Advies nieuwe ski’s

Hallo,
Ik ben van plan om nieuwe ski’s aan te kopen. Momenteel ski ik met Atomic Nomad, deze waren de eerste ski’s die ik ooit heb gekocht en zijn 12 jaar oud. Ik ben een gemiddelde skiër (ik ben een eerder relaxte skiër die graag goed handelbare ski’s heeft) en zou voor allround ski’s willen gaan. Ik heb op vakantie ski’s van Volckl, Nordic en atomic getest. Iemand enig advies?

Welke ski’s van Völkl, Nordica en Atomic heb je getest? En wat vond je daar van?

Een amateur is gewoon een liefhebber

Volkl racetiger sc, Nomad Spitfire en Atomic Redster

Ook wel handig om te weten is hoeveel % je op de piste gaat skien en hoeveel % daar buiten.
Ook handig om te weten is of je van plan bent om nog wat aan je techniek te doen (dan zouden ski’s die met je mee groeien interessant kunnen zijn)
Ski je liever korte of lange bochten?
Waar loop je tegenaan met je huidige ski’s?
etc.

Ik doe 90% piste. Mijn techniek is redelijk maar ik volg af en toe dagje privé les om bij te schaven.
Ik ski graag korte en middellange bochten. Ik vind mijn huidige ski’s wat zwaar en weinig wendbaar. Radius 14,5

*bericht bewerkt door RafH_ op 04 apr 2024 17:40

Ik doe 90% piste. Mijn techniek is redelijk maar ik volg af en toe dagje privé les om bij te schaven.
Ik ski graag korte en middellange bochten. Ik vind mijn huidige ski’s wat zwaar en weinig wendbaar. Radius 14,5

RafH_ op 04 apr 2024 17:38

Tja, wat zoek je dan? Wat is je lengte / gewicht?

De Racetiger SC die je noemt heb ik afgelopen winter onder de voeten gehad. Relaxt te skiën maar als je hem wat input geeft dan geeft ie het ook terug. Ik had hem in radius 15 (ben 1.93, 85 kg) - volgens mij 170-175? - en had nergens moeite. Ik moet zeggen dat ik pas een paar jaar echt let op welke skis ik ‘krijg’ en wat ze doen.
Als je hem relaxt skiet dan hoef je echt geen mega bochten te maken, slip je gewoon een beetje bij.

Plaats een reactie