Verzekering

Voorheen was ik altijd verzekerd via de skischool maar nu moet ik zoiets zelf regelen. Die verzekering via de skischool was ook niet top want op vrije dagen was je gewoon NIET verzekerd.

Ik zoek dus een goede wintersport verzekering voor 2 personen / 28 skidagen. ANWB liet me al weten dat het via hun niet kan want ik woon niet in NL. In mijn huidige woonland hebben ze nog nooit van wintersport gehoord…

Iemand een idee waar ik een verzekering kan afsluiten met een goede dekking (lees -> geen gezeik indien een claim)

Skiën. What else.

Zelf geen ervaring mee maar ik lees altijd wel positieve berichten over de NKBV reisverzekering. https://nkbv.nl/verzekeringen/reisverzekering/

Weet niet welke verzekeringen allemaal kunnen als je niet woonachtig in Nederland bent.

Ik weet dat de bergredding in Tirol een verzekering heeft, maar dat is vooral voor als er iets op de berg gebeurt. Geen idee of jij ook nog iets nodig hebt qua ziektekosten, annulering, of bijvoorbeeld voor diefstal etc.

Zit zelf bij Allianz (repatriëring, aanvullende ziektekosten, schade/ diefstal maar meeris mogelijk), volgens mij bestaat dat in heel veel landen, dus je zou daar ook eens kunnen kijken.

Mijn zoon heeft kort geleden een doorlopende verzekering bij de Allianz afgesloten, hij heeft het helemaal uit gezocht waar hij bij het skién het best verzekerd is, incl helicopter etc als hij afgevoerd moet worden. Hij doet ook aan mountainbiken downhill, maar je hebt de optie om te kiezen wat je wil, welke (exstreem ) sporten. www.allianz-assistance.nl

@Tiny-M je bent mij net voor :)

*bericht bewerkt door Elly3 op 01 jul 2021 12:31

Dienten Die Alte schule

Heb je al eens gekeken naar onze reisverzekering? We hebben er zelfs een voor skileraren :)

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 01 jul 2021 12:55

Als je officieel buiten nederland woont, dan zullen veel, zo niet alle nederlandse reisverzekeringen / skiverzekeringen je niet kunnen verzekeren. Als je niet officieel in het buitenland woont, maar wel veel in het buitenland bent voor langere periodes hou dan zeker de maximale vakantie/reis tijd in de gaten.

Tot een aantal jaar geleden kon dat wel verzekeren vanuit een ander land maar dat kan tegenwoordig niet meer.
Omdat ik nu in Frankrijk woon, moet ik een Franse bergsport / skiverzekering afsluiten.

Click. Click. Peace

Ben uiteindelijk bij OOM uitgekomen. Goede dekking en erg betaalbaar. Wel raar, ik kan in NL gewoon een TV kopen of watdanook maar een verzekering afluiten kan dan weer niet…

Skiën. What else.

TV kopen mag volgens mij ook niet. Las ik laatst op Facebook.

Plaats een reactie