Italië/Oostenrijk

Wij overwegen volgende week zaterdag te gaan skiën. Wij zijn fervente Italië-gangers, maar overweeg nu (vanwege de diverse maatregelen) om naar Oostenrijk te gaan.

Welk gebied in Oostenrijk heeft dan een beetje wat wij zo leuk vinden in Italië? En dan bedoel ik o.a. mooie en goed onderhouden pistes, leuke kleine restaurantjes op de piste (niet te veel vreetschuren) en behoorlijk wat kilometers te skiën. En als het dan landschappelijk ook een beetje in de buurt komt, dan zou dat helemaal top zijn.

Hochkonig, Schladming? Gasteinertal? Zeker die eerste heeft fantastische uitzichten, maar is niet heel groot. Misschien te combineren met die laatste (zelfde skipas).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mag ik vragen waarom Oostenrijk? De regels lijken mij daar strenger dan voor Italië. Alleen de benodigde test? 72 uur ipv 48 uur.? Ik ben ook Italië-ganger en zou niet 1-2-3- een antwoord op jou vraag kunnen geven… ;)

*bericht bewerkt door Matthieu op 29 dec 2021 08:57

Aftellen maar!

Oostenrijk is strenger dan italie. Oostenrijk booster plus pcr test 48uur. Italie 2G plus antigeentest 24u.

Misschien het feit dat je (schijnbaar) ook op de piste met een mondkapje op moet skiën? Ik dacht altijd dat sporten zelf uitgezonderd was van die buitendraagplicht, maar dat (schijnt) niet zo te zijn…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Oostenrijk is strenger dan italie. Oostenrijk booster plus pcr test 48uur. Italie 2G plus antigeentest 24u.

elisabeth101 op 29 dec 2021 09:03

Oostenrijk PCR test 48, Italië PCR 48, antigeen 24 uur…
Ik haal het ook steeds door elkaar @elisabeth101

Aftellen maar!

Ik las gisteren in een ander topic dat je in Italië een masker moet dragen op de piste. Dat gaat me wel erg ver.
Booster hebben wij al gehad (60+), en die pcr moet je voor beide landen hebben.

Oostenrijk is strenger dan italie. Oostenrijk booster plus pcr test 48uur. Italie 2G plus antigeentest 24u.

elisabeth101 op 29 dec 2021 09:03

Oostenrijk PCR test 48, Italië PCR 48, antigeen 24 uur…
Ik haal het ook steeds door elkaar @elisabeth101

Matthieu op 29 dec 2021 09:15

Waarom een pcr doen als je kan volstaan met een antifeentest, is mijn gedachte😄 italie in mijn optiek de betere keuze voor nu.

Met een antigeen moet je natuurlijk wel binnen 24 uur ter plekke zijn.

Ik las gisteren in een ander topic dat je in Italië een masker moet dragen op de piste. Dat gaat me wel erg ver.
Booster hebben wij al gehad (60+), en die pcr moet je voor beide landen hebben.

Noblesse op 29 dec 2021 09:17

Masker alleen in de gondels en liften met kap. Niet op de piste.

Aftellen maar!

WIj gaan juist naar Italië ipv Oostenrijk. Ik las in het andere topic wel dat er gezegd werd dat het masker op moest blijven, maar het is geen algemene regel daar voor zover ik weet dus ik ga er vanuit dat het op een heel druk gedeelte was en dat hij niet overal op hoeft.

WIj gaan juist naar Italië ipv Oostenrijk. Ik las in het andere topic wel dat er gezegd werd dat het masker op moest blijven, maar het is geen algemene regel daar voor zover ik weet dus ik ga er vanuit dat het op een heel druk gedeelte was en dat hij niet overal op hoeft.

Danielle2611 op 29 dec 2021 10:03

Daar ga ik ook vanuit. Masker op drukke plekken oké, maar op de piste een dikke nee voor mij

Met een antigeen moet je natuurlijk wel binnen 24 uur ter plekke zijn.

Noblesse op 29 dec 2021 09:20

Wij overnachten in Duitsland, doen voor we weg gaan een thuistest. Doen de antigeen via toegangsbewijs.nu in de auto net voor dat we aankomen in het hotel in DE. Is exact hetzelfde als de thuistest maar dan geverifieerd met reiscertificaat. Je hebt alleen een internetverbinding nodig voor de app en je moet van te voren even naar de verificatietijden kijken icm met je aankomsttijd. Volgende dag in Italë bij aankomst nog steeds geldig. Red je dit niet dan vind je op schnelltestportal.de overal punten waar je je kunt laten testen in DE.

Dank voor jullie reacties. Vandaag besloten om toch naar Italië te gaan. Inmiddels een hotel besproken in Colfosco.
Nu nog twee negatieve testen. Ik merk dat ik dat toch wel een beetje spannend vind, want het zal toch niet waar zijn……

Met een antigeen moet je natuurlijk wel binnen 24 uur ter plekke zijn.

