Atomic ski’s

Goede dag ik heb bij ons in het dorp nu al 3 paar atomic ski’s gezien waar de staal kant en belag los komt van de hout kern. Zijn er meer met dit probleem? Atomic zegt hier nooit van tehoren en doet er niks mee .

Delamineren is meestal het gevolg van vocht dat via beschadigingen in de ski kruipt en waardoor de houten kern uitzet. Misschien kan het ook wel wanneer je de ski’s voor lange tijd op een vochtige en/of warme plek weg zet ipv koel en droog.

Delamineren is meestal het gevolg van vocht dat via beschadigingen in de ski kruipt en waardoor de houten kern uitzet. Misschien kan het ook wel wanneer je de ski’s voor lange tijd op een vochtige en/of warme plek weg zet ipv koel en droog.

Hupla op 31 jan 2024 23:20

De skies zijn niet beschadigt en 1 stel is van voor tot achter los . Denk echter productie fout

Goede dag ik heb bij ons in het dorp nu al 3 paar atomic ski’s gezien waar de staal kant en belag los komt van de hout kern. Zijn er meer met dit probleem? Atomic zegt hier nooit van tehoren en doet er niks mee .

Rudi100 op 31 jan 2024 22:57

Geen foto’s voorhanden op dit moment, maar ik heb een set Atomic X9s van vorig seizoen waarbij ik door de slijpservice werd gewaarschuwd dat dit bij mijn ski’s aan het gebeuren is 😭

Omdat ik ze niet nieuw heb gekocht heb ik (vermoed ik) geen poot om op te staan. Het gaat niet om ex-huurski’s die overmatig zijn gebruikt en/of geserviced zijn…

Heb het in december met mijn Atomic Dubbel Deck GS uit 2017 geconstateerd. Geen idee wanneer het precies ontstaan is. Het viel mij nu pas op bij onderhoud aan de ski tijdens het goed bestuderen of ik niet tegen de sidewall aan zou komen bij het slijpen. Het was me niet eerder opgevallen en ik het was erg lastig te zien. Het zag er uit als een donker streepje wat er standaard zit. Vond het wat groter dan op andere plekken en kon er net met mn nagel in…
Ben bang dat het een keer vorig jaar met een mogel/zipline training is gebeurd waarbij ik na een val op twee stoppen heb gestaan. Zeker weten doe ik het niet.
Voor.mij was het een geval helaas pindakaas en nieuwe latten gekocht.

Tis wel echt een atomic probleem . Hun ook al gemaild maar doen er niks mee 20 procent korting op de volgende aan koop . Dus de btw er af mooi aan bod . Hmmmm. Massaal atomic mailen met deze fout

Misschien is het productiefout, maar ski’s worden wel eens fout opgeslagen na het seizoen. Bij sommige zolders en schuurtjes kan de temperatuur op snikhete dagen en met de zon er op tot 50 graden en hoger oplopen.
In handleidingen, denk zelfs die van Atomic, wordt voor het hotboxen van ski’s max 55 - 60 graden aangeraden voor niet meer dan een 3-tal uurtjes. Dit om delaminatie van de ski te vermijden.

Misschien is het productiefout, maar ski’s worden wel eens fout opgeslagen na het seizoen. Bij sommige zolders en schuurtjes kan de temperatuur op snikhete dagen en met de zon er op tot 50 graden en hoger oplopen.
In handleidingen, denk zelfs die van Atomic, wordt voor het hotboxen van ski’s max 55 - 60 graden aangeraden voor niet meer dan een 3-tal uurtjes. Dit om delaminatie van de ski te vermijden.

Hupla op 01 feb 2024 11:25

Ik vind dat het niet mag gebeuren met ski’s van 2 jaar oud die goed behandelt worden

Misschien is het productiefout, maar ski’s worden wel eens fout opgeslagen na het seizoen. Bij sommige zolders en schuurtjes kan de temperatuur op snikhete dagen en met de zon er op tot 50 graden en hoger oplopen.
In handleidingen, denk zelfs die van Atomic, wordt voor het hotboxen van ski’s max 55 - 60 graden aangeraden voor niet meer dan een 3-tal uurtjes. Dit om delaminatie van de ski te vermijden.

Hupla op 01 feb 2024 11:25

Ik vind dat het niet mag gebeuren met ski’s van 2 jaar oud die goed behandelt worden

Rudi100 op 01 feb 2024 11:35

Eens. Ik ga ook overstappen…

Tis wel echt een atomic probleem . Hun ook al gemaild maar doen er niks mee 20 procent korting op de volgende aan koop . Dus de btw er af mooi aan bod . Hmmmm. Massaal atomic mailen met deze fout

Rudi100 op 01 feb 2024 10:52

Hmm, dat gata niet heel veel indruk maken. Zou toch eens overwegen om mijn rechtsbijstandsverzekering er op te zitten (als je die hebt). Je mag toch wel iets meer verwachten zolang er niet aantoonbaar schade van buitenaf aan de ski’s is lijkt me. Zou me verbazen als ze dan wegkomen met alleen 1 of 2 jaar garantie eigenlijk.

Edwin van Riel

Plaats een reactie