Skileraar tussenjaar

Hoi,
Ik ben een meisje van 18 en wil volgend jaar graag ergens skileraar worden. Ik heb mijn Anwärter maar ben nogsteeds op zoek naar een goede skischool om les te gaan geven. Ik heb twee vragen. Ten eerste ben ik een beetje bang dat ik omdat ik een blond nederlands meisje van 18 ben straks alleen maar kinderen van drie les mag gaan geven op de kinderweide. Ik heb het gevoel dat dat soort banen eerder naar meisjes gaan ongeacht het niveau. Heeft iemand misschien een andere ervaring gehad? En zo ja; bij welke skischool? Daarnaast ben ik een beetje bang dat ik straks in een team van 50+ers beland. Zijn er misschien meer mensen met een tussenjaar die skileraar willen worden? En bij welke skischool gaan jullie dan les geven? Heel erg bedankt alvast! Ik weet echt niet welke skischool ik moet mailen en heb inmiddels een beetje haast volgens mij….
Groetjes,
Roos

Roos schrijf gewoon een paar skischolen aan in de skigebieden waar je les zou willen geven. En de kans dat je met je Anwärter kinderen les moet geven zit er in, zeker in de vakantie periodes van NL. En een groep waar wat oudere skileraren zitten is niets mis mee die Oostenrijkers kunnen je nog heel wat leren. Probeer het is bij https://www.skischule-dienten.at/ daar geven meerdere jongeren les, maar aan alle leeftijd categorieën, dus ook kids.

Dienten Die Alte schule

Als je de grote skigebieden uitzoekt zijn er meestal appartementencomplexen waar alle buitenlandse skileraren bij elkaar wonen. De kosten worden dan met het loon verrekend. Daar zul je dan ook meer jongeren vinden dan in een kleiner gebiedje.
En dat les geven aan de kleinste kinderen daar zul je niet onderuit komen. Maar zoals in elk bedrijf, als je je bewijst en snel leert dan kun je ook snel doorgroeien. Het zou natuurlijk ook een beetje gek zijn als een 18jarige beginnend skileraar uit de lage landen gelijk de gevorderde les gaat geven. Voor de klanten en ook voor je toekomstige collegas.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik zou skischolen gaan aanschrijven in gebieden waar jij zelf graag zou willen werken. Stel ze ook vragen, zodat je een goede keuze kunt maken. Denk bijvoorbeeld ook aan of er wel/niet lerarentrainingen zijn en of je accomodatie in het dorp is of ergens erbuiten etc.

De grootste groep skileraren in een skischool zijn over het algemeen tussen de 18 en 25 jaar, ik zou me dus geen zorgen maken over een 50+ team.

Met je anwärter mag je tot licht gevorderd lesgeven, je ontkomt er dus niet aan om ook op het kinderland te staan. Zorg dat je je werk goed doet, je de handen uit de mouwen steekt, je laat zien Duits te willen spreken en dan komen er vanzelf ook andere mooie kansen voorbij.

Thank God summer is over!

Bij Skischule Serfaus werden destijds (16/17) iig in de drukke weken alle Anwärter leraren op een groepje gezet met kinderen die in ieder geval (net) de piste op konden of op privéles. Kinderland was voor de leraren zonder Anwärter.

Verder was het zo dat als je een goede band had met de skischoolleiding èn had laten zien dat je goed kon skiën, je sneller op (licht) gevorderde groepjes gezet werd.

Geen idee of deze zaken nu nog steeds zo geregeld zijn, maar kan het voor je navragen bij m’n ex collega’s die nog altijd elk seizoen terug gaan.

Gang is alles

100 procent zeker dat je alleen kinderen gaat entertainen.
Je moet onderaan beginnen.

Pas als je trouw bent aan de school en een aantal jaren geen klachten gekregen hebt en geen ongelukken gemaakt hebt .
En geen kinderen kwijt geraakt zijn 😃😃
Heb je kans dat je af en toe iets anders mag doen.

Heb je trouwens een aantekening als kinder leraar.

