Skiroute 75 Rastkogel Tux naar Eggalm te doen ??

Hallo,

Wij gaan over 3 weken naar Tux en zitten bij de Rastkogelbahn waar we instappen .
Nu vroeg ik mij af om op ski’s terug te komen moet je van de Rastkogel naar de Eggalm skieen , ik zie dat je het laatste stukje dan over 'skiroute 75 " moet om bij de Eggalm te komen , is deze route een beetje te doen ook voor minder ervaren skiers ??

Mvg

RRA

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 feb 2023 14:44

De 75 is inmiddels alweer een paar jaar een reguliere rode piste. Het betreft een vrij smalle bospadpiste, prima te doen voor iedereen die rood kan skiën.

*bericht bewerkt door paolie op 09 feb 2023 12:51

Vorige jaar geskied, maar is mijn ogen zeer licht rood. Er zijn blauwe pistes die lastiger zijn.

Inderdaad soms wat smal en richting einde seizoen wat papperig.

Het enige wat deze piste lastig maakt is het tijdstip waarop je hem pakt. Einde van de dag is het dramatisch als je met de hele mensenmassa over dat smalle paadje moet.

Gang is alles

De 75 is het probleem niet dit is eigenlijk gewoon piste wordt ook besneeuw.Om weer bij de Eggalm te komen moet je eerst de 6er Eggalm nord nemen (je kan niet zomaar door skiën) ,en dan de 77 en 78 .Hiervan is het bovenste deel rode piste.voor mensen die goed blauw skiën geen probleem. Voor de rest de blauwe nemen 78 en 77 .Laatste stukje kan wat papperig om hobbelig zijn naar gelang weer en sneeuwconditie.

Wij zitten over een aantal weken ook in Tux (Lanersbach) en ik vroeg me af of je andersom vanuit de Eggalm ook direct kan skiën naar de Rastkogel en door richting het gebied van Mayrhofen? Of kan je alleen hier komen met de Rastkogelbahn?

Alvast bedankt

Mvg,
Jesse

Grutzi

Wij zitten over een aantal weken ook in Tux (Lanersbach) en ik vroeg me af of je andersom vanuit de Eggalm ook direct kan skiën naar de Rastkogel en door richting het gebied van Mayrhofen? Of kan je alleen hier komen met de Rastkogelbahn?

Alvast bedankt

Mvg,
Jesse
Hier geldt eigenlijk hetzelfde eerst Eggalm omhoog dan blauwe of rode 78 en 77 naar Rastkogelbahn en vandaar uit richting Mayrhofen. Terug zoals eerder beschreven .Alleen kan je bij de hutte Chrislerhof piste 77b nemen weer naar Eggalmbahn dalstation .Hier geld zeker voor deze piste kan behoorlijk slecht zijn ,vooral einde van de dag.

Jester91 op 09 feb 2023 15:28

Op youtube gevonden:

.

Bij de timestamp begint de afdaling van de 75, wat ondertussen een rode piste is. De Waldhutte ligt aan het eind van de dag heerlijk in het zonnetje, wel opletten dat je de aansluiting met de 6er EggalmNord niet mist.

Vorig jaar was dit zelf onze dalafdaling. Schitterende afdaling zo door het bos op het eind! Wel rood, in het stuk voor het bos.
Het stuk na de eggalm nord (77/78) vond ik persoonlijk roder dan nummer 75.
Het laatste stukje 77 naar Vorderlanersbach was bij ons heerlijk bultenparadijs op het eind van de dag. Goede oefening.
@jester91:
Naar mijn weten zul je dan via de Rastkogelbahn moeten.

Hier nog eentje met alleen piste 75

Super , dank jullie voor de info . lijkt me goed te doen , had idd alleen niet in de gaten dat je ook nog die Eggalm Nord eerst nog moest nemen voordat je naar de rastkogel terug kan skieen. Dacht dat je zo door kon skieen ;-)

Van mijn kant ook bedankt voor de info!

Grutzi

Plaats een reactie