Schade snowboard.

Vandaag had ik het genoegen dat er een erg enthousiaste Fransoos over een hoop skies en boards voor aan het dringen was. Er stond toch wel hooguit een mannetje of 12 voor die lift, maarja je kan tenslotte niet snel genoeg weer naar boven gaan. Helaas is hij dus ook met z’n volle gewicht op de nose van m’n board gaan staan. Pas later zag ik de schade die het aangericht heeft, een stuk of 10 barsten in de lak, zoals op de foto te zien is. De barsten zijn wel dusdanig dat ik ze niet kan voelen. Nu is mijn vraag of deze barsten kwaad kunnen in de zin van dat er vocht door zou kunnen en zo ja wat er aan te doen is.

null

Born to Ride

Buiten dat het ‘pijn’ doet dat ze er zo in zijn gekomen (en niet tijdens een epic-tree-run ;-) ) kan dit ABSOLUUT geen kwaad. Wel zonde natuurlijk.

En wat een knakker ben je dan zeg. Een keer per ongeluk kan, maar zulke krassen…

Click. Click. Peace

Buiten dat het ‘pijn’ doet dat ze er zo in zijn gekomen (en niet tijdens een epic-tree-run ;-) ) kan dit ABSOLUUT geen kwaad. Wel zonde natuurlijk.

En wat een knakker ben je dan zeg. Een keer per ongeluk kan, maar zulke krassen…

Rogier op 23 mrt 2018 16:08

Ik moest ook even een keer heeeel diep ademhalen en tot 10 tellen, na die 10 tellen zat hij gelukkig in de lift. Maar het was inderdaad een eersteklas hufter. Maar gelukkig dat het geen kwaad kan. Ik zit er over te denken om misschien een goede blanke lak heel sterk te verdunnen en het dan 1 of 2x te spuiten. Misschien dat ze dan ook gelijk bijna niet meer te zien zijn doordat die barsten, mochten ze iets open staan gelijk gevuld zijn. Ik ben alleen bang voor het verschil in glans die het gaat geven. Heel mn board spuiten is ook nogal wat.

Born to Ride

Tijd voor een nieuw board!

Tijd voor een nieuw board!

Tiny-M op 23 mrt 2018 16:37

Haha ik heb sinds 1,5 jaar pas mn rossi one mag met nieuwe boots en nieuwe bindingen. Alles bij elkaar zo’n €1000,- een nieuw board ga ik thuis ff niet kunnen verkopen ben ik bang. Al zou ik de @Morris powfinder 164 wel helemaal zien zitten.

Born to Ride

Ik weet niet of ik zou gaan lakken… het is niet zeker of het daar mooier op wordt. Enne het is een gebruiksproduct…

Click. Click. Peace

Tijd voor een nieuw board!

Tiny-M op 23 mrt 2018 16:37

Haha ik heb sinds 1,5 jaar pas mn rossi one mag met nieuwe boots en nieuwe bindingen. Alles bij elkaar zo’n €1000,- een nieuw board ga ik thuis ff niet kunnen verkopen ben ik bang. Al zou ik de @Morris powfinder 164 wel helemaal zien zitten.

Matthias123 op 23 mrt 2018 16:57

Tijd voor een andere vrouw dan? ;)

Übung macht den meister!!!

Jij hebt meer geduld dan ik.
Ik zou toch eens op de achterkant van de binding gaan staan, als lompe snowboarder.

Jij hebt meer geduld dan ik.
Ik zou toch eens op de achterkant van de binding gaan staan, als lompe snowboarder.

Brian36 op 23 mrt 2018 18:00

Ik had de schade toen nog niet gezien, anders had hij idd sowieso niet voor mij in de lift gezeten…

Born to Ride

Tijd voor een nieuw board!

Tiny-M op 23 mrt 2018 16:37

Haha ik heb sinds 1,5 jaar pas mn rossi one mag met nieuwe boots en nieuwe bindingen. Alles bij elkaar zo’n €1000,- een nieuw board ga ik thuis ff niet kunnen verkopen ben ik bang. Al zou ik de @Morris powfinder 164 wel helemaal zien zitten.

Matthias123 op 23 mrt 2018 16:57

Tijd voor een andere vrouw dan? ;)

RFKANGOO op 23 mrt 2018 17:48

Ach m’n Rossi bevalt me nog super goed, net als mn vrouw trouwens :p

Born to Ride

Je kn nog altijd aanvragen of je de Morris kan proberen! Weet niet hoe lang je bent, maar de 157 voldoet voor een grotere groep mensen dan je in eerste instantie zult denken. Hoe dan ook altijd zuur als het gebeurd, maar precies zoals Rogier zegt: het is en blijft een gebruiks voorwerp!

Je kn nog altijd aanvragen of je de Morris kan proberen! Weet niet hoe lang je bent, maar de 157 voldoet voor een grotere groep mensen dan je in eerste instantie zult denken. Hoe dan ook altijd zuur als het gebeurd, maar precies zoals Rogier zegt: het is en blijft een gebruiks voorwerp!

Rene op 23 mrt 2018 18:16

1.95m en op dit moment rond de 92kg, al zal dat richting de zomer (hopelijk) weer richting de 85kg gaan. Normaal gesproken zit ik vaak wel aan het grootste model vast in de Wide versie met mn schoenmaat 47.

Born to Ride

hou er rekening mee dat door het lakken de schade (oneffenheid) nog meer zichtbaar wordt. Dat is toch ter geen ik ondervonden heb bij het spuiten van wagens.

Als iemand met z’n skies al op de neus van mijn board gaat staan krijgt die persoon op z’n minst een flinke duw. Schade zal meestal meevallen, maar het gaat meer om het idee heb al eens gehad dat 1 strap door een skiër zo goed als volledig door was gesneden. Kon dus terug naar een winkel om een nieuw onderdeel te kopen

Heb al eens serieus overwogen om steentjes op de bovenkant van mijn board te lijmen, om te voorkomen dat er een droeftoeter (skiër en boarder) over wil glijden.
Of datnbeginnen ze met hun stokken tekeningetjes te maken in de sneeuw op je board. En dan je verbaasd aankijken als je ze aanspreekt. Sommige mensen… seriously!

Plaats een reactie