Skileraar gezocht

Wij zijn op zoek naar een skileraar die les kan geven aan 4 kindjes tussen 6 en 10 jaar.

Dit voor de krokus 2024 (10.02 - 17.02) in Monte Pana Italië (Sella Ronda).

Verblijf, vergoeding… valt allemaal te bespreken. :)

DM als je interesse zou hebben.

Mvg, Robin

Heb je de skischool van St. Christina al benaderd?
Ze geven les op Monte Pana.

Heb je de skischool van St. Christina al benaderd?
Ze geven les op Monte Pana.

Geraertshoven op 27 mrt 2023 11:15

We zouden eerst graag op zoek naar naar een privéleraar, die Nederlands spreekt, om de les te geven.

Eens de voordelen en nadelen naast elkaar leggen en dan eventueel, indien niemand gevonden, kijken om in Monte Pana lessen te nemen. 👍

Je kunt niet zomaar een leraar meenemen naar elke gebied…

Wat zou dat nou kosten? Even een redenatie erop los laten.
Een skileraar moet het gebied kennen, anders sta je met je groep opeens ergens waar je niet veilig afkunt. Zij moet er dus minstens een dag eerder zijn. Dan wil je ook iemand die wel weet wat ze doet, dus Landes (heet dat no zo?) moet ze wel hebben.
Je wil niet dat ze om 3 uur dronken in haar bed valt om om 9 uur met je koters op pad te gaan. Vaak wordt er van de privéjuf verwacht dat ze luncht met de kinderen, dus overdag lekker zelf skiën schiet er snel bij in, misschien tussen 3 en 4 nog een uurtje. Maar gekkigheid haal je niet uit, want de volgende dag moet je nog recht van lijf en leden zijn. Het is dus absoluut geen betaalde vakantie.
Skipas, verblijf, eten en drinken moet je betalen. Laten we zeggen dat je een klein appartementen huurt, of een hotelkamer en een portemonnee voor de boodschappen. Da’s misschien €500,- (krap gerekend).
Het zijn vaak studenten, die dan dus vrij moeten nemen van hun baantje thuis, laten we zeggen dat dat €350,- kost.
Dan niet de skijuf nog een skipas, €250,- kost een weekpas al gauw.
Omdat ze er eerder moet zijn, moet ze er zelf komen, retourtje met de trein is ook al €350,-.
En dan hebben je koters nog geen minuut les gehad. Per dag 4 uur, x 7 dagen is 28 uur. €25,- per uur is een koopje denk ik dan, dus €700,-.

Dan kun je toch beter heel vroeg de skilessen boeken bij een skischool die je kan garanderen dat er Nederlandse skileraren zijn?
Desnoods boek je een week privéles van €80,- per uur. Ben je net zoveel kwijt, maar dan heb je wel een skileraar die verzekerd is en het gebied op haar duimpje kent.

Ik vraag me altijd af: waarom wordt hiervoor gekozen? Slechte ervaringen met skischolen in het algemeen? Of doen je kinderen het heel slecht bij vreemden? Of lijkt het je wel makkelijk?

Ik zie dit soort oproepjes vaker, maar hoe vaak komt het nou echt voor dat het ten uitvoer wordt gebracht?

null

null

Wat zou dat nou kosten? Even een redenatie erop los laten.
Een skileraar moet het gebied kennen, anders sta je met je groep opeens ergens waar je niet veilig afkunt. Zij moet er dus minstens een dag eerder zijn. Dan wil je ook iemand die wel weet wat ze doet, dus Landes (heet dat no zo?) moet ze wel hebben.
Je wil niet dat ze om 3 uur dronken in haar bed valt om om 9 uur met je koters op pad te gaan. Vaak wordt er van de privéjuf verwacht dat ze luncht met de kinderen, dus overdag lekker zelf skiën schiet er snel bij in, misschien tussen 3 en 4 nog een uurtje. Maar gekkigheid haal je niet uit, want de volgende dag moet je nog recht van lijf en leden zijn. Het is dus absoluut geen betaalde vakantie.
Skipas, verblijf, eten en drinken moet je betalen. Laten we zeggen dat je een klein appartementen huurt, of een hotelkamer en een portemonnee voor de boodschappen. Da’s misschien €500,- (krap gerekend).
Het zijn vaak studenten, die dan dus vrij moeten nemen van hun baantje thuis, laten we zeggen dat dat €350,- kost.
Dan niet de skijuf nog een skipas, €250,- kost een weekpas al gauw.
Omdat ze er eerder moet zijn, moet ze er zelf komen, retourtje met de trein is ook al €350,-.
En dan hebben je koters nog geen minuut les gehad. Per dag 4 uur, x 7 dagen is 28 uur. €25,- per uur is een koopje denk ik dan, dus €700,-.

Dan kun je toch beter heel vroeg de skilessen boeken bij een skischool die je kan garanderen dat er Nederlandse skileraren zijn?
Desnoods boek je een week privéles van €80,- per uur. Ben je net zoveel kwijt, maar dan heb je wel een skileraar die verzekerd is en het gebied op haar duimpje kent.

