Wanneer best je vakantie plannen in 2024-2025 om de drukte te vermijden?

null

Is misschien voor velen te vroeg, maar niet voor mij, ik moet nu al plaats houden in mijn agenda, vandaar. Ik kwam dit tegen en wil het jullie niet onthouden.
https://warringtonbears.org.uk/snowheads/eric2425.pdf…

Blijkt dat de krokusvakantie nog relatief meevalt…

De lijst die je laat zien klopt niet helemaal.
Carnaval in 2025 is 1,2,3 en 4 maart.
Dan gaat regio Zuid Nederland echt niet een week eerder met vakantie.
Wallonië heeft 2 weken met de carnaval en zover ik weet geen paasvakantie meer, maar net al Nederland eind april begin mei 2 weken.
Dit is mij verteld door iemand die geregeld bij mijn komt zwemmen in hun vakantie.

De lijst die je laat zien klopt niet helemaal.
Carnaval in 2025 is 1,2,3 en 4 maart.
Dan gaat regio Zuid Nederland echt niet een week eerder met vakantie.
Wallonië heeft 2 weken met de carnaval en zover ik weet geen paasvakantie meer, maar net al Nederland eind april begin mei 2 weken.
Dit is mij verteld door iemand die geregeld bij mijn komt zwemmen in hun vakantie.

niekniek op 09 jan 2024 07:12

Bedankt voor de aanvullingen.

Dat van Wallonië staat toch zo aangeduid?

De lijst die je laat zien klopt niet helemaal.
Carnaval in 2025 is 1,2,3 en 4 maart.
Dan gaat regio Zuid Nederland echt niet een week eerder met vakantie.
Wallonië heeft 2 weken met de carnaval en zover ik weet geen paasvakantie meer, maar net al Nederland eind april begin mei 2 weken.
Dit is mij verteld door iemand die geregeld bij mijn komt zwemmen in hun vakantie.

niekniek op 09 jan 2024 07:12

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/voo…

noord: 15-22 feb
midden: 22 feb-2 maart
zuid: 22 feb-2 maart

Toch best eens met je kennis afspreken, want Zuid Nederland gaat echt wel een week eerder met vakantie en dat zwemmen zal dus ook moeten anders geregeld worden ;-)

Scholen mogen de vakantiedata aanpassen. Scholen in het zuiden verplaatsen dan de vakantie naar de week van carnaval.

Als carnaval niet samenvalt met de landelijke adviesdata, wijken alle scholen in carnavalvierende gemeenten in het zuiden af van de adviesdata. De facto is dat vrijwel geheel Zuid-Nederland.
Voor Zuid-Nederland kun je dus 1-9 maart 2025 aanhouden.

*bericht bewerkt door paolie op 09 jan 2024 08:26

Ma zo zotjes. Ik wou dat de scholen in Vlaanderen ook zo lekker fuck you konden zeggen aan de overheid.

Het zijn niet voor niks “advies”data ;)

Boven de data staat overigens met koeienletters (op de link van Rijksoverheid.nl):
“Uw school mag afwijken van de onderstaande data voor de voorjaarsvakantie in 2025. Controleer ook de schoolgids.”

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 09 jan 2024 08:29

Wel laat trouwens, carnaval komend jaar. Laatste week maart, 1e week april lijkt me wel wat.

Wel laat trouwens, carnaval komend jaar.

Tiny-M op 09 jan 2024 09:28

Altijd 7 weken voor Pasen.

staat ook duidelijk bij dat de regio’s waar carnaval gevierd wordt, de verwachting is dat deze week vrij zal zijn…

Advies slaat dus in NL nergens op vwb carnaval, zuid maar ook een deel van midden zal week 10 vrij hebben.

Wij wonen en werken in de achterhoek, wij zijn ook week 10 vrij.

Krokus / Carnaval ‘25 lijkt mee te vallen voor de West Alpen / Frankrijk. Alleen regio A en geen Britten die week.

Wel laat trouwens, carnaval komend jaar.

Tiny-M op 09 jan 2024 09:28

Altijd 7 weken voor Pasen.

paolie op 09 jan 2024 09:43

Joh

Krokus / Carnaval ‘25 lijkt mee te vallen voor de West Alpen / Frankrijk. Alleen regio A en geen Britten die week.

Hupla op 09 jan 2024 10:50

Ik heb ook de indruk dat het misschien wel eens ideaal zou zijn in de Krokusvakantie. Voorlopig zie ik wel nog geen deals maar het is nog vroeg, de meesten zijn zelfs nog niet boekbaar voor de kerstvakantie.

Plaats een reactie