Tips allmountain vrouwenski

Beste,

Ik ben voor m’n zus (18 jaar, 169cm, krachtige skiester) op zoek naar een all mountain ski. Kwam voorlopig uit bij een atomic cloud Q14, iemand hier ervaringen mee of tips voor vergelijkbare modellen ?

Krachtige skiër? Ook een degelijke techniek? Dan zou ik in de unisex skis gaan zoeken.

Krachtige skiër? Ook een degelijke techniek? Dan zou ik in de unisex skis gaan zoeken.

grolbol op 05 apr 2024 19:03

Ja, ze heeft een degelijke techniek.

De nieuwe rustlers wellicht. Gier de “oude” 9 al een paar jaar voor een vlot skiënde dame. Iets sachter wellicht een mindbender 89 oid.

Edwin van Riel

Mindbender 89 is wel een fijn latje ja. Maar @EvR66 Is een Line Blade voor een krachtpatster niet wat 🤷

Hmm doe het zelf wel, dat weet je @bennie, gewoon shifts er op en het terrein in, maar blade is voor de meesten toch meer pistecarver dan allmountain. Probeer ook een beetje te voorkomen dat ik iedereen tot vervelens toe adviseer wat ik zelf ski (momenteel zijn de deacons favoriet, maar is ook niet echt allmountain, wel heel veelzijdig ) Daarom dacht ik aan die mindbenders, mss naast de piste of in crud iets vriendelijker? Maar de blades zijn zeker niet bang voor een beetje poeder, slush of buckels op zijn tijd.

Er is trouwens van de blade ook een damesversie, zou het proberen waard kunnen zijn, dat zeker!

null

*bericht bewerkt door evr66 op 06 apr 2024 09:48

Edwin van Riel

Is de Atomic Q14 tegenwoordig al ‘allmountain’? Met 75 mm onder de voet, full camber en een radius van 13,5 m in de langste lengte zou ik die toch gewoon als pisteski betitelen. Voor alle condities op de piste misschien, maar geen ‘allmountain’.

Vandaar mijn vraag, @K.jansen: is dat ook wat ze zoekt (een pisteski voor in alle condities maar wel echt op de piste)? Als dat het is, dan zou de Q14 best kunnen werken. Als ze echt op zoek is naar iets waarmee ze ook in echt wat diepere sneeuw uit de voeten kan (waar geen geprepareerde piste onder zit), dan zou ik eerder kijken naar een Fischer RC One 82 GT of bijvoorbeeld een Rossignol Experience 86 Basalt of zo.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Plaats een reactie