Slalom skis 165 of 170

Beste,

Ik ben op zoek naar een paar SL skis om toe te voegen naast m’n paar Stockli Laser AX. Dus gebruik puur voor korte bochten en ijzige pistes. Ben op dit moment ah kijken naar de Volkl Racetiger Sl en Kästle RX12 SL. Kan iemand me helpen met de juiste lengte. Ben 184cm, 86kg ski vrij aggressief. Ik zou denken 170 cm, maar lees online vooral 165cm.
Alvast Bedankt.

165 zou ik doen. Echte slaloms heb je alleen in 155/157 (vrouwen) en 165 (mannen).

Als het niet je enige pistepaar is, dan zeker 165 nemen. Zijn ze op hun best.

Yup 165 SLs (FIS of niet). Sommige merken zijn wat meer bijtertjes waar anderen wat makkelijker zijn, maar over 't algemeen zijn slalom ski’s zowiezo gemakkelijker te skieen dan hun grote broers aan de GS kant.

Volkl zeker 165. Kastle zou ik laten staan, zat vergeleken met de volkl weinig leven in.

Volkls zijn top. Wil je nog iets meer, daka had de dynastar sl fis (fis, dus stevig, incl raceplaat maar nog steeds heel goed te doen)voor een mooie prijs. Geen idee of ze er nog van hebben 😉

Edit: laat daka maar, alleen nog in 157 op voorraad

*bericht bewerkt door evr66 op 04 apr 2024 07:28

Edwin van Riel

Yup 165 SLs (FIS of niet). Sommige merken zijn wat meer bijtertjes waar anderen wat makkelijker zijn, maar over 't algemeen zijn slalom ski’s zowiezo gemakkelijker te skieen dan hun grote broers aan de GS kant.

Asterino op 03 apr 2024 22:48

Slalom ski’s zijn echt niet makkelijker. Lijkt een beetje omdat ze een kortere radius hebben. En voor een enkele afdaling kan ik het ook nog wel zien. Maar voor een hele dag is het feit dat je conditioneel veel meer nodig hebt voor een SL waar het wringt.

En natuurlijk zijn er ook SL’s die je heel lui kan skiën, maar waarom zou je dan een SL nemen?

Plaats een reactie