Short ski - Niet te ver weg met mooie accommodatie en sneeuwzeker.

Hoi allen,

Wij zijn op zoek naar een bestemming voor een short ski medio maart.
Voor ons zijn er volgende vereisten:

  • Vermits we niet vaak weg gaan - mag dit best met een mooi, luxueus hotel zijn, met zwembad en lekker eten.
  • Niet te ver rijden (We komen uit Antwerpen +/- 800 km vonden we oké)
  • Sneeuwzeker in medio maart (liefst geen pap sneeuw)
  • Voldoende ‘ambiance’ in het dorp mag wel: dat hoeven absoluut geen Ischgl praktijken te zijn, maar gewoon één of twee levendige apres ski bars.
  • We zijn met een zeer variërende groepje: van beginners tot gevorderde. Voor de gevorderde was het geen probleem als het gebied wat kleiner was.

Onze bestemmingen die we al gedaan hebben: *Selva (top, maar te ver voor short ski) en *Ischgl (we willen na 3 keer graag eens iets anders). Beide gebieden zijn ons super bevallen, maar we willen wel eens iets anders.

Iemand een gouden tip voor een leuke plaats of een mooi hotel op een gekende plaats ?
Laat maar weten !

*bericht bewerkt door Gast100 op 28 aug 2023 16:03

Wie pakt zijn glazen bol er bij?

Wie pakt zijn glazen bol er bij?

Geraertshoven op 28 aug 2023 16:12

Hoi Geraert, aan zulke opmerkingen hebben we helaas niets. De meeste mensen op dit forum hebben meer ervaring als ons in gebieden die dichterbij liggen en toch sneeuwzeker zijn (hoogte). Dat betekent niet dat wij een resultaatverbintenis eisen ;-). gewoon een paar leuke tips waar wij misschien niet aan denken.

Hotel Spinne in Grindelwald in de Jungfrau Regio in Zwitserland is eventueel een optie. Wij gaan er in februari nweer naartoe, ben er nog niet in maart geweest maar ik denk dat het met de sneeuw wel goed moet zitten - groot deel van de pistes boven 2000m.

Mooi hotel met zwembad, wellness, en een apres ski bar naast het hotel en een discotheek onder het hotel (hoor je overigens niks van). Daarnaast heeft Grindelwald als dorpje zeker veel charme, best levendig en mondain. Het hotel bied ook halfpension wat zeker de moeite waard is.

En op minder dan 800km van Antwerpen goed te rijden ;)

*bericht bewerkt door Jester91 op 28 aug 2023 17:04

Grutzi

Hotel Spinne in Grindelwald in de Jungfrau Regio in Zwitserland is eventueel een optie. Wij gaan er in februari nweer naartoe, ben er nog niet in maart geweest maar ik denk dat het met de sneeuw wel goed moet zitten - groot deel van de pistes boven 2000m.

Mooi hotel met zwembad, wellness, en een apres ski bar naast het hotel en een discotheek onder het hotel (hoor je overigens niks van). Daarnaast heeft Grindelwald als dorpje zeker veel charme, best levendig en mondain. Het hotel bied ook halfpension wat zeker de moeite waard is.

En op minder dan 800km van Antwerpen goed te rijden ;)

Jester91 op 28 aug 2023 17:03

Klinkt als een droom Jester91, bedankt !

Hotel Vermala in Montafon. Meeste pistes liggen daar ook boven de 1800m. Bij goede omstandigheden is een dagje Golm en dagje Gargellen ook de moeite waard.
Of pak een mooi hotel in Sölden. Ausserwald/Innerwald ligt bijna ski-in/ski-out en de après-ski op loopafstand. Zitten er wel een aantal aardige. Centrumkant van de Giggijoch is ook een prima plek, dicht bij het feestgedruis.

St Christoph. Kost wel iets maar sneeuwzeker en niet te ver.

Pitztal, Mandarfen. Ik vond Hotel Mittagskogel best OK, qua eten één van de betere Oostenrijkse hotels waar ik ooit verbleef. https://www.mittagskogel.at/

Het is niet ver rijden (kleine 7 uurtjes), sneeuwzeker (gletsjer tot 3440m), beetje - maar niet teveel - ambiance (het hotel heeft zelf een après ski-bar), pistes voor elk wat wils al is het niet overdreven groot. (voor mij zat groot genoeg)

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie