Waar skiën in het weekend 6-8 april

Hallo,

Een dilemma. Ik wil za 6 t/m ma 8 april gaan skiën. Ischgl was favoriet, maar daar gaan de temperaturen vanaf vrijdag hard omhoog. Dusdanig dat het zelfs in de nacht niet meer vriest.

Ik vermoed dat skiën dan geen optie is? Lees: waterballet. Of zien jullie kansen?
Zijn er andere gebieden waar komend weekend wel geskied kan worden?

Doorrijden naar Italië?

Doorrijden naar Italië?

DSvier op 01 apr 2024 11:30

Ja dat is wel een optie. Geen ervaring mee verder, heb je tips voor gebieden? Val Gardena lijkt qua weer niet zoveel beter?

Breuil-Cervinia, Livigno, Sulden am Ortler… Hoger = beter.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Les trois vaillees? Veel km’s die hoog liggen

Les trois vaillees? Veel km’s die hoog liggen

Hdn19 op 01 apr 2024 13:03

Ischgl en solden hebben ook relatief veel hoge kilometers. Ik heb als ik naar de weersverwachting van trios vallees kijk niet het idee dat het daar veel beter is? En het is een heel stuk verder rijden (met een EV niet het meest ideale ;)).

Breuil-Cervinia, Livigno, Sulden am Ortler… Hoger = beter.

Biggie op 01 apr 2024 12:13

Sulden lijkt wel interessant. Al is het weer daar niet echt veel gunstiger lijkt het.

*bericht bewerkt door Vallend_blaadje op 01 apr 2024 14:41

Indien mogelijk zou ik pas op 4 of 5 april beslissen en boeken, niets veranderlijker dan het weer…
Wij waren afgelopen weekend in Maishofen en hebben nog geluk gehad met hoeveel we konden skiën ivm het weer, met name de wind was een grote spelbreker

Indien mogelijk zou ik pas op 4 of 5 april beslissen en boeken, niets veranderlijker dan het weer…
Wij waren afgelopen weekend in Maishofen en hebben nog geluk gehad met hoeveel we konden skiën ivm het weer, met name de wind was een grote spelbreker

EdRaket op 01 apr 2024 19:23

Last minute beslissen is geen probleem. Maar dan moeten we wel alvast wat alternatieve opties op het lijstje hebben staan. We willen op vrijdag gaan rijden.

De last minute beslissing is: niet gaan. De temperaturen lopen dit weekend veel te hard op. Zelfs dooi op de top gedurende de nacht in de meeste gebieden. Helaas!

Vanaf dinsdag wordt het weer kouder, dus wie weet zijn er het weekend daarop mogelijkheden.

Plaats een reactie