Gezocht: mooi, gezellig en liefst niet te duur... skigebied in Zwitserland/Zweden/...? (januari)

Wij zijn voor onze wintersport op zoek naar een alternatief voor Oostenrijk. Dus vooralsnog zonder 2G. Mijn vriend snowboardt en ik ski. We denken nu aan bijvoorbeeld Zwitserland. Daar ben ik niet bekend. Wie heeft er tips voor een mooi skigebied (tot ongeveer 200km piste), een gezellig dorpje (geen flats) en dan dus ook nog eens liefst niet al te duur? Een hotelletje, pension of appartement, dat maakt niet zoveel uit. Een wintervakantie in Zweden is ook nog een optie. Minder wintersport maar meer wandelen ofzo kan evt ook nog. We willen vanalles dus. Wie heeft er een goede tip?

Aangezien Belgen na 1 besmetting met de omikronvariant al een inreisverbod voor zwitserland hebben gekregen, verwacht ik dat Nederland snel volgt. Las net op het nieuws dat die variant wsl ook al in NL is. Dan kan er dus ook een streep door Zwitserland😒

Het bovenstaande in het achterhoofd houdend en voor een last-minute boeking gaande, kan ik het volgende gebied van harte aanbevelen:
Scuol-Motta Naluns
Lekker veel op het zuiden gerichte hoogalpiene dorpen, authentieke dorpen, sfeervol, redelijk geprijsd, goede wellness en prima eten op de berg.

Zelf in maart geboekt in Obersaxen-Mundaun. Rustig, maar over de sfeer kan ik je nog niets vertellen helaas.

Aangezien Belgen na 1 besmetting met de omikronvariant al een inreisverbod voor zwitserland hebben gekregen, verwacht ik dat Nederland snel volgt. Las net op het nieuws dat die variant wsl ook al in NL is. Dan kan er dus ook een streep door Zwitserland😒

elisabeth101 op 27 nov 2021 09:31

Kwestie van uren voor NL. Op Schiphol is er een vliegtuig geland met 40 besmette personen.

Born to run. B.S.

Samnaun Zwitserland. Slapen bij Pension Collina. Goedkoop. Lekker ontbijt. Meteen bij de lift. En ook skiën in Ischgl. Dus 200 plus kilometers. Wij komen morgen terug van 3 dagen Samnaun. Het was fantastisch.

Samnaun Zwitserland. Slapen bij Pension Collina. Goedkoop. Lekker ontbijt. Meteen bij de lift. En ook skiën in Ischgl. Dus 200 plus kilometers. Wij komen morgen terug van 3 dagen Samnaun. Het was fantastisch.

Wout_Huijben op 27 nov 2021 18:08

Dank voor je reactie! Ik ga het bekijken, las net wel ergens dat Samnaun zich aansluit bij de Oostenrijkse coronaregels? Of is dat misschien al weer oud nieuws en gaan ze toch voor de Zwitserse variant?

Zwitserland is inmiddels 10 dagen quarantaine

Disturbing the peace since 1975

Plaats een reactie