iPhone app voor tracken van je afdalingen

Beste mensen,
Als ik het goed begrijp kan ik dus mijn app van endomondo gebruiken tijdens het skieen als ik data en roaming uitzet. Klopt het dat ik dan geen kaart krijg?. Dit hoeft namen lijk niet. In dit geval geen kosten? Bijvoorbaat dank.

zie bovenstaand verhaal

Maptosnow / Skitude

Skiën. What else.

Endomondo is inderdaad gewoon te gebruiken. Gezien hij je GPS data opslaat is dat genoeg om je run later te uploaden naar hun site als je weer verbinding hebt. De kaart kan hij inderdaad niet laden omdat hij daar wel internet voor nodig heeft. Zelf heb ik vorig jaar ook gebruik gemaakt van Endomondo en dat werkt prima zonder internet.

Wel moet ik zeggen dat ik dit jaar eens aan de slag ga met SkiTracks :) Oogt toch stukken uitgebreider en meer gericht op wintersport. Er zit nu nog geen koppeling aan een site, maar deze zou volgen als ik het team erachter mag geloven.

Oke Skitracks werkt als je het internet en data uit heb staan ook volgens het gps principe en dan betaal je dus niets? Ik heb de app net gedownload en zit nu we een site achter. Moest daar mijn app activeren. Ben benieuwd

Zijn er ook wintersporters die Strava gebruiken tijdens het skieen?

Met fietsen vind ik strava helemaal geniaal, maar vroeg me af of dat ook het geval is met het skieen…

Ben benieuwd naar Strava ervaringen…

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

Strava gebruik ik niet, ben mountainbiker en als ik met strava een klim of afdaling in ga, gaat dat met alle lomp geweld die ik heb om maar eerste te zijn. Dan geniet ik niet meer…
Hetzelfde zal dan ook,met skien zo zijn.

Ik heb sports-tracker mee draaien tijdens de dag. Batterij kan het krap aan redden als ik alles uitzet behalve gps.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Voor de mensen met Android is er een app ontwikkeld in samenwerking met bizztravel.

Snowciety

Werkt ook alleen op GPS, verder of het werkt weet ik niet dat zal ik in januari gaan ondervinden.
De screenshots zien er in ieder geval wel leuk uit.

don't count the days, make the days count !

kleine update met betrekking tot de Snowciety app voor Android.

zodra je de app opent blijt hij continu laden, hierover heb ik dus even contact gezocht met de ontwikkelaars van de App. ik kreeg snel en duidelijk binnen een dag netjes antwoord, dus voor de android gebruikers onder ons lijkt me dit een zeer geschikte en fijne App. onderaan vind je nog een screenshot van hoe dat de app eruit zou zien zodra je een run hebt opgenomen, deze kun je dus ook opslaan en een volgende opnemen en thuis pas uitlezen.
zie onderstaande E-mail conversatie:

Beste

Waar kan ik de kaarten vinden van de gebieden?
En kan ik mijn gebied alvast instellen waar ik naartoe ga, of komt deze pas
tevoorschijn als mijn gps zich daar bevind?

Mvg


Hey Danny,

Momenteel zie je inderdaad pas de kaarten en het gebied op het moment dat je er bent. We willen dit snel aanpassen, zodat je ook vooraf kunt genieten van de sneeuw en mogelijke afdalingen die je straks kunt doen.

gr

Timan


Beste Tim,

Dank voor je antwoord, hier is dus echt alleen gps voor nodig om je run op te nemen en de kaart te tonen?

Kortom als ik mijn data verkeer uitzet kan ik nog gebruik maken van de app, met uitzondering natuurlijk van het delen via facebook en dergelijke?

Mvg


Je kunt de app inderdaad volledig gebruiken zonder data om op te nemen. Als je de kaarten wilt bekijken of wilt zien waar je vrienden zijn heb je data nodig. Dat kan natuurlijk prima in de lift of in een restaurant als je even wifi hebt. Gelukkig krijgen steeds meer skigebieden wifi dekking.

Het delen van je opgenomen track en het sharen naar Twitter/Facebook gaat automatisch als je de app opent met wifi, ook als je eerder op de dag je track hebt opgeslagen.

gr

Timan


einde conversatie

screenshot:

null

je kunt dus ook (helaas data voor nodig) zien waar jou vrienden zich bevinden op de Pistes

null

don't count the days, make the days count !

Ben benieuwd naar de ervaringen. Ben nog steeds op zoek naar een Android App zonder gebruik van internet voor het tracken van mijn afdalingen. Kan door de wirwar van topics niets duidelijks vinden over een goede bruikbare app voor android.

''Powder to the people''

Ik gebruik zelf alpinereplay. Werkt voor het opnemen etc zonder internet. Je hebt wel internet nodig voor het uploaden. de app heeft geen reclame en is gratis.

Ik gebruik zelf alpinereplay. Werkt voor het opnemen etc zonder internet. Je hebt wel internet nodig voor het uploaden. de app heeft geen reclame en is gratis.

Is AlpineReplay ook geschikt voor europa(dus KM/H?) Zie in het filmpje dat niet staan:)

Zelf gebruikte ik de voorgaande keren de iOS app Afdaling, werkte ook prima.

Afgelopen vakantie Endomondo gebruikt voor het tracken van m’n afdalingen. Geen internet gebruikt en hij was vrij zuinig met m’n batterijen. Althans, voor het vol gebruik van GPS vond ik hem vrij zuinig (dagje boarden - 50% van batterij).

Nog een voordeel, je kunt alles online terug kijken: http://www.endomondo.com/workouts/116599985

Alpinereplay is gewoon geschikt voor europa. Je kan m op km/uur zetten. De app is ook vrij zuinig en jr kan alles terugkijken op je mobielben op de site.

kent iemand nog King of the Slope? gebruikte ik vorig jaar was echtg een top app(android) maar volgens mij hadden vrienden van mij die iphoney;) hebben die app ook prima kunnen gebruiken.

Plaats een reactie