Werk gezocht

Hoi! Wij zijn Walter & Saskia van der Voort, woonachtig in Rotterdam en helemaal verliefd op Oostenrijk. Vanaf het eerste moment dat we de berglucht roken en de koeienbellen hoorden, waren we verkocht. Één ding wisten en weten we zeker: hier willen wij graag de rest van ons leven wonen. Maar… dan moeten we wel werk hebben en een dak boven ons hoofd.
We weten nog niet zo goed waar te beginnen dus hulp is meer dan welkom.
Ik, Saskia 40 jaar, werk nu 22 jaar in de ondersteuning. Hierbij te denken aan receptioniste, managementassistent en directiesecretaresse.
Walter, 45 jaar, werkt 22 jaar als kraanmachinist met funderingen als specialiteit.
We zouden het fantastisch vinden als we ons werk voort zouden kunnen zetten in dit prachtige land.
Wie kan ons helpen met het leggen van de eerste puzzelstukjes van onze droom?

Warme groet,

Walter en Saskia van der Voort

Dit klinkt als een vraag voor de facebookgroep Nederlanders in Oostenrijk

https://www.jobboerse.gv.at/ Spreken jullie de Duitse taal goed? Welk gedeelte van AT, https://emigrerenoostenrijk.nl/ Er komt nog veel bij kijken, een baan en huis is nog te doen, maar kijk eens als je echt wil emigreren naar de link. Gezondheid/verzekeringen, auto over laten schrijven, begin kapitaal, huren of kopen? ook in Oostenrijk zijn huur woningen schaars. Wil je hetzelfde werk blijven doen of pak je alles aan bv ook seizoens werk? Veel vragen die je eerst voor jezelf op een rijtje moet zetten. Wil je in de stad of een dorp? in de tussen seizoenen is er weinig te doen in de dorpen.
Het is voor velen een droom maar realiseer je dat het gewone leven van hard werken gewoon doorgaat, je bent er dan niet op vakantie, dat is echt heel anders. Succes.

Dienten Die Alte schule

Dank je wel Elly voor deze informatie, hier kunnen we wat mee!

Ik mag in Nederland op een toeristische plek wonen en het is net wat Elly aangeeft. Op zo’n plek wonen en werken is heel wat anders dan er op vakantie gaan. Je ziet dat hier ook gebeuren, een huis gekocht en dan komt de eerste winter… (daar net andersom) Maar als het allemaal goed te doen lijkt kunnen jullie natuurlijk het avontuur aangaan! Succes!

@Saskia_ er is in Oostenrijk volgens mij werk zat. Onze buurman zoekt bijvoorbeeld een buschauffeur en een taxichauffeur en vertelde me pas dat hij nul reacties heeft gekregen. Zo hoor je wel vaker dat ze moeilijk geschikt personeel kunnen vinden.
Maar aansluitend op wat Elly zegt, als je gaat… zorg dan vooral dat je gewoon heel goed de taal spreekt. Dan vind je vanzelf wel werk dat bij je past.
Als je op Wilhaben,at kijkt, dan zie je dat er woonruimte genoeg te koop en te huur is. Dat zal het probleem niet zijn, als je er ook daadwerkelijk gaat wonen.

Peter Pos

Plaats een reactie