Tips verblijf/gebied in Oostenrijk voor 3 personen midweek begin Februari

Heren, Dames,

Ik ga dit jaar eindelijk, na veel moeite om gegadigden te regelen, weer een half weekje skiën!!
Tenminste, dat is de planning.

Voorheen ging ik altijd met mijn ouders mee, maar ik ben nu 25, mijn ouders gaan niet meer en ik ben inmiddels 3 jaar niet geweest, alles jeukt en ik wil gewoon weer lekker die berg afsjeezen!

Ik start dit topic omdat ik het toch best lastig vind om geschikte overnachtingsplekken te vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven over waar ik moet zoeken, dit zijn mijn ‘eisen’;

  • Oostenrijk.
  • bedden beschikbaar vanaf 8 tm 12 feb (8 vroeg aankomen en 12 vroeg vertrekken)
  • 3 personen, waarvan 1X 2 pers. bed.
  • Maximaal 300m van een skilift of skipiste naar een lift.
  • Een gebied wat geschikt is voor een beginnend skieër maar ook uitdagende pistes kent.
  • Budget van uiterst 1500,- voor de gehele vakantie pp, incl skiverhuur maar excl reis want lease.

Ik heb vandaag een 40 tal mailtjes gestuurd naar pension/skihutten/hotels/whatever in Saalbach/ Hinterglemm en Serfaus. Dit zijn de gebieden die mij aantrekkelijk leken, maar ik moet toegeven dat ik door de bomen het bos ook niet zo goed kan zien.

Excuus als dit topic niet toegestaan is, ik kon nergens vinden of dit wel/niet mocht.

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

*bericht bewerkt door heulen op 02 jan 2023 15:15

Wat is je budget?

Wat is je budget?

Suuski op 02 jan 2023 15:08

Goede vraag;
Budget van uiterst 1500,- voor de gehele vakantie pp, incl skiverhuur maar excl reis want lease

Dergelijke wensen met verblijf van woensdag tot zondag in de topgebieden op een toplocatie in het bijna hoogseizoen zijn meestal alleen met heel veel geluk en/of heel erg lastminute te boeken. Accomodaties willen het liefst zaterdag tot zaterdag boekingen. Sommigen doen ook zondag tot zondag, dus daar kan je geluk hebben dat er nog eentje vrij is of komt voor die week. Dus blijven zoeken en afwachten. Of concessies doen in gebied, afstand tot lift/piste, prijs of dagen.

Dergelijke wensen met verblijf van woensdag tot zondag in de topgebieden op een toplocatie in het bijna hoogseizoen zijn meestal alleen met heel veel geluk en/of heel erg lastminute te boeken. Accomodaties willen het liefst zaterdag tot zaterdag boekingen. Sommigen doen ook zondag tot zondag, dus daar kan je geluk hebben dat er nog eentje vrij is of komt voor die week. Dus blijven zoeken en afwachten. Of concessies doen in gebied, afstand tot lift/piste, prijs of dagen.

77steve op 02 jan 2023 15:16

Je vertrekdatum van 12 feb kan het probleem zijn. Dat is de eerste zondag van een drukke periode. Mogelijk heb je met een vertrekdatum van 11 feb meer kans.

Je kunt zoeken op: “pauschalangebote winterurlaub österreich”

Of op bergfex.at
https://www.wintersport.nl/weblog/04/03/2022/drukke-vakantie…

Plaats een reactie