Ideeën/ Klachten/ Suggesties voor het Forum

@Frank kuch https://www.wintersport.nl/skikalender :)

Yo-han op 23 okt. 2013 15:13

Heb ik echt gemist, @Yo-han, hoewel ik er al echt uitgebreid naar gezocht had toen de mededeling van "zichtbaar maken" kwam… :) Ik dacht al dat ik de aankondiging toen verkeerd begrepen had.

Nu nog weten hoe ik er behalve via die link van jou op kom. Kennelijk (uiteraard) niet via de homepage, en als ik de skikalender op mijn profiel aanklik kan ik voor zover ik heb kunnen nagaan alleen maar mijn eigen bestemmingen zien…

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Frank, daar ben ik het wel mee eens, die http://www.wintersport.nl/skikalender is nergens op het forum/homepage aan te klikken dus je kon het ook niet weten…

Certified ski-boy, glijbewijs

en je ziet jezelf niet op die kaart van de skikalender?

Certified ski-boy, glijbewijs

Jawel, @Jorian, ik sta er gelukkig wel op!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Jorian @Frank De Skikalender is vorig jaar gelanceerd, https://www.wintersport.nl/forum/topic/77575?page=4…, en de kaart een tijdje er na als test. We hebben erna eigenlijk nooit meer wat met die pagina gedaan omdat hij vrijwel niet gebruikt word. Maar voor de liefhebbers hebben we hem laten staan.

MAND!

Mij stoort het niet registreren om op het forum te kunnen posten gigantisch! Laagdrempelig? tja laat het forum gewoon zichtbaar voor iedereen en als je zelf wilt posten heel effe registreren lijkt me toch niet zo een drama? Is gewoon overal zo.
Het bolletjessysteem vind ik dan weer storend voor vaste gebruikers, ik kom een lees hier dagelijks post geregeld en bezit 1 bolletje, ik weet zelf niet hoe ik aan meer geraak?! Nu het gaat me er niet om dat ik perse 4 bolletjes wil want ik begrijp totaal niet wie er meer of minder heeft en krijgt… het voelt alleen zo een beetje minderwaardig aan en ik snap niet waarom! Dus je bent laagdrempelig voor mensen die zich niet willen registreren en degene die dat wel doen werk je in vakjes met aantal of geen bolletjes…

Maar toch even herhalen dat ik super tevreden ben van de site en niet meer zonder zou kunnen! (zolang jullie toch niet meer de Belgen en Nederlanders willen opsplitsen :-)

toch niet weer de bolletjeskwestie hè, laten we dat gewoon ff laten :p

Certified ski-boy, glijbewijs

@Yo-han
Als gast reageren is wel lekker anoniem en je kan alles zeggen, daarom heb ik dit verzonnen;
Dat er per IP-adres (als gast) maar een bepaald aantal reacties kunnen worden geplaatst.
Bijvoorbeeld dat een Gast max. 5 berichten per dag kan plaatsen en 1 topic openen of zoiets. Wanneer deze Gast dan een account aanmaakt of inlogt kan hij onbeperkt berichten posten en topics openen.
Zo is er meer inzicht en stijgt het ledenaantal.

En die bolletjes zorgen toch ook alleen maar voor ergernis…

Ja ik heb bolletjes in mijn…Ik zit met bolletjes boordevol, LOL Ik krijg er nooit bolletjes bij omdat ik soms een hork ben :-P

When life gets too complicated.... SKI

Wat betreft de gasten, daar zijn we nog altijd mee bezig. Heb geduld. :)

En de bolletjes… tja. Ze zeggen niets over je activiteit op de site maar vooral over de waarde van je bijdrages over de hele site. En je medebezoekers bepalen hoe waardevol die waren. Daar zullen jullie het mee moeten doen.

MAND!