Je zegt dat je bang bent dat je als blond meisje alleen kinderen mag entertainen.
Het heeft niets met je haarkleur te maken . Ook jonge vrouwen met donker haar moeten dat doen hoor.

Je hoeft niet bang te zijn dat je in een 50+ team
moet werken.
Dat is een totaal andere afdeling.
Advies :
Pas goed op jezelf.
En op je spullen als je in een skileraren huis wordt ingedeeld.

Succes

Je kunt ook Skischool Der Brabander in Winterberg(D) overwegen. Niet de hoge bergen, maar wel een groot skigebied, een gezellige skischool (laagseizoen 10-15, hoogseizoen 15-25 leraren), een goed salaris, de grootste après ski boven de Alpen en niet (alleen maar) kleine kinderen in je lessen. Dat gaat bij ons namelijk in overleg.
Oké, ik ben 55, maar de meeste leraren zijn tussen 18 en 25 jaar, met daarnaast nog een aantal “ouwe rotten in het vak”.
Kijk eens op www.skiplezier.nl Selectiemiddag is in Rucphen op 19 november, skischoolinterne opleiding start 9 december.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hoi Roos, wat leuk dat je les wilt gaan geven! Ik heb jarenlang lesgegeven in Gerlos, daar zitten meerdere skischolen. Michi’s is een wat grotere skischool met veel mensen van jouw leeftijd. Skischule Gerlos Total is heel klein, met meer privéles. Ik hoor ook veel goede verhalen over Fiss/Serfaus & Nauders. Misschien helpt om te formuleren wat je wél graag wilt (i.p.v. je angsten en wat je niet wilt). Dat helpt in het zoeken! Mijn ervaring is dat je op jouw leeftijd eerder kinderen lesgeeft, veel skischolen zijn toch nog wat meer hiërarchisch en door kinderen les te geven leer je nou eenmaal wel echt veel! Dus wellicht kan het dan helpen als je in een heel leuk team & skigebied zit! Mijn vermoeden is dat ‘welwillendheid’ voor alle doelgroepen je gaat helpen bij skischolen… succes!

Hoi,
Ik ben een meisje van 18 en wil volgend jaar graag ergens skileraar worden. Ik heb mijn Anwärter maar ben nogsteeds op zoek naar een goede skischool om les te gaan geven. Ik heb twee vragen. Ten eerste ben ik een beetje bang dat ik omdat ik een blond nederlands meisje van 18 ben straks alleen maar kinderen van drie les mag gaan geven op de kinderweide. Ik heb het gevoel dat dat soort banen eerder naar meisjes gaan ongeacht het niveau. Heeft iemand misschien een andere ervaring gehad? En zo ja; bij welke skischool? Daarnaast ben ik een beetje bang dat ik straks in een team van 50+ers beland. Zijn er misschien meer mensen met een tussenjaar die skileraar willen worden? En bij welke skischool gaan jullie dan les geven? Heel erg bedankt alvast! Ik weet echt niet welke skischool ik moet mailen en heb inmiddels een beetje haast volgens mij….
Groetjes,
Roos

RoosWesse op 05 nov 2023 11:51

Hoi allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Ik wil nog even duidelijk maken dat ik het helemaal niet erg vind om kinderen les te geven ik wil alleen niet ALTIJD bij de allerkleinste kinderen in worden gedeeld. Ik snap ook dat een ervaren skileraar die al lang bij een bepaalde skischool les geeft op mij voor gaat en dat mijn haarkleur er niks mee te maken heeft. Ik ben alleen een beetje bang dat jongens van 18 eerder op ervaren groepen worden gezet dan meisjes. Nogmaals erg bedankt voor alle hulp tot nu toe. :)

