Skilerares bijna 18 bij seizoensbegin...

Hallo, ik hoop (onder andere) via dit forum Oostenrijkse skischolen te vinden waar mijn dochter Pleun (30-01-2006) na het behalen van haar Anwarter aan de slag kan vanaf Kerst 2023- voorjaar 2024. We begrepen dat veel skischolen willen dat de skileraren bij het begin van het seizoen al 18 zijn, maar dat er ook best een aantal mogelijkheden voor haar zouden moeten zijn! Wie heeft er wat opties voor haar, ze heeft er veel zin in!

Ben zelf bij mijn sollicitatieronde toentertijd in 2016 nergens geweigerd vanwege leeftijd (17 toen) in een Tiroolse of Vorarlbergse skischool.

Ik heb uiteindelijk een seizoen lesgegeven in Serfaus. Erg massaal maar daarentegen wel leuke après ski, acceptabele (oudbouw) of zeer acceptabele woning (nieuwbouw), gratis skipas en een mooi, uitgebreid gebied voor een seizoen.
Nu is mijn ervaring al wel van een aantal seizoenen geleden dus geen garantie voor de hedendaagse praktijken.

*bericht bewerkt door Jesper op 19 mei 2023 18:53

Gang is alles

Als je mij een PB stuurt kan ik je helpen aan de gegevens van de skischool waar ik werk. Daar zijn ook regelmatig 17 jarigen in dienst.

Misschien is het ook een idee dat jullie hier neerzetten naar wat voor een gebied/skischool jullie op zoek zijn.

Thank God summer is over!

Hey, bij SchneeSportSchule Asitz in Leogang waar ik al enkele jaren les geef, nemen ze 17 jarige normaal gezien ook aan zonder problemen. Via PB wil ik je gerust de contactgegevens doorsturen.

Het is een relatieve kleine skischool met een best familiaal gevoel.

Hey, bij SchneeSportSchule Asitz in Leogang waar ik al enkele jaren les geef, nemen ze 17 jarige normaal gezien ook aan zonder problemen. Via PB wil ik je gerust de contactgegevens doorsturen.

Het is een relatieve kleine skischool met een best familiaal gevoel.

nielvaneetvelt op 20 mei 2023 10:22

Nou heel graag! Dat is een van de gebieden waar ze het liefst heen zou gaan…

Als je mij een PB stuurt kan ik je helpen aan de gegevens van de skischool waar ik werk. Daar zijn ook regelmatig 17 jarigen in dienst.

Misschien is het ook een idee dat jullie hier neerzetten naar wat voor een gebied/skischool jullie op zoek zijn.

Lisa. op 19 mei 2023 22:13

Hoi Lisa, super, dankjewel alvast!

*bericht bewerkt door MaartjeW op 21 mei 2023 08:52

Wel lekker makkelijk zo’n moeder die alles regelt voor je.

Geraertshoven op 22 mei 2023 08:11

Nou zeker he! Ik ga ook mee om haar ski’s te dragen, haar boterhammetjes te smeren, haar pak te wassen (en strijken) en natuurlijk zorg ik er voor dat ze op tijd naar bed gaat. Ik heb zojuist het WK Curling voor ouders gewonnen.

Zoon van een collega van mij heeft afgelopen seizoen lesgegeven in Kitzbuhel (Rote Teufel) en die was de hele tijd dat ie daar leraar was 17 (nu net onlangs 18 geworden).

Plaats een reactie