Ik vraag me altijd af: waarom wordt hiervoor gekozen? Slechte ervaringen met skischolen in het algemeen? Of doen je kinderen het heel slecht bij vreemden? Of lijkt het je wel makkelijk?

Ik zie dit soort oproepjes vaker, maar hoe vaak komt het nou echt voor dat het ten uitvoer wordt gebracht?

Superskier op 27 mrt 2023 12:25

Ik kan me de vraag ernaar goed voorstellen en ik kan er ook goed inkomen dat men daar een budget van een €2000/€2500 voor een week voor over heeft. Er is nu eenmaal een groep mensen waarvoor dit geen probleem is en een persoonlijke band met zo iemand is ook wat waard. In NL hebben immers ook best wel wat mensen een “nanny” die het huishouden doet en ook op de kids let.

Even de regelgevingen en praktische kant daargelaten (ken ik). maar de vraag ernaar is denk ik voor een bepaalde groep mensen normaal.

gewoon ter vermaak is bv dit wel een leuke start: https://www.wintersport.nl/forum/topic/343095?page=1…

Edwin van Riel

gewoon ter vermaak is bv dit wel een leuke start: https://www.wintersport.nl/forum/topic/343095?page=1…

evr66 op 27 mrt 2023 13:16

en daar komt uiteindelijk geen echt antwoord ondanks dat de topicstarter wel verschillende instantie heeft geraadpleegd…

gewoon ter vermaak is bv dit wel een leuke start: https://www.wintersport.nl/forum/topic/343095?page=1…

evr66 op 27 mrt 2023 13:16

en daar komt uiteindelijk geen echt antwoord ondanks dat de topicstarter wel verschillende instantie heeft geraadpleegd…

Nemrah op 27 mrt 2023 13:24

volgens mij is dat “antwoord” nooit meer teruggekoppeld ;)

Edwin van Riel

Volgens mij hebben we weer een mooi onderwerp voor een artikel ;)

Uit een ander topic bleek dat de leraar een ‘staatlich’ diploma moet hebben plus aanvullende cursus om zijn eigen skischool te hebben, maar dat is Oostenrijk.
Of dat in Italië ook is, is vast wel uit te zoeken. Iemand met een diploma op dat niveau is ook geen student met een bijbaantje meer, maar is beroepsskileraar. Die gaat wel een wat hoger tarief vragen dan een student, zal niet veel schelen met wat je betaalt voor een priveles bij de skischool.
Hebben de kinderen allemaal ongeveer hetzelfde niveau? Want als de een al 4 jaar les gehad heeft en de ander nog nooit, gaan ze niet happy worden in hetzelfde groepje.

Als je graag een leraar wilt, die Nederlands spreekt, ga dan naar Oostenrijk en boek gewoon hele dag skiles (via een skischool ter plekke), kost je denk ik rond de € 400 per hele dag.

Je kan ook een Nederlandse leraar meenemen. Kost denk ik hetzelfde per dag plus reis- en verblijfkosten. Als je daar oprecht in geïnteresseerd bent, kunnen we je vast aan de (volledig en goed gediplomeerde) leraren helpen.

Of zoek je gewoon een Anwarter die je voor een fooitje, zwart, op je kinderen laat passen? Zie dan alle andere topics daarover over de nadelen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Of dat in Italië ook is, is vast wel uit te zoeken.

Suuski op 27 mrt 2023 17:07

Dat is in Italië net hetzelfde. Tenzij het iemand is die verbonden is aan de lokale skischool (of groepering die bij de lokale overheid geregistreerd is met aan de leiding skileraren van het vereiste niveau), heb je een skileraar nodig met Europese inschaling en ISIA-zegel (gelijkgesteld met Maestro di Sci in Italië).

Mensen met het juiste niveau zijn te vinden in België en Nederland, maar er zijn er niet veel. En in de schoolvakanties hebben die meestal een goedgevulde agenda omdat ze voor diverse verenigingen en reisorganisaties de meegereisde skileraars vertegenwoordigen als verantwoordelijke hoofdleraar. Het kan altijd zijn dat je er eentje vindt die het leuk vindt om voor de juiste prijs op stap te gaan met 4 koters, maar ik durf het te betwijfelen.

Als je op eigen initiatief iemand meeneemt die niet het vereiste diploma heeft, en niet de juiste contacten met de lokale overheid heeft, loop je het risico dat hij/zij door de carabinieiri van de piste geplukt wordt. Er zijn elk jaar wel voorbeelden van mensen die tegen de lamp lopen (of moet ik zeggen: skiën 😉).

*bericht bewerkt door Morzel op 27 mrt 2023 18:08

Probeer het gewoon te regelen met een plaatselijke skischool, evt in Oostenrijk.

Alhoewel ik sterk tegenstander ben van een systeem “skileraar in een week”, er zitten ook gewoon goede leraren bij , niveau anwärter of (liever) landes 1of zo.

Ieder groepje kinderen tot 10 jaar met een “staatlich” op pad sturen slaat natuurlijk ook nergens op.

Edwin van Riel

Dank u wel voor jullie antwoorden allemaal.

Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met de skischool daar en ze bieden ook privélessen aan, en als je alles wat samentelt en afweegt komt dit wel goedkoper uit dan iemand van hier uit meenemen.

Het enige ‘nadeel’ is dat ze geen Nederlandstalige lesgevers hebben. :)

Dank u wel voor jullie antwoorden allemaal.

Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met de skischool daar en ze bieden ook privélessen aan, en als je alles wat samentelt en afweegt komt dit wel goedkoper uit dan iemand van hier uit meenemen.

Het enige ‘nadeel’ is dat ze geen Nederlandstalige lesgevers hebben. :)

robin.verlinde op 27 mrt 2023 18:34

Als dat zwaar weegt, zou ik er nog een paar bellen. Volgens mij hoeft taal geen issue te zijn, wel afhankelijk van de kinderen natuurlijk. Onze dochter heeft jaren les gehad in Frankrijk zonder de taal te begrijpen maar kwam altijd lachend beneden. Meestal als enige Nederlandse in de klas 😂😂

Edwin van Riel

Dank u wel voor jullie antwoorden allemaal.

Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met de skischool daar en ze bieden ook privélessen aan, en als je alles wat samentelt en afweegt komt dit wel goedkoper uit dan iemand van hier uit meenemen.

Het enige ‘nadeel’ is dat ze geen Nederlandstalige lesgevers hebben. :)

robin.verlinde op 27 mrt 2023 18:34

NL hoeft niet. Kinderen hun hersenen zijn sponzen.
En als je voor een week een priveskileraar neemt, blijft die wel even napraten, ook voor vertalingen. Of ga mee in de lift, dus niet mee skiën.
Of google translate ofzo. Of een app die sprekend vertaald. Die kennen dat al jaren.
En leg het nu al vast.

In de skischool van Colfosco (een dalletje verderop) werkt een skileraar die goed Nederlands spreekt (Nederlandse moeder). Hij heet Peter Pescollderungg. Enorm vriendelijke en geduldige man. Zie hier: https://www.scuolascicolfosco.it/en/teachers.asp

Hij geeft ook les aan kinderen en vindt het hartstikke leuk om zijn Nederlands te kunnen oefenen.

Dank u wel voor jullie antwoorden allemaal.

Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met de skischool daar en ze bieden ook privélessen aan, en als je alles wat samentelt en afweegt komt dit wel goedkoper uit dan iemand van hier uit meenemen.

Het enige ‘nadeel’ is dat ze geen Nederlandstalige lesgevers hebben. :)

robin.verlinde op 27 mrt 2023 18:34

Op die leeftijd is leren skiën nog 99% monkey see, monkey do, dus die taalbarriëre bestaat vaak alleen maar in het hoofd van de ouders, zeker als er andere kinderen bijzitten die wel dezelfde taal spreken.

Persoonlijk ben ik overigens wel fan om kleintjes om die reden net wel aan de betere skileraren te geven… Als je voornamelijk leert door de leraar (lerares) na te doen, kan je maar beter een leraar hebben die het goed voor kan doen (en daar durft het wel eens aan schorten bij meer Anwärters dan je zou verwachten).

@morzel ik was vanwege dat laatste voor jonge kinderen (in fr) altijd wel enthousiast over de oudere (50/60+) skileraressen. Meestal Beter dan een 20 jarige anwärter die vaak alleen vrij aardig kan carven 😉.

Maar goed, tussen een beginnende anwärter en ervaren staatlich is genoeg keuze. Ben t wel met je eens dat het voor de kids goed is, als de leraar gewoon fatsoenlijk kan skiën en een plan kan trekken.

Edwin van Riel

Wij zijn op zoek naar een skileraar die les kan geven aan 4 kindjes tussen 6 en 10 jaar.

Dit voor de krokus 2024 (10.02 - 17.02) in Monte Pana Italië (Sella Ronda).

Verblijf, vergoeding… valt allemaal te bespreken. :)

DM als je interesse zou hebben.

Mvg, Robin

robin.verlinde op 27 mrt 2023 09:54

Wij zijn op zoek naar een skileraar die les kan geven aan 4 kindjes tussen 6 en 10 jaar.

Dit voor de krokus 2024 (10.02 - 17.02) in Monte Pana Italië (Sella Ronda).

Verblijf, vergoeding… valt allemaal te bespreken. :)

DM als je interesse zou hebben.

Mvg, Robin

robin.verlinde op 27 mrt 2023 09:54

Wij zijn op zoek naar een skileraar die les kan geven aan 4 kindjes tussen 6 en 10 jaar.

Dit voor de krokus 2024 (10.02 - 17.02) in Monte Pana Italië (Sella Ronda).

Verblijf, vergoeding… valt allemaal te bespreken. :)

DM als je interesse zou hebben.

Mvg, Robin

robin.verlinde op 27 mrt 2023 09:54

Lijkt me leuk.
2014 Anwarter. Sindsdien ieder seizoen 4 a 6 weken een lesgegeven. 70 jaar jong.
Ik stel voor in maand mei in Snowworld af te spreken.
Groeten Hans

PS wat is DM?

Plaats een reactie