*bericht bewerkt door RoosWesse op 05 nov 2023 19:34

Hoi Roos, wat leuk dat je les wilt gaan geven! Ik heb jarenlang lesgegeven in Gerlos, daar zitten meerdere skischolen. Michi’s is een wat grotere skischool met veel mensen van jouw leeftijd. Skischule Gerlos Total is heel klein, met meer privéles. Ik hoor ook veel goede verhalen over Fiss/Serfaus & Nauders. Misschien helpt om te formuleren wat je wél graag wilt (i.p.v. je angsten en wat je niet wilt). Dat helpt in het zoeken! Mijn ervaring is dat je op jouw leeftijd eerder kinderen lesgeeft, veel skischolen zijn toch nog wat meer hiërarchisch en door kinderen les te geven leer je nou eenmaal wel echt veel! Dus wellicht kan het dan helpen als je in een heel leuk team & skigebied zit! Mijn vermoeden is dat ‘welwillendheid’ voor alle doelgroepen je gaat helpen bij skischolen… succes!

Ilseboersma op 05 nov 2023 18:34

Bedankt voor de tips, ik ga er naar kijken! Inderdaad een goed idee om ook wat dingen te noemen die ik wel zou willen. Het lijkt mij leuk om met wat leeftijdsgenoten te zitten in een gebied met genoeg afwisseling. Het hoeft niet groot te zijn maar het liefst wel een beetje uitdagend/speels. Misschien is een kleine skischool voor mij beter omdat je elkaar daar beter leert kennen maar een grote skischool lijkt mij ook leuk omdat je daar weer meer mensen leert kennen. Moeilijk allemaal… :))

*bericht bewerkt door RoosWesse op 05 nov 2023 19:34

Je kunt ook Skischool Der Brabander in Winterberg(D) overwegen. Niet de hoge bergen, maar wel een groot skigebied, een gezellige skischool (laagseizoen 10-15, hoogseizoen 15-25 leraren), een goed salaris, de grootste après ski boven de Alpen en niet (alleen maar) kleine kinderen in je lessen. Dat gaat bij ons namelijk in overleg.
Oké, ik ben 55, maar de meeste leraren zijn tussen 18 en 25 jaar, met daarnaast nog een aantal “ouwe rotten in het vak”.
Kijk eens op www.skiplezier.nl Selectiemiddag is in Rucphen op 19 november, skischoolinterne opleiding start 9 december.

HarryvdBerg op 05 nov 2023 17:59

Hoi!
Wat een leuk voorstel. Ik vind mensen van 50 natuurlijk ook leuk, haha. Het gaat mij er om dat er ook wat leeftijdsgenoten bij zitten. Ik zal even kijken en misschien ben ik de 19de bij!

Bij Skischule Serfaus werden destijds (16/17) iig in de drukke weken alle Anwärter leraren op een groepje gezet met kinderen die in ieder geval (net) de piste op konden of op privéles. Kinderland was voor de leraren zonder Anwärter.

Verder was het zo dat als je een goede band had met de skischoolleiding èn had laten zien dat je goed kon skiën, je sneller op (licht) gevorderde groepjes gezet werd.

Geen idee of deze zaken nu nog steeds zo geregeld zijn, maar kan het voor je navragen bij m’n ex collega’s die nog altijd elk seizoen terug gaan.

Jesper op 05 nov 2023 12:48

Hoi! Dat vind ik al een hele geruststelling. Ik ben vooral bang dat ik het kinderland niet uit kom…. Ik zal naar skischule serfaus gaan kijken. Heel aardig dat je het nou zou willen vragen. Als jouw ex collega’s daar nog ieder jaar terug komen lijkt dat mij ook al een aanbeveling.

Mijn zoon gaat voor een paar maanden naar Canada om daar les te geven. Toen hij contact opnam met diverse gebieden bleken sommige vooral krachten voor of het hele seizoen, of alleen voor de piek tijden te zoeken. Daar zat hij met tussen in. Maar het is gelukt door gewoon alle gebieden aan te schrijven.
Lucratief is het niet. Onder de streep is hij er geld aan kwijt. Maar de ervaring is natuurlijk fantastisch. Succes Roos

Hoi Roos,

Staan al een hoop zinnige dingen hierboven. Mogelijke tip zou nog kunnen zijn om dan juist bij voorkeur de gebieden aan te schrijven die niet als al te kindvriendelijk te boek staan.
In Fiss sta je vermoedelijk inderdaad alleen op Berta’s Kinderland, maar in gebieden als Ischgl of Sankt Anton zijn er relatief simpelweg gewoon wat minder lessen in het Kinderland gepland. Kan wel zijn dat het daar misschien met allen een Anwarter iets lastiger binnenkomen is, dus vooral kwestie van veel skischolen aanschrijven. Hopelijk lukt het je iets leuks te vinden!

