Hannes Strolz als SL skischoen?

Hoi,

Aangezien ik al lange tijd op zoek ben naar een passende skischoen met hogere flex (voor slalomtrainingen), en niet geholpen kan worden met een standaard skischoen (volgens enkele bootfitters), was ik op zoek naar een op maat gemaakte schoen. Nu is de leest van schoenen in mijn maat, alsook de kuitomtrek meestal niet voldoende in een raceschoen, en kunnen die ook maar tot op een bepaald punt aangepast worden.
Ik ski al enkele jaren (zowel op trainingen + vakanties) met de Nordica Dobermann WC 150 (oudere versie) in een paar maten te groot. Op zich heb ik daar nooit last van gehad aangezien de binnenschoen voldoende strak zit rond mijn enkels. De laatste tijd begin ik echter wat kwaaltjes te krijgen, vnl. na een dag pittige pistes, en dat steeds aan de onderkant van mijn linkervoet.

Het is dus tijd om mijn zoektocht naar nieuwe schoenen opnieuw aan te vatten (zucht).
Aangezien Strolz volledig maatwerk biedt, sprak met dat wel aan. Bovendien hebben ze volgens de website (Hannes Strolz Amsterdam) een raceschoen voor dames (flex 130). Op flex alleen afgaan is gevaarlijk dus ik wou eens polsen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en dit eventueel ook kunnen aanraden. Ik ski geen wedstrijden, maar doe wel mee aan de slalomtrainingen.

Kort over mezelf:

  • in gewone schoenen maat 37-38 (37 volgens meeting, 38 voor de extra breedte)
  • 162cm groot
  • dikke kuiten
  • brede voeten (± 100mm snel gemeten)
  • huidige Nordica’s: flex 150 - maat 295mm
  • ski: Fischer FIS SL

Alvast bedankt!

null

*bericht bewerkt door Kbae op 15 feb 2024 19:00

Ik heb zelf Strolz (nog voordat het Hannes werd) en ben zeer tevreden. Heb echter geen ervaring met andere ‘op maat’ schoenen, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Strolz is juist zeer gericht/geschikt is voor mensen met ‘breedte’ issues. (die ik zelf overigens niet heb)
Het klinkt overigens wel alsof je snel nieuwe schoenen moet aanschaffen Je hebt echt meer nodig dan strakke enkels…er zou wel 'ns een wereld voor je kunnen open gaan

Ik zou zeker in Amsterdam langs gaan en advies vragen. Zijn podologen, met veel verstand van voeten én skiën.

Hier ook iemand met Strolz. Het oude racemodel. Heb ze 8 jaar, 2/3 weken per jaar op geskied of meer, mega tevreden. Was wel even een uitgave…

We hebben het hier over @Marco-Paul

null

Deze dus

Je zou ook eens kunnen kijken naar Daleboot skischoenen, heb voor zover ik weet extra stiff skischoenen. Ik ski zelf al jaren met veel plezier met deze op mijn voeten aangepaste skischoenen (de VFF Pro). In Nederland is een aantal skiwinkels die Daleboot voeren, o.a. OutdoorXL in Barendrecht en Intersport Four Seasons in Duiven.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Klopt Strolz Amsterdam is een merk van ons: https://www.strolz.amsterdam/

Date your skis but marry your boots

Je schrijft “(volgens enkele bootfitters)” . Nu is geen enkele bootfitter bescheiden maar los van dat het geen beschermd beroep is is er een enorm verschil tussen bootfitters en bootfitters. Van gasten die een binnenschoen verwarmen en een bordje op de pui hebben geschroefd en gasten als “Sole Bootlab” in Chamonix. Verschil tussen dag en nacht. https://www.facebook.com/SOLEbootlab

Voor NL is Marco Paul een meer dan prima ijkpunt van kwaliteit zo heb ik begrepen.

*bericht bewerkt door SPAM op 17 feb 2024 13:01

beste Kbae
ik heb 3 of 4 verschillende types van schoenen van Strolz.
mijn laatste schoen is gemaakt bij Hannes Strolz
het is echt wel de oplossing voor afwijkende voeten of moeilijke voeten
waar de mogelijkheden bij andere schoenen stopt gaat strolz nog even verder.
wel oppassen je kan niet elke schacht van elke schoen van strolz kantelen (in graden verstellen)
dat vind ik wel een vereiste zeker als je ze als race schoen wil gebruiken
de racing women blauwe schoen kan dat wel
zonder bepaalde winkels te viseren heb ik wel volgende ervaring met winkels die strolz verkopen
elke keer als ik een schoen liet maken niet bij strolz in lech zelf was er wel iets niet 100%.
later deze dan toch laten hermaken in Lech.
mijn mening is dat ze in Lech net iets beter op de hoogte zijn en de schoenen net iets beter afstellen op je voet
maar nogmaals dat is mijn ervaring
een tip:vraag extra spare onderdelen zoals de kleppen en beugels en pads
als je gaat skien in een gebied waar ze geen strolz verkopen kan je de schoen zelf herstelllen bij een defect.

Plaats een reactie