Snowboardleraar

Hey, Ik wil deze winter een seizoen als snowboardleraar doen. Als Belg kan ik geen Duits en ben ik vooral op zoek naar Frans of Engels sprekende plekken. Wel moet ik nog mijn opleiding doen. Zijn er skischolen die een gratis opleiding ook aanbieden waar je direct aan de slag kunt. Heb reeds eentje gevonden, maar die zochten geen snowboardleraar meer. Of is dit eerder whishful thinking?

Ik dacht anders ook een Anwarter opleiding te doen via Nederland, zie veel goeie formules, maar heb toch schrik van het Duits, valt de Duitse taal wat te leren op enkele maanden??

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 30 sep 2021 21:15

Als je zonder veel opleiding een winter als leraar wilt werken, is een Oostenrijk eigenlijk je enige optie. Duitstalig dus.
Misschien dat je een kansje hebt als je BASI-1 (Engelse opleiding) doet, dat je in Frankrijk terecht kan, maar daar durf ik niets zinnigs over te zeggen. Ale je toch änwarter wilt doen, zou ik rechtstreeks bij de Oostenrijkse opleiding inschrijven. Let op dat je de opleiding in het bundesland doet waar je wilt gaan werken. Andere oplossing is om eerst een skischool te zoeken, en alles via hun te regelen.

It's all about the turns duuuuuude!

Misschien dat je een kansje hebt als je BASI-1 (Engelse opleiding) doet, dat je in Frankrijk terecht kan, maar daar durf ik niets zinnigs over te zeggen.

Arjen5 op 30 sep 2021 15:49

Dit was al erg ingewikkeld, en ongewild door de Fransen, maar nu na de BREXIt is dit helemaal heen optie meer.

Click. Click. Peace

Als je zonder veel opleiding een winter als leraar wilt werken, is een Oostenrijk eigenlijk je enige optie. Duitstalig dus.
Misschien dat je een kansje hebt als je BASI-1 (Engelse opleiding) doet, dat je in Frankrijk terecht kan, maar daar durf ik niets zinnigs over te zeggen. Ale je toch änwarter wilt doen, zou ik rechtstreeks bij de Oostenrijkse opleiding inschrijven. Let op dat je de opleiding in het bundesland doet waar je wilt gaan werken. Andere oplossing is om eerst een skischool te zoeken, en alles via hun te regelen.

Arjen5 op 30 sep 2021 15:49

Dan ga ik voor de Anwarter gaan! Waarom zou je rechtstreeks bij de Oostenrijkse opleiding gaan? Via een Belgische of NL school lijkt me beter niet? Ik zag juist bij snowsports academy dat ze de opleiding aanbieden va €1800. Zijn er goedkopere formules, mijn richtprijs is eerder rond de 1000…

Een cursus in Oostenrijk kost ‘maar’ €700. Komt natuurlijk nog wel een liftpas en verblijf bij, maar als je in oktober/november de cursus gaat doen kan het wel goedkoper lijkt me. Weet je al waar je les wilt gaan geven?

It's all about the turns duuuuuude!

Ik zou het in november of december doen. De locatie maakt mij eigenlijk niet zo veel uit… Ik had al gelezen dat je idd best je opleiding doet in de regio waar je wilt werken. Ik wil vooral zorgen dat ik mijn diploma haal en nog deze winter kan doen als monitor. Kan ik eigenlijk als Belg nederlandse opleidingen volgen? Ben bang dat ik “verloren ga lopen” als ik cursus via oostenrijk volg, met dat ik nog geen Duits kan…

Toen ik mijn Anwarter deed was er ook een groep Nederlandstaligen die de week voor de Anwarter een week Duits hadden gedaan in Wenen. Weet even niet meer of dat via een organisatie hier was of dat de opleiding dat aan bood. Alle Nederlanders en Belgen die absoluut geen Duits konden en dat gedaan hebben het toen gewoon gehaald. In het algemeen kan ik me niemand herinneren die gezakt is op Duits, terwijl er toch best wat mensen niet echt Duits konden…

*bericht bewerkt door Nuet op 04 okt 2021 17:11

Plaats een reactie