Nieuw all mountain snowboard voor 2024/2025: Lib Tech Skate Banana?

Goedemiddag,

Nu mijn persoonlijke wintersportseizoen erop zit ben ik tot de conclusie gekomen dat ik in de zomer een nieuw all-mountain snowboard wil halen voor volgend jaar. Op dit moment board ik nog op een flexibel freestyleboard, maar ik begin steeds meer naast de piste te snowboarden dus wil ik wat meer kanten op. Mijn oog is nu gevallen op de Lib Tech Skate banana. Deze wordt soms als all mountain gepresenteerd, maar het verwarrende is dat ik soms ook zie dat het een freestyle board is.

Denken jullie dat het een goede keus is?

Groet

Skate banana zou ik juist niet als een all mountain board indelen. Welk board heb je nu?

Als je regelmatig switch rijdt is een twin natuurlijk wel fijn. Als dit niet het geval is heb je wat meer keuze richting de freeride georiënteerde boards.

Heb zelf ervaring met Jones mountain twin en Salomon super 8, Salomon sickstick. Allemaal prima boards waar je vrijwel alles mee kunt rijden.

Ik zou persoonlijk ook niet de skatebanana als all mountain kiezen. Maar dat is denk ik ook een erg persoonlijke keuze.

Reverse camber is nou niet echt een all-mountain shape, maar het kan geen kwaad deze eens te proberen. Bij Duijvestein Zoetermeer hadden ze de skate banana in het testrek.

Vond het opvallend prettig boarden, maar een ramp om op snelheid bochten aan elkaar te rijgen. Dan zit de shape je echt in de weg.

Zelf zou ik ook niet voor dit board kiezen.
Kijk eens rustig rond en zet je wensen op een rijtje.
Bv een speelse Allmountain, sintered base…?, flex? normale edge of contour?, wel of geen 3D shape…
Zelf heb ik een Bataleon Thunderstorm waar ik erg tevreden over ben.
Zou ik wat anders moeten kiezen dan dit board dan zou mijn interesse naar de volgdende boards uitgaan.
Bataleon Goliath, Jones Frontier en een beetje als outsider de Amplid Signular.
Natuurlijk hangt het een of ander ook wel af van je budget en je wensen en kunde.
Als je een board op het oog hebt, kijk dan ook heel goed naar de reviews op YouTube maar lees ook een beetje tussen de regels door…
Angry Snowboarder,Goodride,board archive vind ik wel,goede reviewers.

Frontier is echt heel flexibel, denk niet dat je daar een stap mee gaat maken. Dan eerder de mountain twin. Die zit meer op gemiddeld.
Sowieso zijn er echt heel veel mogelijkheden binnen de all mountain categorie. Goed om naast je huidige board ook nog even aan te geven wat je doet.
Vooral piste en wat poeder? Park en zo ja, wat? Wel of niet regelmatig switch rijden.

Goed om te weten…
Dan gaat ie ook bij mij van m’n lijstje af.
Zelf hou ik altijd midflex of iets er boven aan.
Zo zie je maar …
Bij de Goodride waren ze wel erg te spreken over dat board onder veel omstandigheden.

@Ilja1974 ik ga er vanuit dat er ergens oktober/ november wel weer testdagen zijn in snowworld. Kun je het zelf ook proberen.

Bedankt voor de tip!
Zelf ben ik al voorzien voor de komende winter.

Plaats een reactie