Dag Roos,
Ik Ben manager van een internationale ski school in Hakuba, Japan. Voor het ski season 24-25 probeer eens in Japan. Wij zoeken altijd kwalitatieve skileraars. Je doet lessen afhankelijk van je niveau. Let wel in Azie zijn het gros van de lessen beginners niveau.
Link:
skijpn.com

Hoi Roos,

Staan al een hoop zinnige dingen hierboven. Mogelijke tip zou nog kunnen zijn om dan juist bij voorkeur de gebieden aan te schrijven die niet als al te kindvriendelijk te boek staan.
In Fiss sta je vermoedelijk inderdaad alleen op Berta’s Kinderland, maar in gebieden als Ischgl of Sankt Anton zijn er relatief simpelweg gewoon wat minder lessen in het Kinderland gepland. Kan wel zijn dat het daar misschien met allen een Anwarter iets lastiger binnenkomen is, dus vooral kwestie van veel skischolen aanschrijven. Hopelijk lukt het je iets leuks te vinden!

OlafK op 05 nov 2023 23:20

Hoi Roos,

Staan al een hoop zinnige dingen hierboven. Mogelijke tip zou nog kunnen zijn om dan juist bij voorkeur de gebieden aan te schrijven die niet als al te kindvriendelijk te boek staan.
In Fiss sta je vermoedelijk inderdaad alleen op Berta’s Kinderland, maar in gebieden als Ischgl of Sankt Anton zijn er relatief simpelweg gewoon wat minder lessen in het Kinderland gepland. Kan wel zijn dat het daar misschien met allen een Anwarter iets lastiger binnenkomen is, dus vooral kwestie van veel skischolen aanschrijven. Hopelijk lukt het je iets leuks te vinden!

OlafK op 05 nov 2023 23:20

Hoi meneer koster! Dit is wel heel toevallig. Ik weet niet of Rooswesse het al weg gaf maar u heeft mij les gegeven op het vossius. De naam Wesseling doet vast wel een belletje rinkelen, haha. Goede tip wel! Ik had dit zelf ook een tijd geleden bedacht maar kan nergens vinden wat gebieden zijn die minder op kinderen gericht zijn…. Ik zal naar st. Anton en Ischl gaan kijken. Bedankt!

Zo , zou het wel weten, op naar Japan, toch ff wat anders voor een tussenjaar zeg maar hahaha.

Edwin van Riel

Nou inderdaad zeg!

Kindertjes in japan oprapen is toch wel wat toffer dan datzelfde in oostenrijk doen…

Totales Vollidiot

Dag Roos,
Ik Ben manager van een internationale ski school in Hakuba, Japan. Voor het ski season 24-25 probeer eens in Japan. Wij zoeken altijd kwalitatieve skileraars. Je doet lessen afhankelijk van je niveau. Let wel in Azie zijn het gros van de lessen beginners niveau.
Link:
skijpn.com

Peter_Van_den_Bergh op 06 nov 2023 13:14

Dag Roos,
Ik Ben manager van een internationale ski school in Hakuba, Japan. Voor het ski season 24-25 probeer eens in Japan. Wij zoeken altijd kwalitatieve skileraars. Je doet lessen afhankelijk van je niveau. Let wel in Azie zijn het gros van de lessen beginners niveau.
Link:
skijpn.com

Peter_Van_den_Bergh op 06 nov 2023 13:14

Wow, dat is een heel mooi aanbod! Het lijkt me heel erg leuk om een seizoen les te geven in Japan maar ben bang dat ik daar dit jaar toch nog niet klaar voor ben… Ik ben nog nooit langer dan een maand weg van huis geweest en Japan is toch net weer een grotere stap dan Oosterijk. Ook omdat ik de taal niet spreek… Het klinkt natuurlijk wel ontzettend cool dus als dat kan kom ik er heel graag over een jaar op terug als ik wat meer ervaring heb! :)

