook geen groot hoofd, misschien kindermodellen, daar hebben ze ook OTG

Maar wat je zeker moet doen is, je helm meenemen naar een sportwinkel en passen maar. Als een bril zonder helm OK is kan het met hel een probleem zijn (en misschien ook wel andersom maar met de eerste heb ik ervaring). Misschien is er wel een skibril zonder OTG die jou als gegoten (met helm) zit.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 24 jan 2018 06:54

Ski you later!

Dank voor je bericht, Tessa. Ik heb diverse brillen mét mijn helm gepast, maar het wilde niet goed lukken. Ik heb wel even aan
kinderhelmen gedacht, maar nog niet geprobeerd. Denk dat ik daar toch maar eens naar moet kijken.

Mijn vrouw had een beetje t zelfde probleem, kleine helm en weinig passende brillen.
Het is een behoorlijke zoektocht geweest maar uiteindelijk heeft ze een wat ruimere kinderbril die er leuk uit ziet, goed paste met de helm en lekker zat gevonden, dus ik zou zeker eens rondkijken bij de kinderbrillen.

Dank voor je reactie @Powermage. Ik ben al aan het rondkijken, maar het aanbod (met ook categorie lens 2) is niet overweldigend. Welk merk bril heeft je vrouw uiteindelijk gekozen?

Hele goede vraag, en zo uit mijn hoofd geen enkel idee…
zoektocht was ook denk ik een jaar of 5 geleden, dus het model assortiment zal wel flink veranderd zijn.

Dank voor je snelle reactie. Ik zoek verder…

@TessaNeedsSnow en @Powermage:
Met verdere informatie die ik via mijn topic “Skibril met blauwe lens” heb opgepikt, heb ik intussen een bril gevonden die aan al mijn wensen voldoet: de Oakly Flight Deck XM met de veel geprezen Prizm Rose lens. Dit damesmodel drukt niet op mijn neusvleugels en sluit perfect op mijn Salomon helm aan.
Dus, Powermage, mocht je vrouw weer een nieuwe skibril zoeken… ;-)

Plaats een reactie