Lange lunch pauze skischool

Hallo allemaal,

We gaan voor de 3e keer skieen met de kids.
Dit jaar voor het eerst naar Lermoos.
Nu is de pauze van de skischool van 11:45 tot 14:00, zelf vind ik dit echt onwijs lang en heb nu dus geen lunch bijgeboekt.
Hebben jullie enig idee wat de kinderen zouden gaan doen in deze 2 uur, als we wel de lunch zouden bijboeken?

Zelf zijn we gewend aan skischolen met een uurtje pauze. Wat heel goed werkt voor ons en voor de kinderen.

Wij zijn onlangs in Ehrwald geweest, daar hetzelfde verhaal qua lestijden. Maar ivm Corona kon er bij ons ook geen lunch bijgeboekt worden. De lerares gaf aan dat ze normaal gesproken een uur uittrekken voor het eten en daarna nog een uur gaan spelen.

Wij hebben de tijd steeds volgemaakt met lunchen, potje Uno spelen en even met z’n vieren de dalafdaling pakken.

Wij gaan nu voor de derde keer naar Lermoos, eerste jaar ervaarden we dat ook. Idd uno mee en lekker met ze gaan skiën in de resterende tijd. Het jaar daarop privé lessen geboekt, ja maar dat is duurder hoor ik je zeggen😉niet helemaal als je kijkt wat ze in een klas leren qua ski techniek of in ons geval 2 kids 1 leraar. Als je dat vergelijkt met elke dag les in een klas heb je maar de helft aan les nodig. Onze kinderen leerden veel meer met de privé leraar. We gaan de 18e weer naar Lermoos en we boeken 3uur les p/dag 3x. Voor de lunch zijn ze klaar, gezellig samen lunchen en daarna heerlijk skiën als gezin! Super is dat, onze kids skiën vanaf dat ze kunnen lopen. Nu zijn ze 10 en 12 en het is zo mooi om met zijn allen de afdalingen te maken! Kortom verdiep je de privé lessen en de behoefte van je kinderen.

*bericht bewerkt door ray-boers op 16 jan 2022 16:50

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Wij gaan nu voor de derde keer naar Lermoos, eerste jaar ervaarden we dat ook. Idd uno mee en lekker met ze gaan skiën in de resterende tijd. Het jaar daarop privé lessen geboekt, ja maar dat is duurder hoor ik je zeggen😉niet helemaal als je kijkt wat ze in een klas leren qua ski techniek of in ons geval 2 kids 1 leraar. Als je dat vergelijkt met elke dag les in een klas heb je maar de helft aan les nodig. Onze kinderen leerden veel meer met de privé leraar. We gaan de 18e weer naar Lermoos en we boeken 3uur les p/dag 3x. Voor de lunch zijn ze klaar, gezellig samen lunchen en daarna heerlijk skiën als gezin! Super is dat, onze kids skiën vanaf dat ze kunnen lopen. Nu zijn ze 10 en 12 en het is zo mooi om met zijn allen de afdalingen te maken! Kortom verdiep je de privé lessen en de behoefte van je kinderen.

ray-boers op 16 jan 2022 16:50

Dank je!!

En boek je dan privé les voor 2 kinderen samen? Of voor alle 2 apart?
Hier schelen ze ( nu) nog behoorlijk in niveau, maar verwacht dat dat de jongste (6) de oudste (10) snel gaat "inhalen ".
De oudste ging 4 wkn terug al echt op pad met de ski leraar, de Jongste bleef op de beginners helling maar redde zich al erg goed.

