In reizen - controle - consequentie

Hi Iedereen,

Wat is eigenlijk de constequentie als je zonder PCR (wanneer je niet geboosterd bent) de grens over gaat?
Er is geen controle zoals ik hoor … ik ben toch wel heel benieuwd !
Ben overigens zelf geboosterd , maar hoor zoveel mensen die gewoon zonder PCR de grens over gaan…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 10 feb 2022 17:21

je moet dan het pre-travel clearance formulier invullen.
Als je gecontroleerd wordt moet je in quarantaine, mag je een test doen in Oostenrijk en wachten op de uitslag. Als hij negatief is, kun je vakantie gaan vieren. Als hij positief is vrees ik dat je daar je quarantaine uit moet zitten (want ze weten wie je bent en waar je zit dmv het formulier).
Als je geen controle krijgt heb je mazzel en kun je ook vakantie gaan vieren

When entering Austria, the following two requirements must be met:

Proof according to the 2-G-rule
Entry into Austria is only possible with a valid proof of vaccination or proof of recovery or a medical certificate. These documents must be in Latin script in German or English. If none of this evidence is available, registration for pre-travel clearance must be carried out before entry. Furthermore, a quarantine must be started immediately, which can only be ended by means of a negative molecular biological test (e.g. PCR test) from the fifth day after entry. The day of entry is to be regarded as “Day Zero”.

Negative molecular biological test (e.g. PCR test) OR proof of vaccination for a further dose (“booster”)
When entering Austria, a valid negative molecular biological test result (e.g. PCR test) or a medical certificate must be carried with you. If the 2-G proof is proof of vaccination for a further dose (“booster”), a negative test result does not have to be submitted.
If you enter the country without appropriate proof (“booster” or negative PCR test), you must register for pre-travel clearance before entering the country. Furthermore, a quarantine must be started immediately, which can only be ended by a negative molecular biological test result (e.g. PCR test).
Each additional vaccination dose that goes beyond the “first series of vaccinations” (recovery + 1 vaccination, 2/2 vaccinations or 1/1 for Janssen vaccination) is considered a “booster”. A recovery (valid proof of recovery 180 days) that took place in addition to the first series of vaccinations may also be counted as a “booster”.
(01/24/2022, 00:00)

Hi Iedereen,

Wat is eigenlijk de constequentie als je zonder PCR (wanneer je niet geboosterd bent) de grens over gaat?
Er is geen controle zoals ik hoor … ik ben toch wel heel benieuwd !
Ben overigens zelf geboosterd , maar hoor zoveel mensen die gewoon zonder PCR de grens over gaan…

Dee1982 op 07 feb 2022 14:26

Als je het forum een beetje doorleest, lees je dat er wel degelijk wordt gecontroleerd aan de snelweg. Het zal vast een druppel op een gloeiende plaat zijn en dus een kleine kans dat je wordt gepakt, maar het gebeurt wel.

De politie in Oostenrijk heeft een lijst gekregen van de NLse belastingdienst, sta je daar op en meld je je aan komen ze controleren…

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Wij waren met 2 auto’s. Bij de grens (Kufstein) op de autobahn geen controle, maar even later na de afrit allebei gecontroleerd.

Thnx allemaal! Ik vond het al vreemd dat iedereen er zo laconiek over doet…

Misschien dat het komt dat als je niet aangehouden bent dat je denkt dat het er dan ook niet is.
Het is er terdege wel. En zit je fout, dan wordt je teruggestuurd met een boete op zak.

It is an amazing world

Hi Iedereen,

Wat is eigenlijk de constequentie als je zonder PCR (wanneer je niet geboosterd bent) de grens over gaat?
Er is geen controle zoals ik hoor … ik ben toch wel heel benieuwd !
Ben overigens zelf geboosterd , maar hoor zoveel mensen die gewoon zonder PCR de grens over gaan…

Dee1982 op 07 feb 2022 14:26

Als je het forum een beetje doorleest, lees je dat er wel degelijk wordt gecontroleerd aan de snelweg. Het zal vast een druppel op een gloeiende plaat zijn en dus een kleine kans dat je wordt gepakt, maar het gebeurt wel.

Mickey-1 op 07 feb 2022 15:06

“Gepakt” ? Het gaat voornamelijk om de groep 18-minners die geen booster kunnen krijgen maar wel netjes 2x gevaccineerd zijn. De consequentie van “gepakt” worden is quarantaine. Die quarantaine hef je op met een negatieve test.

Dus:
voor de 18-minners een pre-travel clearance invullen en voor vertrek een testafspraak maken in Oostenrijk, dat kan gratis en op veel plekken. Je kunt online een tijdslot reserveren. De 18-minners blijven maximaal 24uur binnen tot je de uitslag hebt.
En zo zijn er nog wel een scenario’s te verzinnen: het moment van versturen van je pre-travel clearance bijvoorbeeld.
Een dure PCR test bij een commerciële hut in Nederland is de slechtste optie.

De politie in Oostenrijk heeft een lijst gekregen van de NLse belastingdienst, sta je daar op en meld je je aan komen ze controleren…

Snowball op 07 feb 2022 15:44

Grapjas. Stond dat op Facebook ?

Maar dan ga je er van uit dat je door mag rijden met je 12-18 jarige zonder negatieve pcr?
Hoe zal de verdere controle dan verlopen?

Er zijn netjes 2g gevaccineerd tieners die in NL geen booster mogen, ook al willen ze het en vindt de rest van de wereld het wel een goed plan, die nu positief getest zijn. Als je dan de 19de nog in de 14 dagen herstelbewijsafkoelingsperiode zit, wat dan?
-Dat gebeurt natuurlijk met grote groepen scholieren-.

Denk je dat ze je zo door laten rijden om zonder verdere controle en connectie met je 2g qr codes naar je hotel te laten gaan?
Ik vrees dat je gewoon retour kunt…

(Vraag het voor een vriend…)

Controle of geen controle maakt natuurlijk niets uit, je behoort je aan de regels te houden.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie