La Plagne 1800 of Belle Plagne

Hallo iedereen,
Ik was aan het kijken om volgend jaar eens naar La Plagne te gaan.
We zijn een jong koppel dertigers die naast het skiën het ook wel fijn vinden om in een leuk dorpje te vertoeven. Geen apres ski gedoe, maar gewoon gezellig een drankje.
Naar wat ik opgezocht heb, lijkt zowel plagne 1800 als belle plagne wel nog vrij sfeervol te zijn. Geen lelijke gebouwen, mooie chalets.
Echter, waar ik wat aan twijfel: is daar iets te doen in de avond? Plagne 1800 bv, als ik het goed zie op google, lijkt niet echt een centrum te hebben. Gewoon een straat met gebouwen, zonder meer? Of vergis ik me? Lijkt wel heel beperkt qua restaurants, winkels enz. Zelfde indruk heb ik voor Belle Plagne: mooi qua aanzicht, maar er is met moeite een winkel?
Wij zaten bv vorig jaar in Meribel en Les Carroz waar je wel telkens een fijn centrum had met de nodige winkels, fijn om even rond te wandelen.
Dank voor jullie,input!

Daar is inderdaad niet zo heel veel te doen.
Tussen Belle Plagne en La Plagne Bellecôte draait wel tot 23u ofzo een kabelbaan (dit was toch zo in 2020).

Dirk - LIVE unITed

Er rijden ook heel de avond gratis bussen tussen de dorpen. Wel eens een pilsje gedaan in Belle Plagne terwijl we in Plagne Soleil zaten.

In Plagne 1800 is 's avonds niet veel te beleven. Je kan el met de gratis bus naar Plagne centre waar meer horeca en winkels zijn.

Plaats een reactie