Ze komen samen in de klas met 1 leraar, bij ons 12 en 10 jaar is het niveau niet verschillend. We skieen immers maar 6 dgn per jaar. Wel wat lessen bij een indoor bij ons Zwolle aan vooraf gegaan de jaren ervoor. De leraar kan, omdat het 2 kinderen betreft, op individuele basis ze goed les geven. Ik heb zojuist alles geregeld, skischool Snowpower en verhuur Hoffer bij de Hochmoos expres( ivm acco. makkelijker) Wat mij opviel is dat ik geen groeps lessen zag, check dat van te voren. Wellicht goed om erover na te denken om alvast te reserveren.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ze komen samen in de klas met 1 leraar, bij ons 12 en 10 jaar is het niveau niet verschillend. We skieen immers maar 6 dgn per jaar. Wel wat lessen bij een indoor bij ons Zwolle aan vooraf gegaan de jaren ervoor. De leraar kan, omdat het 2 kinderen betreft, op individuele basis ze goed les geven. Ik heb zojuist alles geregeld, skischool Snowpower en verhuur Hoffer bij de Hochmoos expres( ivm acco. makkelijker) Wat mij opviel is dat ik geen groeps lessen zag, check dat van te voren. Wellicht goed om erover na te denken om alvast te reserveren.

ray-boers op 16 jan 2022 19:36

Nee klopt snowpower geeft geen groepslessen, we hebben daarom bij de andere skischool geboekt. Hier zit nu nog best groot nivo tussen… maar ik vind het wel iets om even vd week heel goed over na te denken.
Huur vd ski doen we in nl, hier in de buurt verhuren ze paar ski’s en schoenen voor 35 en 50 euro (tot mast 35, 35 euro) .
En maken jullie ook gebruik van depot? Of zit jullie accommodatie vlakbij?
We zijn in de zomer langs gereden, en denk dat we toch depot moeten huren… de verzamel plaats leek toch wel wat ver…
Maar dat bekijk en beslis ik daar even… wat handig is… maar tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

Waar zit je in Lermoos?

Bij elk dal station heb je een depot. Laatste 2x hadden we alles nabij het middelste dal station. Groot en net depot, nu bij de hochmoos express ivm onze acco. daar in de buurt.

Wij hebben als ouders zelf ski’s, voor onze kinderen huren we. 6 dgn nog geen €100,- voor beiden.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

null

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

null

ray-boers op 16 jan 2022 20:28

Oh dat is zeker niet veel!!!

Onze ervaring na 3x Lermoos: de blauwe skischool in Lermoos lunchte (in voorgaande jaren) in het restaurant naast het beginnersparkje (Hinterfeldweg 3) naast de verzamelplaats bij de Family Jet. Ook werd ons verteld dat de middagpauzes in de schoolvakanties een stuk langer zijn - juist om ouders de kans te geven om toch even rustig te lunchen met hun kinderen. Het is dan drukker in de restaurants, dus lunches kunnen uitlopen. En ook de skileraren willen kunnen lunchen.

Het skigebied van Lermoos is maar 1 berghelling, dus compact maar wel slim vormgegeven: je komt elkaar altijd wel weer ergens tegen op de Grubigstein.
Dus als jullie kinderen al een beetje kunnen skieen, kun je de skileraar na de 1e dag ook vragen of jullie kinderen na de lunch (met evt een potje Uno) boven op de berg bij het midden- of bergstation op een bepaalde tijd weer mogen aansluiten bij de groep voor de 1e afdaling. Zo heb je best veel (zelfs meer) tijd om zelf met ze te lunchen of samen te skieen.

Dit werkte voor ons bij zowel de blauwe als de rode skischool, maar de klasjes waren toen wel vrij klein. We zijn gestart bij de rode voor zowel ski- als snowboardlessen, maar daar waren ze in. 2020 gestopt met groepssnowboardlessen, vandaar dat onze zoon moest overstappen op de blauwe. Ervaring is bij beide overigens uitermate positief - leuke (veel Nederlandse) leraren die de lunch vast gezellig kunnen maken.

Dank jullie voor de antwoorden!! Leuk dat iedereen de uno noemt:) :) gaat bij ons ook altijd mee…

Nog een andere vraag …
Pakken jullie in de tijd dat de kids lessen ook weleens de bus naar ehrwald of ander gebied? Of is daar dan net tekort tijd voor?

Eigenlijk nooit over na gedacht. Eerlijk gezegd vinden we dat zonde van de ski tijd. We zijn laatste ski vakantie met zijn allen naar de Zugspitse geweest. Mooie belevenis met die grote gondel omhoog en alles wat zich daarboven afspeelt.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Plaats een reactie