Van de 4 weken dat ik in Japan ben geweest vorige maand was Hakuba de plaats waar het meest Engels gesproken werd (gericht op wintersporters uit Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland), dus dat zou de reden niet hoeven te zijn. Ook als ik de website van Peter bekijk, zijn er veel niet-Japanners aan het werk.
Leuk dorpje, veel geld ingestopt begin jaren '90 vanwege de winterspelen in Nagano. Daarna weinig onderhouden lijkt het wel, enigszins verpauperd komt het over.
Het is wel een eind van huis ja.

null

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 06 nov 2023 15:36

Jesper op 05 nov 2023 12:48

Hoi! Dat vind ik al een hele geruststelling. Ik ben vooral bang dat ik het kinderland niet uit kom…. Ik zal naar skischule serfaus gaan kijken. Heel aardig dat je het nou zou willen vragen. Als jouw ex collega’s daar nog ieder jaar terug komen lijkt dat mij ook al een aanbeveling.

RoosWesse op 05 nov 2023 19:38

Heb 't even voor je nagevraagd, het antwoord luidt geparafraseerd:

“Kan het niet met zekerheid zeggen, maar als je je Anwärter hebt, heb je wel een goede kans om iig groepje 7/8 te krijgen. Verder kun je altijd aan de leiding vragen of je bij de Berenhut mag staan (plek waar kindergroepjes verzamelen die de piste op gaan).
Ik denk dat de kans groter in Serfaus om een fatsoenlijk groepje te krijgen groter is in Serfaus dan elders.”

Globaal gezien zijn de niveau’s in de beginnersklasjes op de piste (groep 9-7):
Groepje 9 = net van kinderland af, soms al wel goed genoeg voor de piste, soms net niet
Groepje 8 = Kan pizzapunt bochten op blauw
Groepje 7 = Goede, gecontroleerde pizzapunt bochten op blauw in een aardig tempo

Dus met groepje 8/7 kun je hele aardige progressie maken in een week tijd als het een beetje mee zit.

Gang is alles
OlafK op 05 nov 2023 23:20

Hoi meneer koster! Dit is wel heel toevallig. Ik weet niet of Rooswesse het al weg gaf maar u heeft mij les gegeven op het vossius. De naam Wesseling doet vast wel een belletje rinkelen, haha. Goede tip wel! Ik had dit zelf ook een tijd geleden bedacht maar kan nergens vinden wat gebieden zijn die minder op kinderen gericht zijn…. Ik zal naar st. Anton en Ischl gaan kijken. Bedankt!

Yes, vermoedde het al sterk ;)

Jesper op 05 nov 2023 12:48

Hoi! Dat vind ik al een hele geruststelling. Ik ben vooral bang dat ik het kinderland niet uit kom…. Ik zal naar skischule serfaus gaan kijken. Heel aardig dat je het nou zou willen vragen. Als jouw ex collega’s daar nog ieder jaar terug komen lijkt dat mij ook al een aanbeveling.

RoosWesse op 05 nov 2023 19:38

Heb 't even voor je nagevraagd, het antwoord luidt geparafraseerd:

“Kan het niet met zekerheid zeggen, maar als je je Anwärter hebt, heb je wel een goede kans om iig groepje 7/8 te krijgen. Verder kun je altijd aan de leiding vragen of je bij de Berenhut mag staan (plek waar kindergroepjes verzamelen die de piste op gaan).
Ik denk dat de kans groter in Serfaus om een fatsoenlijk groepje te krijgen groter is in Serfaus dan elders.”

Globaal gezien zijn de niveau’s in de beginnersklasjes op de piste (groep 9-7):
Groepje 9 = net van kinderland af, soms al wel goed genoeg voor de piste, soms net niet
Groepje 8 = Kan pizzapunt bochten op blauw
Groepje 7 = Goede, gecontroleerde pizzapunt bochten op blauw in een aardig tempo

Dus met groepje 8/7 kun je hele aardige progressie maken in een week tijd als het een beetje mee zit.