Noblesse op 29 dec 2021 09:20

Wij overnachten in Duitsland, doen voor we weg gaan een thuistest. Doen de antigeen via toegangsbewijs.nu in de auto net voor dat we aankomen in het hotel in DE. Is exact hetzelfde als de thuistest maar dan geverifieerd met reiscertificaat. Je hebt alleen een internetverbinding nodig voor de app en je moet van te voren even naar de verificatietijden kijken icm met je aankomsttijd. Volgende dag in Italë bij aankomst nog steeds geldig. Red je dit niet dan vind je op schnelltestportal.de overal punten waar je je kunt laten testen in DE.

Danielle2611 op 29 dec 2021 10:23

Is die test van toegangsbewijs.nu niet behoorlijk fraude gevoelig?

Wij hebben hele week in italie geskied ,alleen bij de ingangen naar de liften en in de gesloten liften een ffp2 masker op daar zijn ze op sommige plaatsen wel streng op.

Wij zijn er nu en voor zover ik weet is een (ffp2!) masker alleen verplicht in gondels en liften-met-kap en in horeca/winkels. Op de piste is t niet verplicht, maar er zijn veel italianen die ze wel de hele tijd dragen. Het went ook wel, die ffp2’s zitten wat verder van je mond af waardoor t wat prettiger draagt vind ik.
Wel is t zo dat je buiten in dorpen óók een masker moet dragen. Doet iedereen hier ook gewoon dus het is vooral een issue voor Nederlanders heb ik t idee.

Met een antigeen moet je natuurlijk wel binnen 24 uur ter plekke zijn.

Noblesse op 29 dec 2021 09:20

Je kunt onderweg zelf testen en online een certificaat aanvragen.

Met een antigeen moet je natuurlijk wel binnen 24 uur ter plekke zijn.

Noblesse op 29 dec 2021 09:20

Wij overnachten in Duitsland, doen voor we weg gaan een thuistest. Doen de antigeen via toegangsbewijs.nu in de auto net voor dat we aankomen in het hotel in DE. Is exact hetzelfde als de thuistest maar dan geverifieerd met reiscertificaat. Je hebt alleen een internetverbinding nodig voor de app en je moet van te voren even naar de verificatietijden kijken icm met je aankomsttijd. Volgende dag in Italë bij aankomst nog steeds geldig. Red je dit niet dan vind je op schnelltestportal.de overal punten waar je je kunt laten testen in DE.

Danielle2611 op 29 dec 2021 10:23

Is die test van toegangsbewijs.nu niet behoorlijk fraude gevoelig?

franksplinter op 01 jan 2022 18:43

Deze bedoel ik idd. Hebben wij onderweg gedaan. En ja, is absoluut heel fraudegevoelig. Je kunt net zo goed je eigen test voor het hele gezin gebruiken…

Afgelopen week ik Val Gardena geweest. Masker op tijdens het skiën is echt je reinste onzin.

In de lift en drukke plekken buiten moet je inderdaad wel een masker op. In gesloten ligt een FFP2 masker. Daar werd zeker bij de cabine liften streng op gecontroleerd.

In de liften is allemaal niet zo erg. Ook buiten (als ik niet aan het skiën ben) kan ik in de winter wel mee leven. Tot nu toe mocht sporten altijd zonder, dus wellicht dat dit toch een spraakverwarring was?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Met een antigeen moet je natuurlijk wel binnen 24 uur ter plekke zijn.

Noblesse op 29 dec 2021 09:20

Wij overnachten in Duitsland, doen voor we weg gaan een thuistest. Doen de antigeen via toegangsbewijs.nu in de auto net voor dat we aankomen in het hotel in DE. Is exact hetzelfde als de thuistest maar dan geverifieerd met reiscertificaat. Je hebt alleen een internetverbinding nodig voor de app en je moet van te voren even naar de verificatietijden kijken icm met je aankomsttijd. Volgende dag in Italë bij aankomst nog steeds geldig. Red je dit niet dan vind je op schnelltestportal.de overal punten waar je je kunt laten testen in DE.

Danielle2611 op 29 dec 2021 10:23

Is die test van toegangsbewijs.nu niet behoorlijk fraude gevoelig?

franksplinter op 01 jan 2022 18:43

Deze bedoel ik idd. Hebben wij onderweg gedaan. En ja, is absoluut heel fraudegevoelig. Je kunt net zo goed je eigen test voor het hele gezin gebruiken…

Lotte78 op 01 jan 2022 20:13

Dat zou in de praktijk kunnen maar dan is de uitslag toch helemaal doorgelopen aangezien je steeds 15 min moet wachten. Anyway, ik zou dat niet eens durven. Hier zijn de certificaten binnen in ieder geval en geldig tot vanmiddag 16.00 uur. We komen om 13.00 uur aan.
@Noblesse verstandige keus denk ik gezien de geruchten over Oostenrijk. Fijne vakantie!

Ik kan mij niet voorstellen dat ze masker verplichten tijdens het skien. Vorig jaar met de lockdown hoefde masker niet tijdens het sporten, als ze de pistes open houden dan zal denk ik deze verplichting niet komen.
Wij gaan dit jaar voor het eerst skien in Italië. Zouden vorig jaar al gaan maar dat ging niet door. Ben erg benieuwd!

Plaats een reactie