Te warm om te skien? Sierra Nevada

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sierra Nevada

Hola,

Wij zagen het dat er dit weekend er +/- 90cm nieuwe sneeuw is gevallen op de Sierra Nevada. Sinds dat wij er al een tijd naar toe wilde gaan maar we konden niet eerder weg gaan dus we gaan volgende week zondag… Als ik nu het weer bericht bekijkt dan krijgen wij te maken met flinke tempratuur stijging; zaterdag word het 15 a 17 graden in het dorp en op de top zo’n 7 a 8 graden en 's nachts vriest het niet. Dus kan er nog uberhaupt geskied worden volgende week? Of zullen de condities zo zijn dat het allemaal ijs in de ochtend is en in de middag water zodat er niet meer geskied kan worden? Of kunnen we beter gewoon er een strand vakantie van maken? :)

PS: is het te doen om vanuit Granade elke dag omhoog te rijden ipv daar in het dorp te verblijven?

Alvast bedankt!

Hier https://sierranevada.es/en/invierno/the-ski-resort/live/snow…
staat dat er 19/112,5 km aan piste open is, niet wegens de wind als ik het goed begrijp. Als nu 80%+ nog open was geweest, was ik even gaan kijken ondanks de voorspelde temperaturen maar dit lijkt me niet de moeite waard.

*bericht bewerkt door Jesper op 01 apr 2024 16:50

Gang is alles

Er is gisteren en eergisteren een hoop sneeuw gevallen, maar zoals je al zag gaat het hard met de temperaturen de komende week. Er zal allicht geskied kunnen worden (de geplande seizoenssluiting is volgens mij de 14e), maar de condities gaan zwaar te wensen overlaten ben ik bang. Pap alom waarschijnlijk (ijs niet, het gaat niet meer vriezen), zelfs vroeger in de morgen. Dat kan bijna niet anders met die temperaturen.

Of het te doen is om vanuit Granada elke dag naar boven te rijden is een beslissing die alleen jij kan nemen. Afhankelijk van waar in Granada je zit duurt het ~45 minuten naar boven (ook afhankelijk van het verkeer).

Hier https://sierranevada.es/en/invierno/the-ski-resort/live/snow…
staat dat er 19/112,5 km aan piste open is, niet wegens de wind als ik het goed begrijp. Als nu 80%+ nog open was geweest, was ik even gaan kijken ondanks de voorspelde temperaturen maar dit lijkt me niet de moeite waard.

Jesper op 01 apr 2024 16:50

Dat lage aantal was slechts vanwege de sneeuwstorm de dagen ervoor. De pistes en vooral liften moesten op veel plekken gereconditioneerd worden. Een van de liften was zelfs “ontkabeld” door de harde wind, zie foto. Inmiddels is een groot gedeelte van het gebied weer open: 94km aan open pistes voor morgen.

null

*bericht bewerkt door BasilBurrito op 02 apr 2024 23:06

Aha, heftig! In dat geval zou ik zelf een ochtendje gaan kijken als toch in de buurt zou zijn. Kun je in ieder geval het gebied afvinken ;)

Gang is alles

Plaats een reactie