Skipas vooraf online (Montafon)

Iemand enig idee wat de prijsstijging aankomende winter meer zal zijn als afgelopen jaar?
Nu online skipas bestellen is circa de prijs van vorig seizoen.
Maar stel het gaat dit seizoen niet door, dan wel centen kwijt van je vroeg-bestelling.
Dank

Seizoenspassen zijn +8% tov vorig jaar.
Verschil in voorverkoop (tot en met 08-12) en daarna is 30%, dit is veel hoger dan andere jaren.(volgens mij rond de 15%) Wij maken al gebruik van de vroegboekprijzen, die kan ik dus met zekerheid vergelijken door de jaren heen.
Je mag er denk ik vanuit gaan dat bij de weekpassen met het dynamic pricing systeem een degelijke prijsstijging van 30% ook van toepassing zal zijn, tussen nu en je gekozen vakantieperiode.(maar het kan ook bij 8% blijven)
Daarnaast zie ook een verschil in prijzen tussen week 1 en 2 kerstvakantie en week 1 en 2 van de voorjaarsvakantie. Carnavalsweek en de nieuwjaarsweek zijn nu al veruit het duurste, en zullen allleen maar duurder worden. Vroeg kopen zal dus echt voordeliger zijn.

*bericht bewerkt door ericelluh op 11 okt 2022 22:11

Dank voor je reactie @ericelluh

Zonder te technisch te gaan, maar volgens mij is het eenvoudig;

hoogseizoen = vakantieweken > vooraf skipas kopen altijd een stuk goedkoper, dus relatief klein risico van niet doorgaan het waard om op voorhand te kopen
alles daarbuiten = relatief beperkt verschil en dus beter om af te wachten (ja je zal een paar tientjes meer kwijt zijn tov. vooraf boeken, maar weegt dat op tegen de luxe om je plannen alsnog last minute om te gooien of te annuleren?)

  • edit: Montafon is nu ook niet een regio waar het super druk wordt, dus zullen ze met de dynamic pricing ook niet te extreem gaan, zou ik zo denken

*bericht bewerkt door Steven_817 op 12 okt 2022 20:53

Plaats een reactie