Hu kan je me dan eens uitleggen hoe ik kan bepalen of iemand zijn bijdrage waardevol is? Vroeger kon dat herinner ik me, maar nu? Je kan wel op "niet ok" klikken maar is er dan ergens een knop waar ik kan meegeven dat ik iets waardevol vind? als die er al is dan heb ik als dagelijks bezoeker er geen weet van en kan je je afvragen wat dit systeem als meerwaarde heeft!

De "behulpzaam" knop is alleen zichtbaar voor de TS. Hij stelt de vraag en is dus de enige die met zekerheid kan bepalen of hij/zij een antwoord waardevol vond. En nogmaals, niet alleen op het forum kan je behulpzaam zijn voor je medebezoekers. Er zijn nog een hoop andere plekken waar je andere verder kunt helpen of informeren.

Zoals andere ook al zeiden, die bolletjes zijn maar bij zaak.

MAND!

Wat betreft de gasten, daar zijn we nog altijd mee bezig. Heb geduld. :)

En de bolletjes… tja. Ze zeggen niets over je activiteit op de site maar vooral over de waarde van je bijdrages over de hele site. En je medebezoekers bepalen hoe waardevol die waren. Daar zullen jullie het mee moeten doen.

Yo-han op 24 okt. 2013 22:39

Het bolletjessysteem is behoorlijk goed vind ik. Mensen die actief nuttige informatie proberen te posten krijgen hierdoor meer geloofwaardigheid. Sowieso vind ik mensen die maar ‘een’ bolletje hebben al betrouwbaar aangezien ze een account maken. Naar de bijdrages van gasten kijk ik met argwaan.

De verdeling van bolletjes klopt naar mijn insziens goed (bijvoorbeeld Niels en ik zijn erg actieve leden met veel bijdragen, dus hebben drie bolletjes, wij zijn ook al erg lang actief).

als we het dan toch hebben over de profielen, mij hangt bij dat we eerst een optie hadden met zoiets van waar je allemaal geweest ben? nu heb je "fan van" en "favoriete skigebied", maar niet elk skigebied waar ik ben geweest ben ik fan van…

Jorian op 23 okt. 2013 12:21

Volledig mee akkoord, zou tof zijn als dat detail zou kunnen worden aangepast :)

De "behulpzaam" knop is alleen zichtbaar voor de TS.

Yo-han op 24 okt. 2013 23:03

M.a.w. heb ik hier dus de macht in dit topic. 2 Weissbiertjes = 1 behulpzaam ;)

Zelfs bij Google hebben ze het erover.

null

MAND!

Het wie-heeft-de-grootste syndroom waart hier ook rond zo te lezen.

When life gets too complicated.... SKI

De verdeling van bolletjes klopt naar mijn insziens goed (bijvoorbeeld Niels en ik zijn erg actieve leden met veel bijdragen, dus hebben drie bolletjes, wij zijn ook al erg lang actief).

Zoals ik al eerder zei heeft activiteit niets te maken met de hoeveelheid bolletjes. Met hagel schieten heeft dus weinig nut.

Volledig mee akkoord, zou tof zijn als dat detail zou kunnen worden aangepast

Ook al eerder gezegd, maar dit is mogelijk door een bestemming in het verleden toe te voegen. Verschijnen ze alleen op de kaart op je profiel.

MAND!

De verdeling van bolletjes klopt naar mijn insziens goed (bijvoorbeeld Niels en ik zijn erg actieve leden met veel bijdragen, dus hebben drie bolletjes, wij zijn ook al erg lang actief).

Zoals ik al eerder zei heeft activiteit niets te maken met de hoeveelheid bolletjes. Met hagel schieten heeft dus weinig nut.

Yo-han op 24 okt. 2013 23:46

ik ben de hele dag op het forum aanwezig, dus dan zou ik ook overladen moeten zijn met bolletjes als het daarom ging. niet dat die bolletjes me iets doen ofzo want als mensen die hier nieuw zijn antwoord willen zeggen de bolletjes ze toch niet zoveel :P

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik wil niet zeggen dat veel bijdragen gelijk staat met veel bolletjes, maar degenen die veel nuttige bijdragen posten zullen ook veel ‘OK’ krijgen van de TS. Natuurlijk is dit een proces dat eventjes duurt, mensen die al lang op het forum zitten hebben vaak wat meer bolletjes.

Het wie-heeft-de-grootste syndroom waart hier ook rond zo te lezen.

Alex op 24 okt. 2013 23:44

Ik vind het niet belangrijk of je nu de meeste bolletjes heb, maar ik ben wel trots dat mensen mijn bijdragen als ‘nuttig’ aanzien (wie niet?) en het levert een beetje een betrouwbaarheid op.

Conclusie: ik doe het echt niet om ter meeste, maar het is een leuke waardering vind ik :)

De "behulpzaam" knop is alleen zichtbaar voor de TS.

Yo-han op 24 okt. 2013 23:03

M.a.w. heb ik hier dus de macht in dit topic. 2 Weissbiertjes = 1 behulpzaam ;)

Niels. op 24 okt. 2013 23:27

Ben je zo makkelijk @Niels. ?!? ;-)

euh... doen!?

De "behulpzaam" knop is alleen zichtbaar voor de TS.

Yo-han op 24 okt. 2013 23:03

M.a.w. heb ik hier dus de macht in dit topic. 2 Weissbiertjes = 1 behulpzaam ;)

Niels. op 24 okt. 2013 23:27

20 weissbiertjes voor een 2e bolletje? Hmm…

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

O die groene bolletjes toch… haha

Even wat anders (zal vast wel eens aangekaart zijn?), maar het lijkt me handig om als topicstarter topics te kunnen taggen om de zoekfunctie te verbeteren en de gerelateerde onderwerpen meer aan te laten sluiten.

Leuk trouwens, die ‘meest gelezen’ op de homepagina.

Serfaus

Even een kleine update omtrent het “gastgebruikerschap”. Vanaf vandaag kunnen alleen ingelogde gebruikers foto’s en link gebruiken in hun topics en reacties. We hopen op wat minder winkel spam en iets hogere kwaliteit berichten.

null

MAND!

Als ik via mijn mobiel mijn inboxberichten bekijk kan ik niet scrollen in de berichten. Daardoor zijn alleen de onderste regels van een bericht zichtbaar. Als ik echter via de computer mijn PM berichten bekijk kan ik wel scrollen. Hoe kan het dat er geen scrollbalk is als ik mobiel de berichten bekijk?

Thank God summer is over!

Dat is een goeie @Lisa. Ik zet het op het bugs lijstje zodat we er later even naar gaan kijken.

MAND!

Als je je multitouch display goed gebruikt werkt het wel. Je kunt scrolleren in berichten door twee of meer vingers tegelijk te gebruiken…

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Even een kleine update omtrent het “gastgebruikerschap”. Vanaf vandaag kunnen alleen ingelogde gebruikers foto’s en link gebruiken in hun topics en reacties. We hopen op wat minder winkel spam en iets hogere kwaliteit berichten.

null

Yo-han op 5 nov. 2013 10:41

Veel gasten weten dit niet. Misschien een idee om hier ook één of twee zinnen aan te wijden in het Forumbeleid?

Even een kleine update omtrent het “gastgebruikerschap”. Vanaf vandaag kunnen alleen ingelogde gebruikers foto’s en link gebruiken in hun topics en reacties. We hopen op wat minder winkel spam en iets hogere kwaliteit berichten.

null

Yo-han op 5 nov. 2013 10:41

Veel gasten weten dit niet. Misschien een idee om hier ook één of twee zinnen aan te wijden in het Forumbeleid?

Cheizz op 6 nov. 2013 12:50

Ter informatie en bescherming van jezelf is het altijd handig zoiets te vermelden denk ik. Gasten lezen heus niet die hele lap text aan forum regels…:)

Not all who wander are lost

Zowel de forum regels of deze melding worden nauwelijks gelezen. Het dient dus idd meer als iets waarnaar je kan wijzen op het moment dat mensen toch de fout in gaan.

MAND!

Plaats een reactie