Nieuwe kinderski's voor een beginnende wedstrijd skiër

Hi allemaal,

Onze zoon van bijna 8 heeft de smaak flink te pakken!
Na inmiddels 4 skivakanties en talloze skicursussen in Zoetermeer is hij sinds kort begonnen aan wekelijkse skitrainingen.

Dit is voor ons ook het moment om zijn oude beginnerssetje door te schuiven naar zijn zusje en er iets mooiers voor terug te kopen. Daarvoor doe ik graag een beroep op jullie expertise, wij zien namelijk door de bomen het bos niet meer.

Hij is bijna 8, is zo’n 1.20m, zit op wintersport in de gevorderde groepen en is in Zoetermeer begonnen met ‘Club Snowworld’. Hij staat ieder weekend zo’n kleine 2 uur op de piste en zit in een clubje waarbij ze wel fanatiek skiën, maar niet zoals de wedstrijd groep worden klaargestoomd voor (nationale) slalomwedstrijden.

Zelf twijfelde we tussen het volgende;

  • Fischer RC4 SL
  • Fischer RC4 Pro Jr
  • Atomic Redster G9/S9
  • Atomic Redster J4/J2
  • Dynastar Speed Team Course

We zouden, afhankelijk van het merk, ook de skischoenen erbij kopen zoals bijvoorbeeld de Atomic Redster CS70 of de Fischer RC4 Podium 70.
Iemand ervaring met bovenstaande ski’s of in zijn algemeen met kinderski’s voor gevorderde skiërs?
Waar moeten we verder op letten, tips & tricks?

Alvast veel dank voor jullie input.

Leuk op welke dag doet hij mee? Onze dochter doet de zaterdagochtenden.

Wij hebben onze dochter inmiddels voorzien van 4 schnallen+band schoenen, flink stijver dan een reguliere kinderschoen omdat ze daar doorheen duwde qua kracht - iets wat lastig te vinden was met kleine voeten 😅. Ze is 8 en ong 1,32 lang. Ze skiet nu op Dynastar GS voor de jeugd, geen kinderski meer. In de basis zijn kinderski’s namelijk allemaal vrijwel gelijk - je moet dan echt wat meer naar de race ski’s kijken.

Maar eea is afhankelijk van de kracht die je zoon heeft. Beste om naar een goede wintersportzaak te gaan voor advies.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 25 mrt 2024 17:04

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hey, dat is toevallig. Wij zitten iedere zondagochtend in Snowworld.

Op zich is hij best sterk en gaat hij op wintersport ook gerust een hele dag met ons op pad, zo ben ik niet zo bang voor wat stijver materiaal waardoor hij sneller vermoeid zou raken. Heeft jouw dochter die overstap als moeilijk ervaren met iets ‘serieuzer’ spul?

Die Dynastar zou ook nog wel eens interessant kunnen zijn, dank voor de tip.
Misschien toch ook nog maar een andere shop proberen dan die in Snowworld. Dat advies was mijn inziens met maar 1 model in zijn maat niet echt objectief.

Ja, wij hebben goede ervaring met Skishop Nieuwegein :)

Die hebben ook meerdere merken en modellen schoenen staan voor de kids, zelfde met de ski’s. Ook nog wat tussenmodellen tussen de echte geschuimde kinderski’s en grote ski’s. Je hebt bijvoorbeeld ook de stockli race ski voor kids, die zit weer tussen de kinderski’s en de jeugdski in. Die heeft onze dochter ook nog liggen en vindt ze ook nog steeds fijn (al denk ik dat die weggaan uiteindelijk). En daarnaast heeft ze ook nog twintips want ze gaan ook door het funpark elke week als afsluiting.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

We zijn uiteindelijk geëindigd met Fischer RC4 SL ski’s met Fischer RC4 Podium 70 schoenen.

Hij wilde, zoals de kinderen van het skiteam, met gele ski’s en schoenen de piste af. We waren nog even bang dat dit misschien iets te veel van het goede zou zijn, maar hij vind het leuk dat deze ski’s lekker snel de bochten door gaan ;-)

Nu maar hopen dat hij ook langere dagen kan volhouden met dit setje!

Veel plezier voor jullie zoon er mee! Als hij het hele jaar rustig er mee opbouwt denk ik wel dat het op wintersport een week ook goed gaat hoor! Onze dochter heeft de gehele week dag in dag uit op haar raceschoenen en GS latten geskied. Geloof dat ze maar 1 dag haar park ski’s gebruikt heeft.

Wij hebben afgelopen weekend geconcludeerd dat het goed is dat we onze dochter haar gewone slalomski’s nog niet weggedaan hebben, ze vloog door de reguliere slalom heen bij de club, makkelijker dan op haar GS ski’s zei ze hahahaha.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie