TK: Volkl Kendo 2023

Hierbij bied ik een setje Volkl Kendo’s (modeljaar 2023) met Marker Griffon 13 ID bindingen aan. De ski’s zijn ~2 weken gebruikt en hebben de normale gebruikersbeschadigingen van een dergelijke periode. bindingen zijn op BSL 329mm geboord.

null

null

Vraagprijs €400.

Aankoopfactuur (november 2022) beschikbaar.

*bericht bewerkt door btbt op 15 jan 2023 14:43

Ik ben verder niet geintereseerd, maar misschien is het wel handig om even te vermelden op welke maat de binding afgesteld staat, en in hoeverre de binding verstelbaar is.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Van waar ben je ergens?
Indien 100km van brussel is er interesse

Ik woon op de Veluwe dus niet in de buurt van Brussel. Heb wel familie wonen in het zuiden van het land waar je ze ook kan ophalen. Maar vanaf Brussel is dat nog steeds 150km.

Ik heb 2 vragen en afhankelijk daarvan mogelijk interesse:

  1. Waarom doe je ze na 2 weken skiën alweer weg?
  2. Zijn de bindingen te verstellen naar de maat van mijn schoenen op 330mm?
Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...
  1. In 2019 ben ik tijdens een motorrace aangereden met als gevolg een jarenlang revalidatietraject. Tot die tijd was ik erg fit en was skien op Blizzard brahma’s van 15/16 geen probleem. Dat zijn skies die (fysiek) veel vragen van de skier en houden van snelheid. Dat was nooit een probleem maar zag het nu niet zitten om met mach 10 af te dalen en na 1 afdeling kapot te zijn. Daarom heb ik deze gekocht als een laagdrempeliger alternatief. Maar gedurende de 2 weken kwam ik er wel achter dat het karakter van de brahma’s meer mijn ding is dus heb nu een jaar om weer fit te worden.
  2. De achterkant van de binding heeft wel iets wat lijkt op een stelschroef aan de onderkant met iets wat op een rail lijkt. Dus ik denk dat er wel een fijnafstelling mogelijk is en dat die millimeter te overbruggen is. Maar dat zal ik even navragen bij mensen die er meer verstand van hebben.
  1. In 2019 ben ik tijdens een motorrace aangereden met als gevolg een jarenlang revalidatietraject. Tot die tijd was ik erg fit en was skien op Blizzard brahma’s van 15/16 geen probleem. Dat zijn skies die (fysiek) veel vragen van de skier en houden van snelheid. Dat was nooit een probleem maar zag het nu niet zitten om met mach 10 af te dalen en na 1 afdeling kapot te zijn. Daarom heb ik deze gekocht als een laagdrempeliger alternatief. Maar gedurende de 2 weken kwam ik er wel achter dat het karakter van de brahma’s meer mijn ding is dus heb nu een jaar om weer fit te worden.
  2. De achterkant van de binding heeft wel iets wat lijkt op een stelschroef aan de onderkant met iets wat op een rail lijkt. Dus ik denk dat er wel een fijnafstelling mogelijk is en dat die millimeter te overbruggen is. Maar dat zal ik even navragen bij mensen die er meer verstand van hebben.
btbt op 15 jan 2023 18:13

Ik heb van GiGi begrepen dat die millimeter afstemming geen probleem zou hoeven te zijn. Ik ga nog wat reviews kijken van deze ski om te zien of dit idd een voor mij goede aanvulling (of vervanging) kan zijn en meld me daarna weer.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Sorry voor de late reactie, maar omdat ik het had beloofd laat ik je alsnog weten dat ik geen interesse meer heb. Prachtige ski, zou perfect voor me zijn geweest als ik niet kort geleden de Salomon Stance 96 had gekocht. Daar zit hij denk ik te dicht op, waardoor het geen aanvulling zou zijn. Vervanging wel, maar daarvoor is het dus nog te vroeg. Succes met het vinden van een koper.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie