Bindingen snowboard

Hoi, misschien is het handig om te meten hoever je heelcup buiten je board steekt. Op je foto’s loopt die niet gelijk met de zijkant van je board en steekt die ook uit. Het lijkt er op dat je heelcup nagenoeg even ver buiten je board steekt als je toeside. Dat is dan centered vanuit het midden van je board. Daar zou ik niets aan veranderen. Ik rij zelf ook een maat 41 1/3 schoen (26mondo Adidas Tactical ADV) met +20 front en -10 back stance op normale boards (Jones Mountain Twin, Yes Basic Not So basic, Rome Anthem). En heb eigenlijk weinig last van toedrag. Maar dat is denk ik ook persoonlijk of je daar last van hebt. Maar als je voor je gevoel een M binding niet goed op een wideboard (meestal meer dan 26cm onder de voeten) kunt centeren, dan zou ik eerder proberen een andere schoen proberen met een kleinere footprint: Burton, Adidas of Ride. Succes

Het is een dames wide, dat is eerder de breedte van een normaal heren board.

Het is een dames wide, dat is eerder de breedte van een normaal heren board.

Tiny-M op 28 nov 2023 12:59

Volgens de specs van Capita is een dames wide board ongeveer 0,5cm smaller tov een vergelijkbaar mannenboard van Capita. Dat is aan beide kanten 2,5mm. Ik zou persoonlijk de bindingen zoveel mogelijk centered op mijn board willen hebben. Volgens mij is het ook een beetje optisch. Kijk maar eens hoever de heelcup uit je board steekt (gele lijn) tov je toeside van je schoenen.

null

null

Plaats een reactie