Jesper op 06 nov 2023 19:49
Jesper op 05 nov 2023 12:48

Hoi! Dat vind ik al een hele geruststelling. Ik ben vooral bang dat ik het kinderland niet uit kom…. Ik zal naar skischule serfaus gaan kijken. Heel aardig dat je het nou zou willen vragen. Als jouw ex collega’s daar nog ieder jaar terug komen lijkt dat mij ook al een aanbeveling.

RoosWesse op 05 nov 2023 19:38

Heb 't even voor je nagevraagd, het antwoord luidt geparafraseerd:

“Kan het niet met zekerheid zeggen, maar als je je Anwärter hebt, heb je wel een goede kans om iig groepje 7/8 te krijgen. Verder kun je altijd aan de leiding vragen of je bij de Berenhut mag staan (plek waar kindergroepjes verzamelen die de piste op gaan).
Ik denk dat de kans groter in Serfaus om een fatsoenlijk groepje te krijgen groter is in Serfaus dan elders.”

Globaal gezien zijn de niveau’s in de beginnersklasjes op de piste (groep 9-7):
Groepje 9 = net van kinderland af, soms al wel goed genoeg voor de piste, soms net niet
Groepje 8 = Kan pizzapunt bochten op blauw
Groepje 7 = Goede, gecontroleerde pizzapunt bochten op blauw in een aardig tempo

Dus met groepje 8/7 kun je hele aardige progressie maken in een week tijd als het een beetje mee zit.

Jesper op 06 nov 2023 19:49

Echt ontzettend aardig dat je het nog na hebt gevraagd! Dat klinkt heel goed vind ik en inderdaad veel aantrekkelijker dan waar ik op dit moment van uit ga. Ik heb de skischool een mailtje gestuurd maar ze hebben voor dit jaar helaas geen plek. Maar volgend jaar wil ik weer graag skiles geven dus dan onthoud ik dit voor volgend jaar! :)

Van de 4 weken dat ik in Japan ben geweest vorige maand was Hakuba de plaats waar het meest Engels gesproken werd (gericht op wintersporters uit Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland), dus dat zou de reden niet hoeven te zijn. Ook als ik de website van Peter bekijk, zijn er veel niet-Japanners aan het werk.
Leuk dorpje, veel geld ingestopt begin jaren '90 vanwege de winterspelen in Nagano. Daarna weinig onderhouden lijkt het wel, enigszins verpauperd komt het over.
Het is wel een eind van huis ja.

null

Geraertshoven op 06 nov 2023 15:25

Hoi! Leuk dat iedereen zo meedenkt. Ik hou wel van een beetje vergane glorie en de website ziet er leuk uit. Ik vind het er ook erg aantrekkelijk (eigenlijk leuker dan in Oostenrijk) maar ik ben ben ik bang toch een beetje een mietje…. Volgend jaar misschien niet meer. ;D

Mijn zoon gaat voor een paar maanden naar Canada om daar les te geven. Toen hij contact opnam met diverse gebieden bleken sommige vooral krachten voor of het hele seizoen, of alleen voor de piek tijden te zoeken. Daar zat hij met tussen in. Maar het is gelukt door gewoon alle gebieden aan te schrijven.
Lucratief is het niet. Onder de streep is hij er geld aan kwijt. Maar de ervaring is natuurlijk fantastisch. Succes Roos

StevenNijhuis_ op 05 nov 2023 22:25

Onze dochter heeft ook een paar maanden in Canada les gegeven, onder de vlag van Snowminds, in Jasper. Weet niet waar je zoon heen gaat, maar in Jasper was het iig nooit echt druk, wat inhield dat de eigen mensen de meeste uren kregen, terwijl er beloofd was dat ze een volledige werkweek zou hebben, soms maar een 12 uur pw, dus dat heeft idd geld gekost, maar ook weer veel vrij voor zelf skieeen…
Maar een geweldige ervaring, for sure

Plaats een reactie