Doorreis duitsland kind 1x gevacineerd

Wij gaan naar Oostenrijk door duitsland zonder tussenstop.
Mijn dochter van 9 jaar is dan inmiddels 1x gevaccineerd.
Ik vraag me af of het dan nog nodig is dat zij een negatief testbewijs nodig heeft.
Volgens mij moet iedereen boven de 6 jaar een coronabewijs of negatieve test bij zich hebben maar is 1x vaccineren dan ook genoeg?

Het is natuurlijk ook nog maar de vraag wat de kans is dat je gecontroleerd wordt maar dat terzijde.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 jan 2022 12:38

1x gevaccineerd is niet volledig gevaccineerd, en dus heb je geen vaccinatiebewijs. Er is dan een negatief testbewijs nodig.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Ook bij deelstaten met 2g+ moet een volledig gevaccineerd kind nog een negatieve test hebben. (PCR of Booster is de ‘+’)

Als je op doorreis bent zonder tussenstops (afgezien van toilet en tanken) dan gelden niet de regels van het land, maar binnen de EU gewoon de EU-regels. Je hoeft dus alleen te voldoen aan de regels van het land waar je gaat verblijven.
Voor Oostenrijk geldt voor kinderen onder de 12 dat zij alleen in quarantaine hoeven als hun ouders dat moeten en heb je geen test nodig, behalve in Wenen waar de leeftijdsgrens 6 is.
Met Duitse regels heb je alleen te maken als je daar de horeca in wilt, of wilt overnachten.
Onze ervaring is dat momenteel je op heel veel plekken de restaurants in raststattes alleen open zijn voor afhaal, en anders streng controleren op 2G, inclusief legitimatie voor volwassenen. Onze kinderen zijn nergens gecontroleerd.

hm tegenstrijdige reacties dus… lastig

hm tegenstrijdige reacties dus… lastig

Sneek op 12 jan 2022 11:24

Ik bedoelde inderdaad als je ergens naar binnen wilt. Doorreizen maakt niet uit.

Als je op doorreis bent zonder tussenstops (afgezien van toilet en tanken) dan gelden niet de regels van het land, maar binnen de EU gewoon de EU-regels. Je hoeft dus alleen te voldoen aan de regels van het land waar je gaat verblijven.
Voor Oostenrijk geldt voor kinderen onder de 12 dat zij alleen in quarantaine hoeven als hun ouders dat moeten en heb je geen test nodig, behalve in Wenen waar de leeftijdsgrens 6 is.
Met Duitse regels heb je alleen te maken als je daar de horeca in wilt, of wilt overnachten.
Onze ervaring is dat momenteel je op heel veel plekken de restaurants in raststattes alleen open zijn voor afhaal, en anders streng controleren op 2G, inclusief legitimatie voor volwassenen. Onze kinderen zijn nergens gecontroleerd.

Suuski op 12 jan 2022 09:04

Wij gaan ook op doorreis door duitsland, maar zover ik begrijp moet je een negatieve test hebben als je niet gevaccineerd bent. ook voor een doorreis.
Als je een bron hebt waar staat dat dit anders is dan hoor ik dat graag :)

*bericht bewerkt door RalphMeertens op 18 jan 2022 09:18

Geen negatieve test nodig bij doorreis! Laat je niks wijsmaken. Enkel voor vliegtuigreizen is een negatieve test verplicht als je zou omsteigen op een Duitse luchthaven. Met de auto is er geen enkele verplichting bij een loutere doorreis. Tanken wordt niet aanschouwt als een tussenstop en is dus toegestaan. Bron: https://www.bundesgesundheitsministerium.de/

*bericht bewerkt door Joy85 op 18 jan 2022 09:35

Joy85, waar haal je deze informatie vandaan? ( ik kan dat niet zo snel vinden op die site) Ik lees juist dat je wel gevaccineerd! Genezen of getest moet zijn. Daarnaast lees ik ook dat genezen binnenkort nog maar 90 dagen is in Duitsland. Ze zijn in Duitsland een beetje panisch.

*bericht bewerkt door marklit op 18 jan 2022 18:52

Volgens mij was het in de zomer alleen bij vluchten. Nu staat er ongeacht welk verkeersmiddel.

Ik lees aantal berichten over testen vanuit NL naar Oostenrijk. Wat zijn ervaringen met testen in Oostenrijk voor de kinderen die terug naar NL ook in Duitsland weer moeten voldoen aan negatieve test vereiste?

Plaats een reactie