Ochtend skiën snowworld Landgraaf in kerstvakantie, (extreem) druk?

Hoi, ik zit er aan te denken om in de kerstvakantie, vlak na kerst een ochtend 2 uur te gaan skiën in snowworld Landgraaf, bv tussen 9 en 11 uur. We komen niet uit de buurt dus willen paar dagen hotel in Limburg boeken. Is het qua drukte in snowworld Landgraaf dan nog enigszins te doen? Of zijn er dan al enorme wachtrijen bij de liften? Ben benieuwd naar jullie ervaringen rond dit tijdstip in de kerstvakantie. Bvd!

Zeker in de ochtend zal het wel meevallen! Zorg dat je er met openen gelijk bent :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Tja, in de kerstvakantie zal je daar zeker niet de enige zijn, maar de topdrukte ligt meestal in de maanden er na.
Je kan het beste heel vroeg beginnen. Dan is de pistekwaliteit optimaal en het nog relatief rustig. Meestal begint het rond 11u wel redelijk snel te vullen. Je kan ook de avond overwegen, maar vaak is de hele piste dan aan gort geskied.

Bedankt, als we gaan willen we idd va ongeveer 9u op de piste staan. Dat klinkt als dan nog wel te doen.

Ook best effe navragen of er dan geen stages zijn gepland in die periode want dan zijn bepaalde pistes tijdelijk( gedeeltelijk) gesloten.

Born to run. B.S.

Ook best effe navragen of er dan geen stages zijn gepland in die periode want dan zijn bepaalde pistes tijdelijk( gedeeltelijk) gesloten.

dan58 op 19 okt 2023 17:06

Staat altijd op de website aangegeven. Voor nu staat er in December weinig gepland.
Kunt ook altijd de livestream checken op YouTube.
https://www.snowworld.com/landgraaf/nl/skibaan/pistes-funpar…

2e kerstdag is denk ik de drukste dag van het jaar voor snowworld. De kerstvakantie is daarnaast sowieso extreem druk. Heel veel mensen vinden dat het ideale moment om even te gaan oefenen voor de skivakantie die tijdens carnaval gepland staat. Het eerste uur na opening is misschien nog te doen, daarna is het een mierenhoop.

Born to Ride

2e kerstdag is denk ik de drukste dag van het jaar voor snowworld. De kerstvakantie is daarnaast sowieso extreem druk. Heel veel mensen vinden dat het ideale moment om even te gaan oefenen voor de skivakantie die tijdens carnaval gepland staat. Het eerste uur na opening is misschien nog te doen, daarna is het een mierenhoop.

Matthias123 op 20 okt 2023 04:35 [@matthias123](/profiel/matthias123) bedankt, ik vrees er ook een beetje voor. We zitten vermoedelijk va 2e kerstdag paar dagen in Limburg. Dus ik dacht dan kunnen we mooi even skiën in Landgraaf, maar om voor 2-4 uur alles mee te zeulen en dan te skiën in een mierenhoop is wat te veel van t goede.

Zit je echt in Zuid-Limburg, of iets noorderlijker? Anders kun je Neuss overwegen. Ook druk, maar iets langer goed te doen. Ook zijn de Duitsers iets trouwer aan de feestdagen/familie.

Zit je echt in Zuid-Limburg, of iets noorderlijker? Anders kun je Neuss overwegen. Ook druk, maar iets langer goed te doen. Ook zijn de Duitsers iets trouwer aan de feestdagen/familie.

Bennie op 20 okt 2023 09:54

2e kerstdag doen ze waarschijnlijk niet aan, is een Nederlandse vinding zo ongeveer

Edwin van Riel

Klopt, maar dat is vaak een reisdag dwars door het land. Dus 's ochtends is het naar verwachting nog niet al te druk.

Zit je echt in Zuid-Limburg, of iets noorderlijker? Anders kun je Neuss overwegen. Ook druk, maar iets langer goed te doen. Ook zijn de Duitsers iets trouwer aan de feestdagen/familie.

Bennie op 20 okt 2023 09:54

Kende die baan helemaal niet. We hebben nog niets geboekt, maar dachten juist aan Zuid-Limburg icm weer eens in Landgraaf skiën, omdat die wel een stuk langer is.

Plaats een reactie