Onderkomen Skileraar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hallo,

Ik heb afgelopen okt/nov mijn anwarter gehaald om skiles te mogen geven en ben op zoek naar een leuke locatie. Ik heb contact met oa een skischool in Sankt Anton, alleen die geven aan dat ik zelf mijn onderkomen moet regelen. Ik als skileraar heb niet het vermogen om in een lekker hotel te gaan zitten, dus heeft iemand misschien goede contacten of ideeën die mij zouden kunnen helpen, waardoor ik voor niet al te veel daar toch een periode zou kunnen zitten? Het gaat om 17 dec ('23) tot 5 jan ('24).

Mocht iemand een andere school weten die wel in die periode onderdak kan aanbieden ben ik daar uiteraard ook naar geïnteresseerd.

Alvast bedankt,
Nils

*bericht bewerkt door nilstossijn op 21 nov 2023 12:18

Hoi, ik kan je niet verder helpen met een onderkomen in St. Anton. Ik zou alleen wel wat andere skischolen aanschrijven, dan heb je zeker kans dat ze daar wel inclusief onderdak voor je hebben.
Kijk eens op de sites van het Tiroler of Salzburgerverband en dan in de jobrooms. Dan zie je skischolen die nog mensen zoeken en vaak ook wat ze je aanbieden.

Thank God summer is over!

Nou dat is zeker nieuw in Sankt Anton.
De afbraak is begonnen zeker.
Normaal hebben ze 300 onderkomens geregeld in Sankt Anton en daarbuiten St Jacob en Flirsch voor hun leraren en ze hebben een leraren huis.
Misschien doen ze het voor nieuwe leraren niet meer zou kunnen.
Omdat iedereen daar toch wel wil werken.
Overigens blijf ik het toch raar vinden.
Als je het zelf moet betalen is een onderkomen zeker 125 EUR per dag. Reken maar uit je winst.

O ik zie het al 17 December tot 5 Januari 2024
Je blijft veel te kort.Ze hebben eigenlijk niets aan je. Qua verdien model.
Nee daar beginnen ze niet aan.

Zou echt even zoeken naar een andere skischool die wel onderdak hebben voor hun personeel, ip wordt dit altijd geregeld hoor. succes

Dienten Die Alte schule

Ik ga doorzoeken, dank jullie wel!

Nils

O ik zie het al 17 December tot 5 Januari 2024
Je blijft veel te kort.Ze hebben eigenlijk niets aan je. Qua verdien model.
Nee daar beginnen ze niet aan.

Hooykaas op 21 nov 2023 19:13

Ik snap deze reactie wel, maar er zijn ook wel scholen die het wel aanbieden, check ff Skischule FissLadis, hebben vast wel een plekje

Let it snow

Destijds (2017-2018) mocht ik in die weken in Pettneu verblijven in een pand dat op instorten stond. Geruime tijd later is het pand gesloten en gesloopt.
Heb even op Streetview gekeken, april 2023 stond de kavel volledig in de steigers dus het zal inmiddels een gebouw zijn geworden dat te luxe is om nog aan vakantieleraren te geven.

Kan skiles geven in St. Anton overigens ook niet aanbevelen voor Anwärter leraren. De stap tussen sleeplift in het dal en eerste stoeltjeslift is een veel te groot verschil in hoogtemeters voor de meeste beginners.
De “Fang” stoeltjeslift draait namelijk bijna nooit in de kerstvakantie waardoor de volgende stap de Gampen- of Nassereinbahn is. Dan ga je in 1 x van 50 hm (Kindlisfeldlift) naar 550 hm, verschrikkelijk voor beginners.

Gang is alles

Bedenk je: De skischool Lech heeft onderkomens in het Klostertal. Toch een half uurtje rijden, inclusief Arlberg en Flexenpas…
En als er tegenwoordig een nieuwe skilift gebouwd wordt, dan zorgen ze dat in het dalstation ook flink wat personeelsappartementjes zitten (voor de liften, niet voor de skischool)
M.a.w: de vierkante meters zijn zo duur, dat medewerkers (skischolen, liften, hotels) vaak niet ter plaatse kunnen wonen. Dit geldt zeker ook in St.Anton
Je moet misschien naar Flirsch of Schnann kijken

*bericht bewerkt door Liezen op 22 nov 2023 09:54

Ik zat zelf twee jaar geleden bij Element3 in Kitzbühel. Leuke school en onderkomen werd geregeld. Ik zou ze gewoon even bellen. In die periode zaten ze te springen om lui.

Skischool Lech en Oberlech hebben het samen met skischool Zürs zeer hoog in de bol.
Daar wordt je zeker niet aangenomen voor die paar dagen hoor.
Zelfs niet voor een heel winter seizoen.
Oostenrijkers eerst Psst niet verder vertellen.

Skischool Lech en Oberlech hebben het samen met skischool Zürs zeer hoog in de bol.
Daar wordt je zeker niet aangenomen voor die paar dagen hoor.
Zelfs niet voor een heel winter seizoen.
Oostenrijkers eerst Psst niet verder vertellen.

Hooykaas op 23 nov 2023 13:32

Volkomen geklets. Er is zelfs een door Nederlanders gerunde skischool.

*bericht bewerkt door Liezen op 23 nov 2023 14:09

O ik zie het al 17 December tot 5 Januari 2024
Je blijft veel te kort.Ze hebben eigenlijk niets aan je. Qua verdien model.
Nee daar beginnen ze niet aan.

Hooykaas op 21 nov 2023 19:13

Als het laagseizoen zou zijn zou dit zeker kloppen.
Maar het zijn net die weken dat ze extra instructeurs nodig hebben, dat compenseert wel voor de korte periode.

@Liesen
Even goede vrienden hoor.
Maar ik wil niet door Uw kennis tekort door U afgerekend worden.
Vinden we niet zo fijn 😂😂😂

@Hooykaas gewoon niet populistisch (na)kletsen. Het stikt van de Nederlandse skileraren in Lech. En ook het bekende restaurant (Ambrosius) midden in Lech wordt gerund door Nederlanders. Alleszins schappelijke prijzen.

*bericht bewerkt door Liezen op 23 nov 2023 19:11

Op deze site staan gevraagde skileraren www.skilehrerjobs.at
b.v. In Filzmoos, ook voor enkel de kerstvakantie
Advertenties waren wel van oktober, maar wie weet zoeken ze nog, succes

Plaats een reactie